Citat:
Ursprungligen postat av
Pinoputchin
Napp #483, fritidspedagogen. Det är märkligt och skrämmandde. Jag ser ju på bilderna att killen är förståndshandikappad, dessutom framkommer det i konfrontationen då han glor som ett fån och står som en idiot och messar "jag vill behålla mitt jobb, jag vill behålla mitt jobb.." Hur i helvete kan man anställa en utvecklingsstörd att jobba med barn? Inte det att jag menar att en utvecklingsstörd nödvändigtvis måste vara pedofil (det vet vi ju att även högutbildade och intelligenta kan vara) men just det faktum att en som själv är som ett barn inte skall ta hand om andra barn. Att låta en människa som inte klarar av att ta hand om sig själv ta hand om våra minsta. Fy fan säger jag..
Dubbel tragik här, både att han är pedofil samt att han har fått arbete med barn vilket ganska sannolikt är högst olämpligt oavsett det nyss inträffade.
Du har helt och hållet fel här.
Du utgår från ditt eget dömande om hur utvecklingsstörda kan se ut och det tillsammans med hans beteende under konfrontationen gör att du drar slutsatsen att han är utvecklingsstörd.
Hans beteende är helt och hållet en manifestation av enorm rädsla och chock. Sinnet låser sig och man går in i undermedvetna överlevnadsprogram, vilket är anledningen till hans mässande av "Jag vill behålla mitt jobb". Rädslan låser kroppen (freeze) och skapar tunnelseende och irrationella reaktioner.
Givetvis är denna man inte utvecklingsstörd, för då skulle han som tidigare nämnts inte kunnat slutföra universitetsstudier, skaffa och kunna utföra arbete.