Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Jag vet ju inte hur vanligt det är med barn på KiK, min magkänsla när jag laddade ned appen för att se, var att det är noll. Otroligt sömnig app full av kåta gubbar och chatbotar. Men det har funnits barn på KiK, ett par gäddor har dömts för att ha träffat barn på just KiK. Så helt tomt är det inte alltid.
Men varför gäddor gillar just KiK och inte SnapChat som kryllar av unga är en gåta, kanske har de någon idé om att KiK är säkrare? 🤔
Vi har ju diskuterat detta tidigare och Kik var väl en ungdoms/barn-app en gång i tiden men nu har Snap tagit över helt. Snap och TikTok. Jag har som sagt frågat alla tonåringar (yngsta 11 tror jag) jag träffat den sista tiden om de använder Kik och de flesta vet ens inte vad det här men
alla använder Snap och TikTok. De som spelar mycket verkar använda även Discord.
Skillnaden är ju att det på Kik finns en massa suspekta grupper man kan gå med i. Det syntes ju på Gäddlogikens (#481) skärm när han visade upp den. "PAPPA BUS", "Mammapappabarn" osv. Andra grupper som dykt upp i chattloggar är såna som heter "För unga tjejer och äldre män", "Pappas tjejer" och liknande. Visst, det kan ju vara så att barn med självskadebeteende vänder sig till sånt men det lär väl mest vara kåta gubbar?
Många gäddor har ju dessutom sagt att de inte riktigt vet hur Snap funkar. Jag kan ärligt säga att det vet inte jag heller. Många är nog rädda för att de ska råka aktivera Snap-kartan så att man kan följa deras geografiska position osv så ja, de kanske tänker att Kik är säkrare?