Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar varför tvillingarna gick med på att slåss med varandra ?
Skulle aldrig låta några " betta" på mig i ett slagsmål mot min egen bror .....
Antar att gaphalsarna kommer från en annan del av världen där Allt handlar om pengar .....Leva,låta dö -principen....
Idiotdumt
Varför märkte inte deras mamma att M var blodig och sönderslagen i ansiktet?? När dessa bettade fajter pågick.
Och var mamman helt ovetande om vad som försegick mellan ungdomarna.
Tycker att det också verkar underligt. Som förälder reagerar man väl. Mamman sitter inne med en del hävdar jag.
Citera
2024-09-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogge150
Varför märkte inte deras mamma att M var blodig och sönderslagen i ansiktet?? När dessa bettade fajter pågick.
Och var mamman helt ovetande om vad som försegick mellan ungdomarna.
Tycker att det också verkar underligt. Som förälder reagerar man väl. Mamman sitter inne med en del hävdar jag.
Det skulle varit ett stort+ om man hade kunnat få läsa hela Förundersökningen och se vad är gjort och inte i detta fallet. Dock vet jag att det är under förundersöknings sekretess . Då kan man se vad som även är sagt i förhören .
Ännu en gång så tror jag att svaret finns bland de som var på festen den kvällen. Någon vet mer än vad som kommit fram om vad orsaken var varför han lämnade utan tillhörighet.
Citera
2024-09-18, 13:41
Medlem
Håller med dig Hennke. Och någon/några som vet ligger säkert stark press från någon eller några.
Och fortfarande att det var en stilla kväll med mys i källaren utan föräldrar....jojo vi har väl alla varit unga. Men samtidigt oftast genomskådats av föräldrar.
Citera
2024-09-18, 14:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogge150
Håller med dig Hennke. Och någon/några som vet ligger säkert stark press från någon eller några.
Och fortfarande att det var en stilla kväll med mys i källaren utan föräldrar....jojo vi har väl alla varit unga. Men samtidigt oftast genomskådats av föräldrar.

Det här verkar snarare vara så att föräldrar stått utomhus med stackars M i strumplästen och iklädd inomhuskläder ,där han antagligen blev påhoppad omkring stöld som skett tidigare i husen osv.

Förstår fortfarande inte varför de lät en avklädd kille rusa vidare ??????

Hade de stoppat honom och hjälpt honom med en kopp varmt te inomhus istället för att gräla om inbrott ; så hade Han varit i livet nu .....
Han hade ju inte gjort inbrott - han frös bara ; han kanske helt enkelt blivit utelåst av misstag när han letade efter sina ytterkläder ....
Senast redigerad av landbandy 2024-09-18 kl. 14:32.
Citera
2024-09-19, 11:28
Medlem
Citat:
Det här verkar snarare vara så att föräldrar stått utomhus med stackars M i strumplästen och iklädd inomhuskläder ,där han antagligen blev påhoppad omkring stöld som skett tidigare i husen osv.

Hade de stoppat honom och hjälpt honom med en kopp varmt te inomhus istället för att gräla om inbrott ; så hade Han varit i livet nu .....
Han hade ju inte gjort inbrott - han frös bara ; han kanske helt enkelt blivit utelåst av misstag när han letade efter sina ytterkläder ....

Håller med dig där, varför inte hjälpa ett barn i den situationen som han är i?
Citera
2024-09-20, 04:23
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Håller med dig där, varför inte hjälpa ett barn i den situationen som han är i?

Kanske kom förståndet ikapp dom då de efter en stund körde och letade efter honom. Var pappan och dottern där han knackade på om jag mins rätt. Dom reflekterade väl i efterhand över att han var lättklädd och utan skor. Den ev initiala fientligheten blev kanske till en ombesörjan av den "stackars" pojken?
Citera
2024-09-20, 11:45
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:

Lätt att vara efterklok? Om detta inträffade så trodde väl husägaren att det var inbrott. Inte fan bjuder man in en ev. inbrottstjuv på te.

Det kanske heller inte uppfattades att han var i strumplästen.
Citera
2024-09-21, 15:12
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Lätt att vara efterklok? Om detta inträffade så trodde väl husägaren att det var inbrott. Inte fan bjuder man in en ev. inbrottstjuv på te.

Det kanske heller inte uppfattades att han var i strumplästen.

Husägarens dotter kände ju igen honom när hon filmade honom springandes förbi deras villa......Hmm.
Hon visste att han var snäll .
Citera
2024-09-24, 17:23
Medlem
Citat:
Husägarens dotter kände ju igen honom när hon filmade honom springandes förbi deras villa......Hmm.
Hon visste att han var snäll .

Du har ingen tid att tänka när saker sker live, lätt och vara efterklok. Och just för att hon vet att han är snäll kan han ju ha blivit lurad eller tvingad under hot av tjuvar att knacka på etc. Gissar att medelsvensson kan tänka i sånna banor det är ju såklart orealistiskt men om den enda brottslighet du vet om är just inbrottstjuvar i ditt kvarter morden i Beckfilmerna du hyr så kanske man inte vågar släppa in en liten förvirrad pojke
Citera
2024-10-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Jag håller fast vid att jag tror att svaret finns hos de som var med på festen den kvällen / natten .
Tittar man på omständigheterna så när han gick var han klädd i enbart strumpor och byxor och t-shirt. Varför lämna allt om han skulle dra hem ?
Det håller inte hur man än vrider på det .
Och sen tjejen som filmar M när han springer med Citat: Visste att något skulle hända ikväll!

Där är mycket som säger emot sig !
Varför har inte D pratat om händelsen? Och gett sin story? Varför hade de blodiga slagsmål som man har sett mm . Det ligger en hund begraven här och jag skulle inte förvåna mig om jag har rätt och jag kan peka ut MGM som jag inte vill nämna då det inte finns något att gå på . Sen vad motivet är håller jag för mig själv. Ni får gärna skicka pm om ni vill att jag ska ge er min synpunkt på det Hela .

Saker o ting g händer inte huxflux. Svaret finns i närheten av M, som du säger
Citera
2024-10-02, 05:03
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moraklocka99
Saker o ting g händer inte huxflux. Svaret finns i närheten av M, som du säger

Saker händer huxflux. Oavsett om vi vill det eller ej. Slumpmässigt kan en situation skena iväg till nått svårförståelig, oväntat och udda. M hittas inte och orsaken kan vara att det är ett ovanligt fall, att M inte hittats, gör fallet udda. Många komponenter som spretar åt alla håll. Komponenter som skiljer ett mainstream fall från en stor gåta.
Citera
2024-10-03, 08:55
Medlem
Citat:

Tycker polisen kan kolla sin fd kollega, Thyr. Bor på gatan Mattias sprang på och är väldigt aggressiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in