2024-09-13, 23:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Sista kontraktet är skriven av Stieg Larsson. Det är ganska uppenbart.

Vari ligger det uppenbara att Stieg Larsson är identisk med pseudonymen John W Grow?
Citera
2024-09-13, 23:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det är bara konstigt att folk som säger de är pålästa på palmemordet har missat just Svartenbrandt. Det stod ju om honom i tidningar vid den tiden som man fortfarande kan se. Hur med tv o nyheterna vet jag inte.

Till och med Sigge C var väl med och försökte "casha in" på Svartenbrandt? Så nog valsade han runt i media.

Svartenbrandt kan ha åkt från Säter direkt till Tunnelgatan, skjutit OP och sprungit runt kvarteret och kört tillbaka till Säter.
Citera
2024-09-14, 01:28
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Till och med Sigge C var väl med och försökte "casha in" på Svartenbrandt? Så nog valsade han runt i media.

Svartenbrandt kan ha åkt från Säter direkt till Tunnelgatan, skjutit OP och sprungit runt kvarteret och kört tillbaka till Säter.

Den där fåniga teorin om en ensam galning faller allt djupare i den hopplösa avgrunden, tycker du inte?
Citera
2024-09-14, 01:37
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Den där fåniga teorin om en ensam galning faller allt djupare i den hopplösa avgrunden, tycker du inte?

Det finns ju ett flertal säpo-wannabees/coverups som driver den tesen.
Citera
2024-09-14, 09:01
Medlem
Citat:
Var finns Svartens självbiografi att läsa?

Jag anar att Boken Kontraktet utspelar sig på platser som Svartenbrandt inte direkt hade någon koppling till?

Vad är det för likheter du tycker dig hitta i boken? Är det temat med det afrikanska lönnmordet i bokens början som också återfinns i slutet som liknar Svartens "stil"?

Boken finns på bibliotek. Han skrev 2 men jag minns inte nu om jag jämfört ngt i tvåan. Den var inte skriven som ettan.
Här finns boken att köpa https://www.bokborsen.se/?g=0&c=0&q=...ted_at&_d=desc

Jag kollade om man kan läsa den på google men är inte tillgänglig stod det.

Likheterna är namn bla. Om mordet som står i Kontraktet tänker jag är hittepå. Om Afrika har Svarten med tydligen berättat för en kompis. Eller om det nu var kompisens egen berättelse om hur de fick tag på vapnet. Står i den nya bok mannen som berättade i Palmemordspodden skrivit.
Jag tänker att Svarten sköt Palme, som han hatade, o sen hittade han på att han var en hitman. Historier var han ju bra på.
Jag har en lista på likheterna men jag tänkte inte då på just att lönnmord skulle va Svartens stil utan mer hur olika saker är skrivna, "skrivflytet". Listan har jag tyvärr inte fotat av o har den i ett förråd där jag la allt iom presskonferensen 2020 o förrådet är 1 mil bort.
Citera
2024-09-14, 09:18
Medlem
Citat:

Ja, Svarten valsade runt i media men mest när han själv velat framstå som ett offer. Väl?
Citera
2024-09-14, 09:34
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ja, Svarten valsade runt i media men mest när han själv velat framstå som ett offer. Väl?

Något det pratas väldigt lite om, är ju att om det är någon som är CP:s dubbelgångare (utseendemässigt) så är det ju Svartenbrandt. I avdelningen "ruskig blick" så lär man nog säga att det var jämt skägg mellan de två uslingarna. Båda två talade även i turbohastighet, så fort de fick chansen. Likadan kroppsbyggnad vi mordtillfället. Likadan frisyr. Likadan ansiktsform. Våldskapitalet. Missbruket av alkohol och amfetamin, osv.

Säga vad man vill om att det finns en chans att CA var mördaren, men inte var han någon dubbelgångare CP inte, finns inga likheter alls på något vis. Detta är det väl bara glasögonormen Hasse Aro som seriöst tycker? Håller tummarna att han uppgraderar sina bottnar vad det lider, så han får se världen.
Citera
2024-09-14, 13:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Något det pratas väldigt lite om, är ju att om det är någon som är CP:s dubbelgångare (utseendemässigt) så är det ju Svartenbrandt. I avdelningen "ruskig blick" så lär man nog säga att det var jämt skägg mellan de två uslingarna. Båda två talade även i turbohastighet, så fort de fick chansen. Likadan kroppsbyggnad vi mordtillfället. Likadan frisyr. Likadan ansiktsform. Våldskapitalet. Missbruket av alkohol och amfetamin, osv.

Säga vad man vill om att det finns en chans att CA var mördaren, men inte var han någon dubbelgångare CP inte, finns inga likheter alls på något vis. Detta är det väl bara glasögonormen Hasse Aro som seriöst tycker? Håller tummarna att han uppgraderar sina bottnar vad det lider, så han får se världen.

Om jag minns rätt säger Aro att polisen påstått CA är CP:s dubbelgångare. En uppgift som kan låta idiotisk, men det framgår ju inte på vilket sätt de skulle vara dubbelgångare.

Skulle orsaken vara bilder på CA från mordtiden och att han då till utseendet liknar CP? Nej jag har svårt få ihop det.

Men kan det vara så att deras rörelsemönster är väldigt lika? CP har ett annorlunda rörelsemönster, uppgifter runt CA gör gällande att han inte har ett normalt rörelsemönster.

Både verkar också kapabla till en obehaglig blick.
Citera
2024-09-14, 13:51
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Om jag minns rätt säger Aro att polisen påstått CA är CP:s dubbelgångare. En uppgift som kan låta idiotisk, men det framgår ju inte på vilket sätt de skulle vara dubbelgångare.

Skulle orsaken vara bilder på CA från mordtiden och att han då till utseendet liknar CP? Nej jag har svårt få ihop det.

Men kan det vara så att deras rörelsemönster är väldigt lika? CP har ett annorlunda rörelsemönster, uppgifter runt CA gör gällande att han inte har ett normalt rörelsemönster.

Både verkar också kapabla till en obehaglig blick.

Okej, du kan säkert ha rätt gällande Aro och polisen. Har inte sett Efterlyst-klippet på ett gäng år.

Bra frågor om hur man fått CA till CP:s dubbelgångare. Jag får inte riktigt det att klicka, minst sagt.

Men det kan ju iofs vara så att de baserar "dubbel-gångaren" på just ett visst avvikande rörelsemönster. CP hade ju en gammal klassisk tjackpundarstil. Har läst något om CA:s aningen speciella gångstil, men aldrig riktigt fått med mig vad som åsyftas? Somliga kan ju få stilen via kraftig övervikt, men detta var väl inget CA hade vid mordet, möjligen "lite satt"?
Citera
2024-09-14, 13:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Okej, du kan säkert ha rätt gällande Aro och polisen. Har inte sett Efterlyst-klippet på ett gäng år.

Bra frågor om hur man fått CA till CP:s dubbelgångare. Jag får inte riktigt det att klicka, minst sagt.

Men det kan ju iofs vara så att de baserar "dubbel-gångaren" på just ett visst avvikande rörelsemönster. CP hade ju en gammal klassisk tjackpundarstil. Har läst något om CA:s aningen speciella gångstil, men aldrig riktigt fått med mig vad som åsyftas? Somliga kan ju få stilen via kraftig övervikt, men detta var väl inget CA hade vid mordet, möjligen "lite satt"?

Alternativet till någon sorts likhet är att vissa poliser hittat på det för att CP var en så förhärskande gärningsman i polishuset, och andra inte fick utredas, men det låter osannolikt i mina öron.
Citera
2024-09-14, 14:00
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Alternativet till någon sorts likhet är att vissa poliser hittat på det för att CP var en så förhärskande gärningsman i polishuset, och andra inte fick utredas, men det låter osannolikt i mina öron.

Inte omöjligt, även om det låtar lite långsökt och småaktigt av polisen. Det hade varit intressant att få veta varför iaf. Vem vet, Wall kanske har någon teori eller info om detta som han kommer delge i del 2 om Jordås bok.
Citera
2024-09-14, 17:12
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Då får du läsa bättre.
När hon tittade upp ser hon tre stycken komma sneddande in mot trottoaren vid Sveavägen 42.
I dag står det en stor reklamskylt på samma plats där hon sett personerna komma. Okänt om denna fanns där 1986-02-28 .
Paret gick alltså från västra till östra sidan på Sveavägen.

Hon beskriver bara mannen bakom LOP vid Dekorima. Inte norr om. Så det går ihop med det IM säger.

Det IM säger går ihop med att GM går bakom LOP och observeras i följd av MP, LN, NF, CA och AB. Men man kan också ha en variant där NF ser AB och inte GM, och mördaren går västra sidan gatan.

Nej den väntande mannen går inte ihop med det AB säger om dig själv. AB står inte mot Dekorimas fasad.

1986 säger inte IM att mannen väntar flera minuter. Han är konsekvent med att han bara ser mannen några få sekunder innan LOP passerar honom.

Att en GM väntade vid Dekorima måste chansa innan de går över gatan är ren hittepå.

Jag hänger inte med. Cecilia Anderstedt beskriver hur mannen är bakom paret Palme och sneddar från utsidan av trottoaren mot insidan, väster till öster, mot husfasaderna och Dekorima. Sedan stannar paret Palme till och tittar mot fönstret på Dekorima.

Innebär inte detta att om vittnesmålet är korrekt så kan inte gärna mannen stå vid Dekorima och vänta på paret Palme utan mannen måste varit bakom dem på vägen dit?

http://www.itdemokrati.nu/page36p.html

För övrigt är ju hennes signalement på mannen som längre än Palme, iklädd täckjacksaktig jacka och med platt huvudbonad också högst förenlig med Tensonmannen och med Lisbeth Palmes och Lars Jeppssons beskrivning av mördaren även om LP missar huvudbonad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in