Citat:
Ursprungligen postat av
Rabbia
Mycket märkligt att man godkänner bitar där man privat diskuterar intensivt varandras ekonomi och hur den ena gör med den andras pengar... Men så är de ju lite annorlunda och vill visa upp sig helt ofiltrerat för kreti och pleti. Normalt sett så är familjens ekonomi privat som man inte delar med hela Sveriges befolkning, knappt med sina närmaste vänner ens. Att de inte skäms... Men det gör de ju inte, de verkar säga och göra vad som helst för att få synas och höras. Lite otäckt att det inte finns några spärrar.
Däremot tar jag tillbaka det jag har sagt om herr Bauers barn och barnbarn. Jag ser mer och mer att hand barn och barnbarn är med honom och Pernilla, senast i deras hus i Spanien. Och de ser ut att ha det riktigt trevligt vid poolen allihopa. Kanske vill han ta tillvara på familjetiden och om han nu har försummat sina barn när de var yngre så vill han nog ta igen den tiden ihop igen.
Det var fint att läsa i tidningarna att det skulle finnas bilder på både Pernillas pappa och herr Bauers pappa på bröllopet för att hedra dem. Verkligen fint att herr Bauer tänker även på sin pappa! Men är herr Bauers mamma med på bröllopet nere i Spanien? Har inte sett skymten av henne...
Herr Bauer kritiserade Christina när hon stod i köket i det stora röda huset. Och påpekade något om varför hon hade så mycket saker överallt i huset. Christina nämnde sedan att hon tyckte det var oförskämt eller liknande, att han inte hade med det att göra. Och det har han absolut inte. Han är gäst hos Christina och då får man vackert hålla tyst oavsett vad man tycker om saker och ting. Eller inte komma på besök om man nu tycker att det är så hemskt. Äldre människor har ju en förmåga att samla på sig saker och ting, det är inte någon oordning eller kaos i Christinas hem på något sätt. Man får gilla läget helt enkelt.
Måste korrigera dig ang. en sak, även om det är en petites och inte gäller själva andemeningen som du träffande beskriver.
Det var i köket i Christinas och Hans hus i Nerja, Spanien som Bauer stod och ondgjorde sig över att Christina och Hans hade så mycket saker.
Som väl är så uttryckte Christina i en synk för programmet WV att det är Bauers problem om han tycker att de har för mycket saker och att det är oförskämt att uttrycka det på det sättet (synd bara att hon inte sade det direkt i fejset till kräket Bauer).