Citat:
Ursprungligen postat av
Antooox
Hej,
Har nog gjort en dundertabbe, och jag borde ha läst på mer än vad jag gjorde. Men jag la in 40.000 sek på IG.com, lyckades tradea upp denna summa till 160.000 sek, mestadels russel 2000 och tech 100. Marknaden började vända och jag hamnade tillbaka till drygt 40.000 och tog ut det. Har under denna period gjort 3000 enskilda trades, så väldigt många små trades här och där under några veckor. Nu laddade jag ned P/L och såg att jag totalt hade cirka 2 miljoner sek i vunna trades (totalt) och 980.000 sek i förlorade trades (totalt) vilket verkar vara en nettovinst på drygt en miljon. Nu då jag läst på lite så verkar det som att jag nu måste betala 330.000 sek i skatt på detta för att varje trade beskattas separat, stämmer detta?
Fyfan vilket skit. Jag vet att jag är dum i huvudet och borde ha läst på bättre, körde demokonto länge före jag förde in några pengar, men missuppfattade just denna biten, jag trodde det var resultatet i slutändan man skattades på och bara kvittera 70% av förlusterna gentemot vinsten.
Tacksam för svar
jag får huvudvärk av att läsa detta
men om du börjar med 40k och slutar med drygt 40k under samma kalenderår så är det mellanskillnaden du ska skatta för
har dom inget isk du kan spela med?
iofs om du tar en förlust på 120k ( 160k-40k) så är det nog bättre att ta det i en vanlig depå..?