2024-09-14, 14:14
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Jag säger inte att det är dåligt att vara ett autistiskt barn, jag menar att det ser inte bra ut för en kandidat till en världsledarposition om denne springer in i ett hörn när en vuxen människa sträcker fram handen då dom träffas för första gången.
Diskuterar ni kring en handskakning? Det fanns verkligen inget att läsa in i den situation. Herregud.
Citera
2024-09-14, 14:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Lustig tråd som bytt rubrik. Förra månaden var det Kamala som "inte vågade ställa upp i en ny debatt".

Trumps argument är annars att ABC gjorde ett uselt jobb och vinklade alla frågor. Det stämmer ju.

Nåja, självklart vinner Trump ändå. En inkvoterad vänsteraktivist som fladdrar i sina åsikter vinner aldrig.
Vilka vinklade frågor?

(Ett gott råd är att rapportera rubrik istället för ta detta i ett inlägg.)
Citat:
Så du är alltså för krig. OK. För du verkar ha glömt att Trump var president 2016-2020. Den gamla goda tiden när det inte var kris i Ukraina, Gaza, Taiwan.

Jag har en teori: att man måste vara lågbegåvad eller okunnig för att tala för Kamala på FB. Vad tror ni andra?...
LoL, det varit kris i Gaza sen andra världskriget, och Taiwan än längre, och Ukraina komiskt nog startade redan 2014.

Det räcker att vara saklig och med fakta för tala om Kamala och debatten och vem som vann enkelt, så kommer man fram till något om man inte börjar prata om annat.
Men skojjig projicering du gjorde dock
Citera
2024-09-14, 14:20
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Ska du försvara det dumma påståendet så har du inte mycket iq själv.

Hur många av dessa som försvarar Trump är rysstroll eller nyttiga idioter?

Att han som kandidat till president talar om sådana saker i en debatt med 67 miljoner tittare är inte vad en president gör. Trump får låg trovärdighet.

Hoppas han tar en till debatt men det är jag tveksam till. Hans konspirationsteorier är komiskt guld.
Vad är det du inte begriper?

Haitier dödar katter och hundar i USA och äter dom. Inte alla, men det sker. Det är dokumenterat och ett pågående fenomen. Haiti är ett av världens äckligaste och lågutvecklade länder, tack vare dom som bor där. Vad tror du själv händer om tusentals av dessa kommer till USA? Tror du dom börjar plugga kärnfysik?

Således har Trump rätt vilket alla med en iq över skostorlek begriper. Han pekar på vad invandring från tredje världen leder till och att det orsakar lidande för lokalbefolkningen. Det är inte ett dumt påstående alls.
Citera
2024-09-14, 14:24
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jo när man utvärderat amerikanska presidenter så hamnar ju Trump bland bottenskrapet -utom just i en kategori - Trump hade ’tur’ både med ekonomin och med frånvaro av stora internationella kriser (förutom pandemin då, men den vanskötte han). MAGAfoljet förutsätter ju bara att denna ’tur’ skulle komma tillbaka om Trump blir president igen, och implementerar väl att den var beroende på att diverse ledare var rädda för Trump.

Jag tror inte på detta och en återvald Trump skulle få tackla både ekonomiska och politiskt/militära problem, som han knappast är vuxen….
Alla som har en någorlunda koll på hur nationalekonomi fungerar begriper att Trumps politik ÄR en bra ekonomisk politik som gör att i synnerhet medelklassen får det lättare. Det handlade inte om tur.

Kamala Harris står för censur, statliga subventioner till hittepåprojekt, globalism, krig, fattigdom och elände.

Trump hamnar rent objektivt sätt i toppen, sida vid sida med Reagan. Trump är egentligen en Reaganite och en mild reformist. Det finns ingenting extremt med hans realpolitik.

Jag begriper inte hur ni TDS:are medvetet kan blunda för sanningen år efter år utan istället blint tro på vad media skriver.
Citera
2024-09-14, 14:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Alla som har en någorlunda koll på hur nationalekonomi fungerar begriper att Trumps politik ÄR en bra ekonomisk politik som gör att i synnerhet medelklassen får det lättare. Det handlade inte om tur.

Kamala Harris står för censur, statliga subventioner till hittepåprojekt, globalism, krig, fattigdom och elände.

Trump hamnar rent objektivt sätt i toppen, sida vid sida med Reagan. Trump är egentligen en Reaganite och en mild reformist. Det finns ingenting extremt med hans realpolitik.

Jag begriper inte hur ni TDS:are medvetet kan blunda för sanningen år efter år utan istället blint tro på vad media skriver.
Det finns få större globalister än donalds, bara en sådan sak.
Och om nu Kamala hade stått för detta ,varför påvisade donalds aldrig detta då för i debatten?
Citera
2024-09-14, 14:57
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vilka vinklade frågor?

(Ett gott råd är att rapportera rubrik istället för ta detta i ett inlägg.)

LoL, det varit kris i Gaza sen andra världskriget, och Taiwan än längre, och Ukraina komiskt nog startade redan 2014.

Det räcker att vara saklig och med fakta för tala om Kamala och debatten och vem som vann enkelt, så kommer man fram till något om man inte börjar prata om annat.
Men skojjig projicering du gjorde dock
Så oktober-massakern har inte inträffat och Putins har inte gått in i Ukraina mer än tidigare.

Och du ber mig om fakta?...
Citera
2024-09-14, 14:59
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Kriget i Ukraina startade 2014, två år före Trump blev president. Kriget eskalerade under Trump, men det gjorde kriget också under Biden. Man ska inte stirra sig blind för mycket på vilken president som sitter och inte sitter, händelseutvecklingen ser ungefär likadan ut oavsett vem som är president i Amerika. Presidentposten är gravt överskattad.
Så Putins roll som president i Ryssland är överskattad för Ukrainakriget. Som ändå är ungefär samma som 2014.

Det är därför världen faller samman. För att alla i Vänstern är helt blinda. Verkligheten spelar ingen roll. Det pågår en Vänster-film i era huvuden och det är den som gäller.
Citera
2024-09-14, 15:01
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jo när man utvärderat amerikanska presidenter så hamnar ju Trump bland bottenskrapet -utom just i en kategori - Trump hade ’tur’ både med ekonomin och med frånvaro av stora internationella kriser (förutom pandemin då, men den vanskötte han). MAGAfoljet förutsätter ju bara att denna ’tur’ skulle komma tillbaka om Trump blir president igen, och implementerar väl att den var beroende på att diverse ledare var rädda för Trump.

Jag tror inte på detta och en återvald Trump skulle få tackla både ekonomiska och politiskt/militära problem, som han knappast är vuxen….
Går det bra under Trump är det "tur". Och går det dåligt under Biden är det "otur". OK.

Tre galningar på raken som jag besvarat. Inte undra på att världen mår lite dåligt.
Citera
2024-09-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Vad är det du inte begriper?

Haitier dödar katter och hundar i USA och äter dom. Inte alla, men det sker. Det är dokumenterat och ett pågående fenomen. Haiti är ett av världens äckligaste och lågutvecklade länder, tack vare dom som bor där. Vad tror du själv händer om tusentals av dessa kommer till USA? Tror du dom börjar plugga kärnfysik?

Således har Trump rätt vilket alla med en iq över skostorlek begriper. Han pekar på vad invandring från tredje världen leder till och att det orsakar lidande för lokalbefolkningen. Det är inte ett dumt påstående alls.

Inte nog med att äta husdjur, enligt Trump så kommer man även avliva nyfödda. Hur kan man ens tro på sånt? Det märkliga är att nära 50% i staterna gör det (på fb ännu fler &#128513
Citera
2024-09-14, 15:22
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vågar inte?

Snarare inte hon som vågar då det ska vara på tv-kanalen HON väljer där HON får frågorna i förväg och där "journalisterna" är på HENNES sida.

+ örhängen med någon som berättar för henne vad hon ska säga.

Trump är bara smart som inte är med på debatter riggade av Djupa Staten.

Alla vi, som inte är indoktrinerade av MSM, kommer jubla när Trump blir återvald. Den mannen förtjänar all respekt för hur han kämpat för folket.
Alla värda sitt salt är på Trumps sida. De som däremot inte förstår, förstår jag avskyr Trump. Synd om många av er, typ TS.
Citera
2024-09-14, 15:23
Medlem
Trump har vart en profil i många år , det går ju inte att diskutera och han gjorde bra ifrån sig tycker ja åren 2015-23 men han börjar gå ner sig nu.. Visst han har många följare och populär bland sina egna men att republikanerna inte lyfter fram nån som har åldern och är en skicklig debattör känns märkligt.. Trump hade ju öppet mål mot harris men misslyckades.. Klart han inte vill debattera när han vet att det är bättre att vara tyst.. men kan du inte slå dina motståndare retoriskt, tveksamt om man förtjänar att vara president enligt mig..
Senast redigerad av pistonhonda 2024-09-14 kl. 15:26.
Citera
2024-09-14, 15:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Så oktober-massakern har inte inträffat och Putins har inte gått in i Ukraina mer än tidigare.

Och du ber mig om fakta?...
Vad ska halmgubben berätta?
Och vad är argumentet?

Undrar då kriget startade 2014, den enda du kan skylla på är Obama i så fall, men finns ju liksom ingen poäng alls med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in