2024-08-31, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furofsteel
Ja, självklart ska man inte lura lågbegåvade men om någon är så lågbegåvad att de kan luras till att begå olika brott så borde personen stå under bevakad vård. Det fungerar liksom inte att lura en intellektuellt funktionsnedsatt att begå våldtäkt och sen skylla på att personen är efterbliven. Den som blir utsatt mår nog lika dålig ändå?

Jo det är en sanning som P&S med dårars envishet lyckats göra till ett mantra som fastnat hos supporterklubben. Jag tycker att Dumpen är stor underhållning men även ett fantastiskt bevis på mänsklighetens fårskocksmentalitet. I detta specifika fall finns en annan devis som kan vara tillämplig, nämligen att tillfället gör tjuven. När jag var barn frågade vi idioten som drev en sport och fiske-butik hemma på gatan om han hade ammunition till vattenpistol och när han gick och letade på lagret som tömde vi butiken. Ett potentiellt 13-årigt offer är knappast mindre skickad att finta upp de här
Idioterna på vilken läktare som helst.
Citera
2024-08-31, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Jo men han bor på ett gruppboende såhär beskriver kramfors kommun själva boendet:

Det är riktigt illa vi pratar om folk som inte klarar av att ta en dusch eller att gå och handla till exempel.

Aldrig förr motsatt mig en uthängning, men detta är på riktigt utvecklingsstörda, de förstår inte vad dumpen är, de förstår inte konceptet minderårig, de förstår inte vad det innebär att något är brottsligt. Alltså detta är helt hjärndöda individer.

Fast tjejen skriver i chatten "När fyller du 15"

Autister är ofta väldigt ojämna i vad de klarar av, men de flesta som fått diagnosen idag, fixar att duscha och handla. Det är det sociala som brister för dem.
Citera
2024-08-31, 13:41
Medlem
Furofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petro
Jo det är en sanning som P&S med dårars envishet lyckats göra till ett mantra som fastnat hos supporterklubben. Jag tycker att Dumpen är stor underhållning men även ett fantastiskt bevis på mänsklighetens fårskocksmentalitet. I detta specifika fall finns en annan devis som kan vara tillämplig, nämligen att tillfället gör tjuven. När jag var barn frågade vi idioten som drev en sport och fiske-butik hemma på gatan om han hade ammunition till vattenpistol och när han gick och letade på lagret som tömde vi butiken. Ett potentiellt 13-årigt offer är knappast mindre skickad att finta upp de här

Vad är supporterklubbssanningen menar du? Att den som blir våldtagen mår lika dåligt om den blir våldtagen av en efterbliven som av en person med högskolepoäng?

Men ok, om tillfället gör tjuven så kan man alltså få en funktionshindrad att begå, låt oss säga ett mord, och sen komma undan med att skylla på men hen är ju efterbliven och förstår inte vad hen gjort?
Citera
2024-08-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Autister är ofta väldigt ojämna i vad de klarar av, men de flesta som fått diagnosen idag, fixar att duscha och handla. Det är det sociala som brister för dem.

Senaste paret vet mycket väl att dom gör helt fel men dom gömmer sig bakom diagnoser och kommer således slippa ta något som helst ansvar för sina handlingar.
Citera
2024-08-31, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Precis vad jag tänkte skriva, hon frågade faktiskt om när flickan fyller 15.
Klart de vet vad minderårig är!
Citera
2024-08-31, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petro
Haha nu skrattade jag rakt ut, gick han och letade på lagret efter ammunition till en vattenpistol 😂😂😂
Citera
2024-08-31, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Precis vad jag tänkte skriva, hon frågade faktiskt om när flickan fyller 15.
Klart de vet vad minderårig är!

Ja, alltså funktionsnedsatta brukar vara informerade om basala enkla lagar och regler. Sånt pratar man om i särskolan, på dagverksamhet och boenden. Har själv en rätt gravt hjärnskada bror som absolut vet att man inte får ha sex med barn, inte får slåss osv. Däremot så klarar han ju inte att föra några längre resonemang kring detta och har knappast koll på straffskalor

Detta är inga "lallade kollin".
Citera
2024-08-31, 14:33
Avstängd
BigMesquiteMurphs avatar

Sedan den politiska korrekthetens inträde har man inte fått lov att skratta åt utvecklingsstörda. Den här gången tillåter jag mig att göra så. Vad fan var detta? Mannen var ballögd med slappt hängande käke, kvinnans blick så tom att man undrar om hon överhuvudtaget förstod vad som pågick.

Att han bor på gruppboende och att hon har ett kriminellt förflutet gör detta ännu bättre. Mailat tingsrätten hon enligt Lexbase förekommer i, har förhoppningsvis domen på måndag.
Citera
2024-08-31, 14:41
Medlem
Förövarens IQ spelar noll roll för ett våldtaget barn.

I just det här fallet skriver kvinnan dessutom att hon vet att det är förbjudet för vuxna att sexa med barn under 15.

Enligt vissas resonemang här: hög-/normalintelligenta får inte våldta barn under 15 år, men lågintelligenta får våldta barn under 15 år.

Vad sägs om att INGEN får våldta barn under 15 år?
Citera
2024-08-31, 15:04
Medlem
Grävhjälp sökes, vem är Lennart, 65 år från Borås?
https://dumpen.se/2024/08/31/gravhjalp-sokes-3/
Citera
2024-08-31, 15:13
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Stämmer det att 10 personer tagit livet av sig hittills? Det är rätt mycket ändå, ganska illa.

Dom borde vara oroliga för ett större drev i media, det skulle kunna medföra att någon större utredning inleds där man försöker statuera exempel på dom med fleråriga fängelsestraff för vållande eller liknande.

Det har varit ett par större drev i media mot Dumpen, det har inte lett till någonting så SVT och andra större kanaler har släppt det. Trans-tidningen ETC fortsätter fortfarande försöka avslöja Dumpen, men det är tydligen personligt då en anhörig till en journalist där avslöjats som gädda.

Hur skulle det kunna vara vållande till annans död? Då måste man i princip sitta och heja på någon annans självmord aktivt, Dumpen erbjuder snarare hjälp och behandling till gäddorna när de avslöjas. En gädda försöker just nu stämma Dumpen/Sara för förtal (polisanställd IT-tekniker i Uppsala (?) som tidigare arbetat som ljudtekniker på SR), det avgörs tydligen som tryckfrihetsmål med jury och vi får se hur det går.
Citera
2024-08-31, 15:15
Medlem
kaerakels avatar
Oj Kramfors, vilken duo! Mörkt att dom uppenbarligen är NPF, men ändå trålar ute på nätet. Lågt nyhetsvärde, och tvivelaktig uthängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in