Citat:
Ursprungligen postat av
Nisse142
Israel kan vinna i Libanon ganska enkelt ligger man lra att det blir krig kommer befolkningen vnda sig mot Hizbollah. Befolkningen i Libanon vill inte bli bombade som gaza och r nog inte speciellt lyckliga p Hizbollah nu nr kriget r mycket nra svarar Hizbollah med ngra robotar som lyckas trcnga igenom Irondome s r det fullt krig och Libanon kommer om ngra mnader se ut som gaza ett land i ruiner.
Iran inser ochs nu att dom r vldigt nra ett krig med Israel och att dom aldrig kan vinna det iran kommer frska kyla ner situationen gissar jag.
Hizbollah kommer antagligen bli utsparkade frn libanon om ngra r ingen vill ha dom dr
Jag har ocks frsttt att ingen riktigt gillar att deras land r i klorna p Hezbollah. Men efter 1982 s skall enligt uppgift Hezbollah ha uppsttt i det vakuum som skapades efter kriget.
Alla talar om hur starka Hezbollah r. Vette f-n. De verkar inte kunna trffa ngot alls dr uppe i norr. Men det r skillnad p att ha mekaniserat infanteri inne p Libanons omrde.
Jag undrar om Israel fr gra detta fr USA. Jag tror USA bromsar. Pootin gr allt fr att f igng ett krig med Hezbollah (fr Gaza r klart va? 🤷🏼♂️). r det hr personskardebaclet tillrckligt fr att Hezbollahs skall eskalera? Hur? Hur skall de gra det? Genom att skjuta fler raketer som slr ned i ngon ken ngonstans?