Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-11, 13:44
Medlem
Microsoft tjänar så mycket pengar så det är helt jävla galet, och så har de inte råd att anställa några support-personer som man kan chatta med.
Istället blir man tvungen att få hälp av en digital-AI-chat som är helt jävla värdelös.

Nån som håller med? eller är det möjligt att chatta med en "riktig" person? och var hittar man den?
De har ju inte gjort det enkelt i alla fall.
Citera
2024-09-11, 13:47
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perreq
Microsoft tjänar så mycket pengar så det är helt jävla galet, och så har de inte råd att anställa några support-personer som man kan chatta med.
Istället blir man tvungen att få hälp av en digital-AI-chat som är helt jävla värdelös.

Nån som håller med? eller är det möjligt att chatta med en "riktig" person? och var hittar man den?

Vilket avtal är det du har med dem?
Citera
2024-09-11, 13:53
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Vilket avtal är det du har med dem?
Högst relevant fråga.
Att man får det man betalar för kan ju vara värt att ha i åtanke med, apropå avtal och vad det innehåller.
Citera
2024-09-11, 14:12
Medlem
NickLidstroms avatar
Vad jag kan se så har de ett svenskt nummer för kundservice, ingen aning vad de hjälper till med där dock.
Citera
2024-09-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Högst relevant fråga.
Att man får det man betalar för kan ju vara värt att ha i åtanke med, apropå avtal och vad det innehåller.

Absolut sant. I mitt fall så har jag avtal "xbox game pass ultimate" för 155 kr/månaden. och det är den supporten för försöker få kontakt med.
Citera
2024-09-11, 15:04
Medlem
Citat:
Absolut sant. I mitt fall så har jag avtal "xbox game pass ultimate" för 155 kr/månaden. och det är den supporten för försöker få kontakt med.

varför vill du komma i kontakt med dom?

de här stora techbolagen är inte kända för att ha en support man kan ringa in till direkt.

99% av frågorna är dumma så in i helvete dessutom.

ställ din fråga här istället så får du säkert hjälp.

och försök aldrig igen kontakta supporten hos de stora techbolagen, lönlöst - de bryr sig inte ett skit om dig och ditt game pass-abonnemang för 12 dollar i månaden.
Citera
2024-09-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL
varför vill du komma i kontakt med dom?

de här stora techbolagen är inte kända för att ha en support man kan ringa in till direkt.

99% av frågorna är dumma så in i helvete dessutom.

ställ din fråga här istället så får du säkert hjälp.

och försök aldrig igen kontakta supporten hos de stora techbolagen, lönlöst - de bryr sig inte ett skit om dig och ditt game pass-abonnemang för 12 dollar i månaden.

nu kollade jag vad de tjänade. 2,5 Biljoner SEK per år. är det ens en rimlig siffra?
Om de måste betala en support-person 60.000 i månaden (lön + lite mer skit)
Så skulle de ha råd med 3,5 miljoner support-personer

Då kanske inte aktie-ägarna blir glada, men ändå. Det är sjukt vad snåla de är..

Jag ställde en fråga här istället =>
(FB) Xbox Series Split screen
Citera
2024-09-11, 15:37
Medlem
Citat:
nu kollade jag vad de tjänade. 2,5 Biljoner SEK per år. är det ens en rimlig siffra?
Om de måste betala en support-person 60.000 i månaden (lön + lite mer skit)
Så skulle de ha råd med 3,5 miljoner support-personer

Då kanske inte aktie-ägarna blir glada, men ändå. Det är sjukt vad snåla de är..

Jag ställde en fråga här istället =>
(FB) Xbox Series Split screen

har avtal med microsoft på office365. 20 medarbetare. vi betalar med andra ord hundratusentals kronor på årsbasis.

microsoft support, då hamnar vi i indien hos ngt callcenter som är riktigt skit.

det är naturligt att inte investera i support, all hjälp finns online istället. man får fråga på forum och testa sig fram.
Citera
2024-09-11, 15:44
Medlem
Citat:

De har ju massor av techsupport i Indien (Skojar)

För många år sedan lyckades jag prata med dem, de hjälpte mig på telefon att aktivera en produkt som redan hade varit aktiverad, därav låst.
Citera
2024-09-11, 15:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL
har avtal med microsoft på office365. 20 medarbetare. vi betalar med andra ord hundratusentals kronor på årsbasis.

microsoft support, då hamnar vi i indien hos ngt callcenter som är riktigt skit.

det är naturligt att inte investera i support, all hjälp finns online istället. man får fråga på forum och testa sig fram.
Då kan ni i alla fall ringa någon. För andra betalande användare är "supporten" begränsad till vad andra användare (ofta korkade indier) skrivit i ett Microsoft-forum. Oftast nonsens.
Citera
2024-09-11, 22:06
Medlem
sommarlovs avatar
Du måste ta dig igenom skogen av manus-rabblande indier, sedan kopplas du till någon med hjärna!
Härda ut!!
Citera
2024-09-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du måste ta dig igenom skogen av manus-rabblande indier, sedan kopplas du till någon med hjärna!
Härda ut!!
Ni är lite fördomsfulla. jag har jobbat med Indier, mycket smarta personer...
Eller de smarta Indierna flyttar till rikare länder och tjänar mer, de korkade är kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in