Citat:
Ursprungligen postat av
Neon666
Jag är en snubbe som ser ut som en alv, jag är så jävla ung för min ålder så det är löjligt. Men nu kommer mitt problem in. Svenskarna är inte speciellt unga för sin ålder idag.
12 åringar har bröst som 16 åringar hade förut och 19 åringar ser ut som 25 åringar. Folk tror jag är en vampyr och det att jag avskyr solen gör ju inte det argumentet mindre trovärdigt
Folk räds mig, det gör att jag vill inte vara i närheten av folk här i Sverige. De ser mig som något onaturligt och farligt.
Mina grannar undviker mig och det är endast på nätet jag har kontakt. Så, ska försöka ta mig till ett land där folk har utseende som mig själv, nämligen Japan.
Men varför? här är frågan, varför har svenskarna blivit så gamla för sin ålder på senare tid?
Även min kk börjar åldras om mig som är 22 och hon vill hela tiden att jag ska helskägg och långt hår så att jag se åtminstone 1 år äldre än henne :/ jag hatar helskägg! Är svenskarna ett förbannat folk eller är det något annat som ligger bakom den plötsliga hastigheten i deras utseende?
Nu vet jag inte riktigt hur gammal du är.
Men jag skulle nog säga att det börjar bli svårare att se ålder på folk.
20åringar och 50åringar klär sig lika dant och tack vara rökning och ett allmänt sämre levande så ser de lika dana ut i kroppen och hyn också.
Så det är nog det du reagerar på.
Sen att puberteten kommer något tidigare är nog korrekt, men det su råkade ut gör handlar mer om mode och att småflickor vill se ut som horor.
Men jag hade själv klasskamrater som börjat få bröst i mellanstadiet( Då 70tal) men de klädde sig fortfarande som barn och de skulle inte få gå ut hårdsminkade och med dagens klädmode.
Själv var jag motsatsen till dig, vid 13 hade jag gått igenom målbrottet fått hår på nya ställen och började få skulpterade muskler.
Så jag togs som 30ish igentligen halva mitt liv från 15-50. Sen har mitt gråa hår gett sig till känna så idag gissar de flesta på mellan 45-50.
Att många i mina ögon ungdomar 20-30 beror på dåliga vanor och ett ovårdat mode.