Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Köpte inte P det där huset innan hon träffade C?
Nej det var efter dom träffades!
Citera
2024-09-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
De träffades i slutet av 2020, hon sålde det gröna huset köpte tomten till det nya huset mars 2021.
Tomten köpte hon mycket tidigare än 2021. Kanske 2019.
Senast redigerad av MissDolphin 2024-09-13 kl. 22:46.
Citera
2024-09-13, 23:05
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Tomten köpte hon mycket tidigare än 2021. Kanske 2019.
Nej 2019 stämmer inte, det var i 2020.

Citat:
Det var i september 2020 som Pernilla Wahlgren, 54, köpte sin tomt på Lidingö där hon nu bygger sitt drömhus. Tomten ligger i Sticklinge udde på Lidingö och består till stor del av berg.

För att svara på ditt egentliga inlägg som du raderat om att huset stod på plats när hon köpte tomten, så byggde hon huset från grunden och var klart för inflyttning strax för jul 2022.

https://www.instagram.com/p/CPk5SI0r...e0&img_index=1
Citera
2024-09-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Nej 2019 stämmer inte, det var i 2020.

För att svara på ditt egentliga inlägg som du raderat om att huset stod på plats när hon köpte tomten, så byggde hon huset från grunden och var klart för inflyttning strax för jul 2022.

https://www.instagram.com/p/CPk5SI0r...e0&img_index=1

Jag ändrade det jag skrev då jag först trodde att du syftade på huset i Marbella. Och inlägget du länkat visar ju inte när hon köpte tomten utan när bygglovet var klart vilket var långt senare!!!!
Citera
2024-09-13, 23:36
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Jag ändrade det jag skrev då jag först trodde att du syftade på huset i Marbella. Och inlägget du länkat visar ju inte när hon köpte tomten utan när bygglovet var klart vilket var långt senare!!!!
Okej, när jag skriver om Pernillas hus är det alltid om det på Lidingö. Hennes hus på Marbella är jag inte intresserad av

I citatet jag hade i inlägget står att det var i september 2020 hon köpte tomten.

Citat:
Det var i september 2020 som Pernilla Wahlgren, 54, köpte sin tomt på Lidingö där hon nu bygger sitt drömhus.

https://www.hant.se/noje/pernilla-wa...idingo/8887787
Citera
2024-09-13, 23:42
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Vi släpper det här med tomten, huset och bygglov. Hon har sitt hus och trivs där, det är kul för henne och hennes familj.

Trevlig helg
Citera
2024-09-14, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Mycket märkligt att man godkänner bitar där man privat diskuterar intensivt varandras ekonomi och hur den ena gör med den andras pengar... Men så är de ju lite annorlunda och vill visa upp sig helt ofiltrerat för kreti och pleti. Normalt sett så är familjens ekonomi privat som man inte delar med hela Sveriges befolkning, knappt med sina närmaste vänner ens. Att de inte skäms... Men det gör de ju inte, de verkar säga och göra vad som helst för att få synas och höras. Lite otäckt att det inte finns några spärrar.

Däremot tar jag tillbaka det jag har sagt om herr Bauers barn och barnbarn. Jag ser mer och mer att hand barn och barnbarn är med honom och Pernilla, senast i deras hus i Spanien. Och de ser ut att ha det riktigt trevligt vid poolen allihopa. Kanske vill han ta tillvara på familjetiden och om han nu har försummat sina barn när de var yngre så vill han nog ta igen den tiden ihop igen.

Det var fint att läsa i tidningarna att det skulle finnas bilder på både Pernillas pappa och herr Bauers pappa på bröllopet för att hedra dem. Verkligen fint att herr Bauer tänker även på sin pappa! Men är herr Bauers mamma med på bröllopet nere i Spanien? Har inte sett skymten av henne...

Herr Bauer kritiserade Christina när hon stod i köket i det stora röda huset. Och påpekade något om varför hon hade så mycket saker överallt i huset. Christina nämnde sedan att hon tyckte det var oförskämt eller liknande, att han inte hade med det att göra. Och det har han absolut inte. Han är gäst hos Christina och då får man vackert hålla tyst oavsett vad man tycker om saker och ting. Eller inte komma på besök om man nu tycker att det är så hemskt. Äldre människor har ju en förmåga att samla på sig saker och ting, det är inte någon oordning eller kaos i Christinas hem på något sätt. Man får gilla läget helt enkelt.

Måste korrigera dig ang. en sak, även om det är en petites och inte gäller själva andemeningen som du träffande beskriver.
Det var i köket i Christinas och Hans hus i Nerja, Spanien som Bauer stod och ondgjorde sig över att Christina och Hans hade så mycket saker.
Som väl är så uttryckte Christina i en synk för programmet WV att det är Bauers problem om han tycker att de har för mycket saker och att det är oförskämt att uttrycka det på det sättet (synd bara att hon inte sade det direkt i fejset till kräket Bauer).
Citera
2024-09-14, 08:44
Medlem
Jag skulle inte ens ha råd att leva Pernillas vardag ens i en vecka med min lön på 40 ungefär som Bauers. Så jävla sjukt att påstå att dom betalar för i detta fall för bröloppet för 150 pers i 3 dagar, dessutom bortom alla miljoner spektaklet kostar har Bauer köpt personliga presenter till 150 gäster…..150 presenter… Jag var tillsammans med en extremt rik man & underbart i början att bli bjuden men sedan kom känslan av total underlägsenhet, mina pengar lön var slut efter en vecka då jag inte ville bli bjuden hela tiden…Ett exempel: tog flyg till London & tog ett hotellrum ett dygn innan han kom ( svindyrt) när jag kom till Sverige igen fick jag låna pengar av vänner till mat…Gjorde slut, funkar ej att vara fattig med mångmiljonärs partner…..
Citera
2024-09-14, 09:57
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Jag skulle inte ens ha råd att leva Pernillas vardag ens i en vecka med min lön på 40 ungefär som Bauers. Så jävla sjukt att påstå att dom betalar för i detta fall för bröloppet för 150 pers i 3 dagar, dessutom bortom alla miljoner spektaklet kostar har Bauer köpt personliga presenter till 150 gäster…..150 presenter… Jag var tillsammans med en extremt rik man & underbart i början att bli bjuden men sedan kom känslan av total underlägsenhet, mina pengar lön var slut efter en vecka då jag inte ville bli bjuden hela tiden…Ett exempel: tog flyg till London & tog ett hotellrum ett dygn innan han kom ( svindyrt) när jag kom till Sverige igen fick jag låna pengar av vänner till mat…Gjorde slut, funkar ej att vara fattig med mångmiljonärs partner…..
Många skulle ju känna precis som du gjorde. Kanske därför vi har svårt att förstå deras förhållande?

Sen finns det andra som skulle tänka: "Fan va nice! Äntligen har jag hittat guldkossan! Här gäller det att smajla och försöka ställa in sig."
De har nog lättare att förstå hur CP står ut med varandra.
Citera
2024-09-14, 09:58
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza78
Usch! Får verkliga rysningar när jag ser herr Bauer in action. Känns så onaturlig och fel. Han vill så gärna men det blir bara såå pinsamt.

Ja men får mycket värre rysningar av henne. En jättebebis med en massa makt. Sk pojkfaraon. Så ointelligent. Så narcissistisk. Så älskad. Hon sjunger om stora kukar för försäkrikgskassatanter i Motala OCH talar om sig själv i tredje person. Tacka fan för att hon tackade nej till internationell karriär 1986 b
Citera
2024-09-14, 10:03
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Många skulle ju känna precis som du gjorde. Kanske därför vi har svårt att förstå deras förhållande?

Sen finns det andra som skulle tänka: "Fan va nice! Äntligen har jag hittat guldkossan! Här gäller det att smajla och försöka ställa in sig."
De har nog lättare att förstå hur CP står ut med varandra.

Fattar fan inte hur nån står ut med nån i den där familjen. Bruden vet för fan inte ens att Ryssland är ett land? Bara att LYSSBA på henne och hennes idé olnverkligheten avbrutet med ett fnissande för att varje motgång om det så är att sätta den ena foten framför den andra.

Match made in hell. Borde varor satanist bröllop.
Citera
2024-09-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Måste korrigera dig ang. en sak, även om det är en petites och inte gäller själva andemeningen som du träffande beskriver.
Det var i köket i Christinas och Hans hus i Nerja, Spanien som Bauer stod och ondgjorde sig över att Christina och Hans hade så mycket saker.
Som väl är så uttryckte Christina i en synk för programmet WV att det är Bauers problem om han tycker att de har för mycket saker och att det är oförskämt att uttrycka det på det sättet (synd bara att hon inte sade det direkt i fejset till kräket Bauer).
Ja, just det... Fel hus... Jag ber så mycket om ursäkt. Det är så mycket hus i Wahlgrens Värld att det är lätt att blanda ihop dem🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in