• 1
  • 2
2024-09-23, 13:29
Medlem
RadioaktivPotatiss avatar
12e november r det dags fr att nytt Farming Simulator spel.
Den hr gngen kommer man utver de tidigare grdorna kunna odla ris och spenat.

https://store.steampowered.com/app/2..._Simulator_25/

Vad har ni fr tankar och frhoppningar p det?
Jag hoppas att spelet har lite mer realistisk fysik jmfrt med tidigare spel.
Citera
2024-09-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
lter sinnessjukt
vem fan vill vara bonde
Spelserien har slt ver 25 miljoner exemplar och mobilversionen har blivit nerladdad ver 90 miljoner gnger, s tydligen ganska mnga.
Citera
2024-09-23, 14:02
Medlem
zBr9s avatar
Vet inte hur det funkar i senaste versionen men nr jag testade de hr spelen strde jag mig p att man bara betalade fr nya hus/fordon ocks dk dom magiskt upp p ens grd. Vore kul om processen tog lngre tid och man kunde flja eller delta i arbetet genom att ka och hmta brder och vad dom nu behver fr material frn ngon butik typ, gillar att se byggnader gradvis materialiseras, inte att man bara trycker p en knapp s finns dom dr sen.
Citera
2024-09-23, 14:41
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Vet inte hur det funkar i senaste versionen men nr jag testade de hr spelen strde jag mig p att man bara betalade fr nya hus/fordon ocks dk dom magiskt upp p ens grd. Vore kul om processen tog lngre tid och man kunde flja eller delta i arbetet genom att ka och hmta brder och vad dom nu behver fr material frn ngon butik typ, gillar att se byggnader gradvis materialiseras, inte att man bara trycker p en knapp s finns dom dr sen.
Har aldrig sett ngon klaga p just det frut, men du har en pong. Det skulle ka realismen om det tog lite tid fr nya byggnader. Fordon kper man ju frdiga frn affren, s dr har jag inget problem med att man fr dem direkt.
Citera
2024-09-23, 14:45
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
lter sinnessjukt
vem fan vill vara bonde
Jag skulle grna vilja vara bonde, om jag hade mycket mark och bra maskiner. Dom lever ett vldigt mycket bttre liv n en vanlig kontorsrtta som mig.

Sen handlar det ju om ett spel och inte verklighet. En simulator som ver tid lter en bygga upp ngonting s att det blir bttre och bttre r ju lockande i sig. Det blir ju en verklighetsflykt frn livet dr de flesta sitter fast i att vara ungefr lika fattiga r efter r.
Citera
2024-09-23, 14:55
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioaktivPotatis
12e november r det dags fr att nytt Farming Simulator spel.
Den hr gngen kommer man utver de tidigare grdorna kunna odla ris och spenat.

https://store.steampowered.com/app/2..._Simulator_25/

Vad har ni fr tankar och frhoppningar p det?
Jag hoppas att spelet har lite mer realistisk fysik jmfrt med tidigare spel.
Jag har lnge hoppats p mer realism, utan att fr den delen gra det mer omstndligt att spela.
Bttre fysik, bttre inhyrda arbetare, slumpmssiga hndelser s att det inte blir s frutsgbart, storleken p skrden kan till exempel bero p hur vdret har varit. En bttre fungerande ekonomi i spelet s att det inte r vissa saker som r meningslsa att gra och andra som ger hur mycket pengar som helst. En mer levande milj med andra bnder runt omkring s att man inte r s ensam i spelet.

Nya maskiner och grdor knns som en ganska liten sak. Det gr ju nd att ladda ner mods, och nr jag spelar bryr jag mig nd vldigt lite om vilket fabrikat det r p traktorn jag kr.
Citera
2024-09-23, 15:05
Medlem
RadioaktivPotatiss avatar
Citat:
jo att folk r idioter r inget nytt

folk kan gra en toilet-simulator och 25 miljoner skulle kpa det ocks

"i nya versionen kan du anvnda toalettborste!!!"

Folk kper ju nytt Fifa eller NHL varje r...

Toilet-simulator finns, om du r intresserad.
https://store.steampowered.com/app/9...let_Simulator/
Kan dock inte rekommendera det. Smsta spel jag ngonsin kpt.
Citera
2024-09-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioaktivPotatis
Folk kper ju nytt Fifa eller NHL varje r...

Toilet-simulator finns, om du r intresserad.
https://store.steampowered.com/app/9...let_Simulator/
Kan dock inte rekommendera det. Smsta spel jag ngonsin kpt.

Jag tar en fr laget. Ska kpa spelet och recensera i denna trden. Vi behver mer synpunkter p tolet simulator.

Prova grna spelet allesammans s kan vi skaffa fram ett genomsnittsbetyg.
Citera
2024-09-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Jag har lnge hoppats p mer realism, utan att fr den delen gra det mer omstndligt att spela.
Bttre fysik, bttre inhyrda arbetare, slumpmssiga hndelser s att det inte blir s frutsgbart, storleken p skrden kan till exempel bero p hur vdret har varit. En bttre fungerande ekonomi i spelet s att det inte r vissa saker som r meningslsa att gra och andra som ger hur mycket pengar som helst. En mer levande milj med andra bnder runt omkring s att man inte r s ensam i spelet.

Nya maskiner och grdor knns som en ganska liten sak. Det gr ju nd att ladda ner mods, och nr jag spelar bryr jag mig nd vldigt lite om vilket fabrikat det r p traktorn jag kr.

Exakt, ain har ju varit helt jvla vrdelst tidigare i det jag spelat iaf. Kan f dom att kra grsklippare men gr absolut inte att kra balmaskinen eller plocka balar och leverera till rtt stlle. Sen hller jag helt med om ekonomin ocks,slja ggfr 3-4 usd styck var en guldgruva utan like.
Citera
2024-09-26, 16:28
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
lter sinnessjukt
vem fan vill vara bonde
D har du inte spelat goat simulator 😀😁
Citera
2024-09-26, 16:42
Medlem
kl4sseKocks avatar
Vad har FS 25 som fregngarna inte har?
Citera
2024-09-26, 19:32
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Vad har FS 25 som fregngarna inte har?
2 nya grdor. De gr samma sak som sport spelen slpper ett nytt spel varje r till fullpris nr det r I klass med ett dlc snarare n ett nytt spel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in