Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-14, 04:04
Medlem
Sitter och lyssnar på stil i P1 nu mellan 03:00-04:00. Där avhandlas bland annat hur Kamala Harris fått uppmärksamhet i sociala medier. Man menar att det skapats en organisk, extensiv nätkultur kring henne med memes och ett i övrigt snabbt bildspråk. Har inget problem med det i sig, förutom hur mallgrodig rösten låter, och hur positivt allt är. Det jag har problem med är hur de beskriver ovan fenomen som politiskt revolutionerande. Det är som om de aldrig hört talas om groyper-rörelsen kring Donald Trump inför valet 2016.

När inslaget kring Harris är över så följer man upp med att tala väl och inställsamt om Alpha Kappa Alpha sorority, en rasfeministisk rörelse som promotade utbildning och organisering för svarta kvinnor i USA för ÖVER 100 ÅR SEDAN! Man försöker således knyta ihop det som händer idag med något som hände då.

Varför är Sveriges Radio så tydligt woke/vänster? Är det ens lagligt som public service-bolag att sända så onyanserade program? Och varför måste alla betala för det via skattesedeln?
Citera
2024-09-14, 04:25
Medlem
Låter som ett riktigt skitprogram, det kanske sändes då ingen är vaken av en anledning.
Citera
2024-09-14, 04:49
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-Granne
Låter som ett riktigt skitprogram, det kanske sändes då ingen är vaken av en anledning.
Det var en repris.
Stil har sänts på fredagar mitt på dagen sedan 16 år!

Jag retar mig också på programledarens tillgjorda röst, Susanne Ljung kan omöjligen låta sådär privat.
Ungefär som Mats Nileskär i programmet Soul Corner, men han kanske var så...
Citera
2024-09-14, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det var en repris.

Jag retar mig också på programledarens tillgjorda röst, Susanne Ljung kan omöjligen låta sådär privat.

Hahaha det är ju som en direkt kopia av vad jag lyssnade på. Vilket jävla dravel. https://www.youtube.com/watch?v=CyAdviWxCIo

Eller jag lyssnade på kopian snarare..
Citera
2024-09-14, 05:15
Medlem
Citat:
Det var en repris.

Håller helt med Dig!

Inte ofta jag stänger av P1 när jag vaknar på natten (har alltid P1 på), denna tillgjorda röst vill jag inte höra och omöjligt att somna om till.

Ps Lite nyfiken på var Susanne Ljung härstammar ifrån, Örebro? Ds
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-09-14 kl. 05:19.
Citera
2024-09-14, 05:41
Medlem
Pungsvings avatar
Låter som ett sömnpiller för de med extrem ångest.
Citera
2024-09-14, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Sitter och lyssnar på stil i P1 nu mellan 03:00-04:00. Där avhandlas bland annat hur Kamala Harris fått uppmärksamhet i sociala medier. Man menar att det skapats en organisk, extensiv nätkultur kring henne med memes och ett i övrigt snabbt bildspråk. Har inget problem med det i sig, förutom hur mallgrodig rösten låter, och hur positivt allt är. Det jag har problem med är hur de beskriver ovan fenomen som politiskt revolutionerande. Det är som om de aldrig hört talas om groyper-rörelsen kring Donald Trump inför valet 2016.

När inslaget kring Harris är över så följer man upp med att tala väl och inställsamt om Alpha Kappa Alpha sorority, en rasfeministisk rörelse som promotade utbildning och organisering för svarta kvinnor i USA för ÖVER 100 ÅR SEDAN! Man försöker således knyta ihop det som händer idag med något som hände då.

Varför är Sveriges Radio så tydligt woke/vänster? Är det ens lagligt som public service-bolag att sända så onyanserade program? Och varför måste alla betala för det via skattesedeln?

Så Kamala Harris studerade vid Howard Universitetet och tog Bachleor i statsvetenskap och nationalekonomi där innan hon sedan tog en juristexamen vid UC.. Okej. Bra då vet vi anledningen till att programet tog upp AKA också.

AKA finns och verkar i USA än idag. Att du anser att det är "rasfeministiskt" att "women of colour" organiserar sig har inte riktigt med kultur och media att göra. Att programmet lyfter AKA är såklart på grund av att Kamala Harris är medlem i AKA, som alltså finns än idag.

Att du anser att det är woke att prata om en amerikansk presidentkandidat pekar snarare på hur tragisk person du är snarare än vad som nödvändigtvis är fel med P1.
Citera
2024-09-14, 06:25
Medlem
Citat:
Det var en repris.

+1
Det är väl ett ”varumärke” utvecklat under åren ?

Jag hörde programmet om Capri för några veckor sedan och det var rätt bra.
Detta är inköpt från extern firma så om klagobreven haglar in kan neutrala Statsradion ha lite lättare att ta dem i örat om det var fast anställda ?

https://sverigesradio.se/avsnitt/pow...-kamala-harris
Citera
2024-09-14, 06:55
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Det var en repris.

Tack för den, nu fick jag Nileskärs slemmiga röst i huvudet. Lite som att dra en böckling genom sirap...
Citera
2024-09-14, 07:59
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down

Vad i det där skulle vara vänster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in