Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Kan iförsig vara sant. Nazisterna är överlag en grupp som folk pratat om jättemycket och dragit nazistkortet så fort man har en negativ uppfattning om någon kriminell invandrare, så det krävs inte mycket för att anses vara nazist. Det talar för att 99% av alla nazister egentligen inte ens är nazister och ännu mindre då en grupp av våldsbenägna extremister. Ett fåtal kriminella hamnar i fängelse eller begår brott, säger sig då vara nazister men de kan vi väl räkna på fingrarna?
Jag har ärligt talat inte sett att nazister har någon större respekt för invandrare än andra svenskar, så hela denna tråden bygger på ett påstående som ingen har kunnat verifiera.
Håller med dig helt. Känns som något som någon dragit ur den berömda killgissar-röven.
I övrigt håller jag också med dig. Antalet
verkliga nazister i Sverige är väl inte mer än ca 1000 stycken, om jag förstått Polisen? Givetvis finns det även en och annan "smart" nazist också, skall tilläggas. Men dessa syns inte. Och det sista de skulle beblanda sig mig med, är ju blöjnazisterna i NMR, där en kraftig majoritet bara är utanförskapsmänniskor som söker sin flock och lägereld. Att de anammat och/eller närt hat mot invandrare kan liknas vid en slump. De skulle likagärna kunna ansluta sig till något huligangäng och börja hata Djurgårdare, det är iaf min uppfattning.
Att folk kastar nazistkortet på folk som kritiserar okontrollerad eller svår massinvandring, belyser dess problem, har i mina ögon bara ett bristfälligt ordförråd eller är så pass mycket vänster att de tvångsmässigt drar korten. Även det beklämmande. Det är ju en väldig skillnad på att vara radhusrasist mellan skål och vägg och en ondskefull nazist.