Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Var finns Svartens självbiografi att läsa?
Jag anar att Boken Kontraktet utspelar sig på platser som Svartenbrandt inte direkt hade någon koppling till?
Vad är det för likheter du tycker dig hitta i boken? Är det temat med det afrikanska lönnmordet i bokens början som också återfinns i slutet som liknar Svartens "stil"?
Boken finns på bibliotek. Han skrev 2 men jag minns inte nu om jag jämfört ngt i tvåan. Den var inte skriven som ettan.
Här finns boken att köpa
https://www.bokborsen.se/?g=0&c=0&q=...ted_at&_d=desc
Jag kollade om man kan läsa den på google men är inte tillgänglig stod det.
Likheterna är namn bla. Om mordet som står i Kontraktet tänker jag är hittepå. Om Afrika har Svarten med tydligen berättat för en kompis. Eller om det nu var kompisens egen berättelse om hur de fick tag på vapnet. Står i den nya bok mannen som berättade i Palmemordspodden skrivit.
Jag tänker att Svarten sköt Palme, som han hatade, o sen hittade han på att han var en hitman. Historier var han ju bra på.
Jag har en lista på likheterna men jag tänkte inte då på just att lönnmord skulle va Svartens stil utan mer hur olika saker är skrivna, "skrivflytet". Listan har jag tyvärr inte fotat av o har den i ett förråd där jag la allt iom presskonferensen 2020 o förrådet är 1 mil bort.