Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-19, 08:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingenting att gå på.

Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Tror inte heller att det kommer bli uppklarat tyvärr.
Bara nyfiken, vad har du för källor på jugge-spåret?

Tyvärr så kommer detta fall att förbli ouppklarat.

Det finns ju ingenting att gå på.
Citera
2024-09-19, 16:29
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Tror inte heller att det kommer bli uppklarat tyvärr.
Bara nyfiken, vad har du för källor på jugge-spåret?

Det är vad hans far trodde efter att fått höra av Säwenfalk hur det gick till vid Arlanda. Fadern är numera avliden.
Citera
2024-09-19, 17:41
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Det är vad hans far trodde efter att fått höra av Säwenfalk hur det gick till vid Arlanda. Fadern är numera avliden.

Ah, jag förstår. Vad tråkigt.
Citera
2024-09-19, 17:46
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tyvärr så kommer detta fall att förbli ouppklarat.

Det finns ju ingenting att gå på.

Nej, det gör ju tyvärr inte alls det.
Hade polisutredningen varit mindre/mer normalt maskad hade det ju kanske ändå gått att ställa upp vissa hypoteser eller scenarion, men nu är det ju verkligen helt blankt...
Citera
2024-09-19, 17:53
Medlem
Karolinen97s avatar
Kan de vara möjligt att Sävenfalk på grund av sin berusning trillat i vattnet och drunknat och kroppen spolats bort? Han blev ju inte insläppt på Gröna Jägaren, han kanske fortsatte supa och blev ännu fullare och sedan tappade kontrollen bara?

Tror dock att någon/några är inblandade i hans försvinnande, vad tror ni? Det är de här med plånboken och bankomatuttaget jag funderar på som är så märkligt, känns ju som de borde vara någon inblandad?
Senast redigerad av Karolinen97 2024-09-19 kl. 17:55.
Citera
2024-09-19, 21:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad hände egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Karolinen97
Kan de vara möjligt att Sävenfalk på grund av sin berusning trillat i vattnet och drunknat och kroppen spolats bort? Han blev ju inte insläppt på Gröna Jägaren, han kanske fortsatte supa och blev ännu fullare och sedan tappade kontrollen bara?

Tror dock att någon/några är inblandade i hans försvinnande, vad tror ni? Det är de här med plånboken och bankomatuttaget jag funderar på som är så märkligt, känns ju som de borde vara någon inblandad?

Visst var det någon/några inblandade i vad som hände Sävenfalk den 30/11 (ev. kan datumet ha blivit den 1/12).

Den nästan tomma plånboken säger allt och hur polisen erhöll denna. Vem som gör detta bankomatuttag den 1/12 på 1000 kr vet vi inte men det skulle kunna vara någon som var inblandad i hans försvinnande.
Citera
2024-10-10, 10:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Jag testar en sista gång och har begärt ut utredningen ännu en gång nu efter hans mors bortgång kanske dom kan släppa lite mer detaljer?
Citera
2024-10-10, 17:08
Medlem
Karolinen97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag testar en sista gång och har begärt ut utredningen ännu en gång nu efter hans mors bortgång kanske dom kan släppa lite mer detaljer?

Förstår inte varför den måste va så maskad idag, ingen letar ju aktivt efter Sävenfalk längre han har ju nästan vart försvunnen i 27 år.

Hoppas du får ut något mer.
Citera
2024-10-10, 18:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Maskade och omaskade.

Citat:
Ursprungligen postat av Karolinen97
Förstår inte varför den måste va så maskad idag, ingen letar ju aktivt efter Sävenfalk längre han har ju nästan vart försvunnen i 27 år.

Hoppas du får ut något mer.

Jag har erhållit polisutredningar som är betydligt äldre än detta fall som har varit kraftigt maskade.

Å andra sidan har jag erhållit utredningar som inte har blivit maskade alls. Beror mycket på tjänstemannen. En polisutredning, Dahlsjö-fallet, har jag två st. av. Den ena maskad och den andra helt omaskad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in