2024-09-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så du har gjort en intervjuundersökning också? ”Ett rätt stort gäng” betalade dyrt för att ”de fått nog”? Du verkar ha en humoristisk ådra…
Stämmer faktiskt att några gick ut. Exakt varför verkar inte framgå.
https://www.svd.se/a/mPLKop/recensio...-henrik-dorsin
Citera
2024-09-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Så är det tyvärr. En minnesvärd roll, så klart. Dock ser jag alltid Ove, när jag ser honom i andra roller. Lätt hänt, flertalet andra skådespelare har ju fallit i den gropen. Johannes Brost är ju ett lysande exempel på det, en lysande skådis i övriga roller, om än han var lustig i rollen som Joker i Rederiet. Men han borde definitivt ha fått gjort långt mer seriösare roller, tycker jag.

Håller inte med om att Dorsin är en av de stora komikerna. Och Gotesco är gravt överskattade i min värld, dock gillar jag Emma Molin mycket. Annars är jag en stor beundrare av Hasse & Tage, tycker det mesta de gjorde är lysande, och håller än idag.
Då är vi åtminstone överens om Hasse & Tage. Dock får man väl konstatera att även de skulle betraktas som väldigt PK i dagens kontext på FB.
Citera
2024-09-17, 12:22
Medlem
Olduvais avatar
Var TS en av de som gick ut?

Jag kommer alltid uppskatta Dorsin för En Gaffel Kort och Bögarnas Fel
Citera
2024-09-17, 12:27
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Då är vi åtminstone överens om Hasse & Tage. Dock får man väl konstatera att även de skulle betraktas som väldigt PK i dagens kontext på FB.

Ja, kring Hasse & Tage enas vi, kul. Duon skulle nog anses som väldigt PK och SOSSIGA här på forumet. Tack och lov låter man de vara (vad jag kan se) ifred här på forumet. För dom skulle jag dra en lans alla dagar i veckan. Tage Danielssons många visdomsord och varma persona behövs nästintill mer idag än vad de gjorde när det begav sig. Om än människor som han alltid behövs i vår värld. Dock väldigt kul, att Dorsin är ett stort fan av dem, och gärna nämner dem då och då.
Citera
2024-09-17, 12:30
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Finns absolut inga roliga komiker i Sverige. Att dom flesta dessutom är skitnödiga politiska PK-idioter gör ju saken inte bättre heller.
Peter Wahlbeck är knappast PK
Citera
2024-09-17, 13:18
Medlem
Symptms avatar
Dorsin har iaf fått mig att garva genom åren
Citera
2024-09-17, 13:58
Avstängd
kyrkstockens avatar
Jag tycker han passar i "flykten till framtiden". Han skulle passat i gamla pilsnerfilmer. Han representerar en snäll humor utan edge. I alla fall det jag sett.

En gaffel kort är rätt kul samt bögarnas fel från grotesco. Solsidan ser jag inte.

Jag tyckte hasse och tage var mesiga på 70-talet. I synnerhet allt tage gjorde var hemskt. släpp fångarna loss, nån fjantfilm om kungen. Det var mer mina farföräldrars humor.

Hasse är bättre ensam. Den enfaldige mördaren eller som barnbiksförfattare.
Senast redigerad av kyrkstocken 2024-09-17 kl. 14:01.
Citera
2024-09-17, 14:04
Avstängd
Han har gjort exakt 1 roll bra i sin karaktär på Solsidan.

Men i övrigt totalt ointressant. För mycket revynivå över honom.

Han borde stannat i en småstad på revyn där.
Citera
2024-09-17, 14:20
Medlem
Running_mans avatar
TS är 12 år gammal? Dorsin var ju redan könd, rolig och stor innan Solsidan.

Titta på Grotesko exempelvis.
Citera
2024-09-17, 14:35
Medlem
truly.adolphines avatar
Nationalism är ju lite av nutidens PK. Till och med Magdalena Andersson har på sig pin med svenska flaggan ibland.

Humor skall sparka uppåt mot makten. Då är ju anti-nationalism ett bra tema.

Märks ju inte minst på att diverse snöflingor blir triggade och kränkta.
Citera
2024-09-17, 14:53
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Förr i tiden klagades det över att det som sändes på 90 och början av 2000-talet inte hade varit PK idag .

Och idag år 2024 så gnälls det minsann om att i stort sett all humor är för PK.

Svensk dubbelmoral i ett nötskal

Det är inte samma personer som gnäller på att gammalt material inte skulle kunna sändas idag (till och med att det borde förbjudas och blockas bort) och personer som gnäller på att allt har blivit PK idag.
Citera
2024-09-17, 16:29
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Så du har gjort en intervjuundersökning också? ”Ett rätt stort gäng” betalade dyrt för att ”de fått nog”? Du verkar ha en humoristisk ådra…

Ja kanske jag är lika rolig som recensenten i SvD, Ali Alonzo:

"Det enda roliga var att ett tiotal i publiken stormade ut".

"Ett litet intro som endast kan beskrivas som studentikost nationalromantiskt, där Henrik Dorsin då och då utbrister ”Länge leve konungen!”, följs av ett parti om konst. I fokus är Carl Larsson och John Bauer, där diverse konstverk medvetet feltolkas och skändas".

Ren skit alltså. Sååå PK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in