Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-24, 07:02
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Haha, vilken livlig fantasi du har.
Det är inte så verkligheten funkar lillen.

Här har vi problemet. Du har fel inställning. Du har aldrig haft en kvinna, men får nu råd från någon som har haft kvinnor i överflöd. Du avskriver dessa med ett mästrande ”det är inte så verkligheten funkar lillen.” Detta kommer alltså från någon, som aldrig har varit med en kvinna. Med en sådan attityd, har Darwin redan bestämt sig för att dina gener skall upphöra med dig.

/AI

Ps. Om det nu inte är så det fungerar, vilket du bergsäkert kan slå fast, varför gör du då inte något som fungerar? Du verkar uppenbarligen veta hur du skall gå till väga…
Senast redigerad av immenhusen 2024-09-24 kl. 07:16.
Citera
2024-09-24, 07:03
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Förstår inte hur någon kan tro på det där.
Hur föddes den där myten egentligen.
Tjaa.. Ingen aning. Men är obotlig optimist 🫤

Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
?? Det var ett lite tvetydigt råd haha
Kanske det kanske. Vad tror du att det hänger på då?

Sen kan det även vara att det finns massor för TS men ingen duger, eller inte ser dom som är intresserade etc etc. Vad vet jag 🤷🏼
Citera
2024-09-24, 07:05
Medlem
Citat:
Det är omöjligt för mig att vara lycklig när jag är helt galen i tjejer men vet att jag aldrig kommer få en flickvän.

Därför vill jag dö. Men tydligen vill jag även leva, för jag vågar inte ta livet av mig.
Så jag är liksom fast i existensen. Fast vid att vara vid liv. Fast mellan att vilja dö och vilja leva.
Så det känns som att jag är i ett fängelse.

Jag har redan hört alla råd som finns, så tråden kommer förstås inte att hjälpa mig, men jag ville väl bara skriva av mig lite.
Är det ca 40% av Kalaharis bushmen som får avla/får sex?
Citera
2024-09-24, 07:12
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Hur vet du att du aldrig kommer att få en flickvän? Vanskapt på något sätt? Någon svår diagnos? Mongolid? Extremt fattig och bor hos föräldrarna? Bosatt i någon folktom avlägsen avkrok? Eller...?
Ful personlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Alla människor har en del av livet som är usel. För vissa är det familjen, för andra är det jobbet, vissa är handikappade och så vidare. Ditt problem i livet är dejtingen. Tänk om en rullstolsburen skulle skriva att den är tokig i att springa, men vet att den aldrig kommer att göra det och därför vill dö. Att lägga ned all sin energi på att fokusera på den delen av livet som är dåligt mår ingen bra av. Kvinnorna du vill ha har också en del av livet som är lika jobbig för dem. Så alla människor upplever samma sak som dig, men av olika anledningar. Lägg fokus på de delarna av livet som är bra, det är enda vägen till lycka.
Nej.
Det är som att säga: "Alla har ett problem i livet. Ditt råkar vara att inte kunna andas."

Min poäng är att mitt problem är massivt och grundläggande.
I alla fall för mig.
Det kanske finns vissa som inte gillar det motsatta könet speciellt mycket, och klarar sig utan dem, men för mig är tjejer/kvinnor heliga. Det finns inget annat som jag tycker om mer.

Inget ni säger eller tror på kan ändra detta faktum.
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Vad är det som gör att du inte känner för skaffa flickvän?

Det är ganska naivt att tro att man kan lära sig raketforskning, flyga till månen, starta ett bolag och bli miljardär, lära sig köra en bil i 400km/h på en racebana, springa i 40km/h, hoppa 6meter högt med hjälp av en stav, ta 300kg i bänkpress…men inte att bli bra på det motsatta könet…
Du, du nöjer dig med att inte ens försöka få det du vill ha?

Märkligt att bara önska dig men ändå inte gå för det. Vad har du att förlora tänker du?
Va? Jag har förstås försökt.
Jag är inte dum, jag fattar ju att det inte finns nån tjej i hela universum som skulle vilja röra mig med tång ens.
Det är väl en del av problemet. Jag är för smart och klarar av att se sanningen i vitögat.
Många andra lever i en falsk förhoppning att de kanske får en nån dag. Därför lyckas de hålla sig över vattenytan. Det är en överlevnadsmekanism, som jag tydligen saknar.
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
En vacker dag stöter en tjej på dig, du svarar ja - problem solved.
Visst, jättekul.
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Om man inte har några krav alls så kan de flesta få en tjej. Man kan fixa en tjej i något fattigt land om inte annat, eftersom de ju får en förhöjning av levnadsstandarden då bara av att flytta hit, vilket borde kunna locka rätt många. Även om det så klart inte blir någon kärlek då.

Problemet blir mer när man har höga krav, eftersom om det är en smart och snygg svensk tjej som är lätt att umgås med så har hon ju lixom förmodligen redan hittat en partner innan hon fyllt 25, för alla vill ju ha och även behålla en sån tjej. Så de kvinnor som är över 30 och singlar brukar främst vara antingen såna som ingen annan än desperata killar vill ha eftersom de är så fula/feta/tråkiga, såna som har 3-4 barn, eller såna som inte fungerar ihop med andra pga diverse psykiska problem. Bortsett från ett fåtal undantag, så klart.
Ja, det är kört som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Precis som flera redan skrivit så fokuserar du alldeles mycket på ditt problem med att inte få tjejer. Det finns fler saker i livet än tjejer. En massa andra saker och som är betydligt lättare att "få". Jag tror du satt kvinnan på en piedestal eftersom du inte verkat haft någon och du därmed tror att en kvinna på något magiskt sätt kommer göra ditt liv bättre. Det kan bli så för en period, men ofta så kommer det en massa problem på köpet med en relation.
Nej det finns ingenting annat i livet än tjejer.
Citera
2024-09-24, 07:17
Medlem
I-lands problem. Träna bli fit, ät bra mat, tjejer gillar om du är fit, dom kommer kladda på din mage på krogen, va inte tafatt. Prata inte bara om dig själv utan lyssna och låt tjejen prata vilket många eller flesta killar har svårt med och det tråkar ut tjejer många ggr. På andra dejten ska du ha kommit ihåg vad hon berättat och nämna hon sagt vilket kommer uppskattas.
Citera
2024-09-24, 07:17
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ful personlighet.

Nej.
Det är som att säga: "Alla har ett problem i livet. Ditt råkar vara att inte kunna andas."

Min poäng är att mitt problem är massivt och grundläggande.
I alla fall för mig.
Det kanske finns vissa som inte gillar det motsatta könet speciellt mycket, och klarar sig utan dem, men för mig är tjejer/kvinnor heliga. Det finns inget annat som jag tycker om mer.

Inget ni säger eller tror på kan ändra detta faktum.

Va? Jag har förstås försökt.
Jag är inte dum, jag fattar ju att det inte finns nån tjej i hela universum som skulle vilja röra mig med tång ens.
Det är väl en del av problemet. Jag är för smart och klarar av att se sanningen i vitögat.
Många andra lever i en falsk förhoppning att de kanske får en nån dag. Därför lyckas de hålla sig över vattenytan. Det är en överlevnadsmekanism, som jag tydligen saknar.

Visst, jättekul.

Ja, det är kört som sagt.

Det fetade.. där har du nog ditt svar vad problemet är. Det som är "fult" kan du ju jobba på och bli en bättre version av dig själv. Inget är omöjligt. Men viljan måste finnas.

Ni är heliga ni med 🤗
Citera
2024-09-24, 07:18
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Inte med den jävla inställningen iaf, du kan skaffa dig pengar och hooka en golddigger, du kan ta steroider, börja träna och hooka en bimbo, du kan smyga in på servicehemmwt och ragga på mongolider, du kan åka till Phuket och köpa en billig fru, möjligheterna är oändliga, men du föredrar att sitta och tycka synd om dig själv, patetiskt.
Nej det finns ingen som vill ha mig. Oavsett vad.
Det är inte så att jag bara sitter passivt och tycker synd om mig. Jag har försökt med allt.
Fast många av er föreslår ju att jag ska sitta passivt så kommer hon automatiskt. Hur ska ni ha det egentligen? Ni gnäller på mig vad jag än gör eller inte gör.
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Regel nr1 är att du måste älska dig själv och därigenom ha självförtroende,för att attrahera tjejer.
Regel nr2 är att du ska kunna trivas med att vara ensam också.
Så löste det sig för mig. Hade banne mig inte tid med en tjej, vi har varit gifta mycket länge nu. Sen så hjälper det jädrigt mycket att inte ställa tjejer på pedistaler utan inse de har en massa personlighetsbrister också. Lite gräl hör till. Brukar säga att det är som ett pussel som inte riktigt passar men att bitarna slipas ihop med åren om det är rätt.
Jobba på självförtroendet !!
Självförtroendet kan tyvärr inte bli bättre för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Precis så. Dessutom lär man acceptera att livet är orättvist. Alla kan inte få allt. Det är förresten inte hållbart för ett fungerande samhälle, det mesta skulle braka ihop om livet inte var orättvist och alla fick allt de pekade på. Summa summarum, alla behövs.

Är ens enda mål i livet att få ligga med tjejer, men att man kammar noll den punkten, och man lever i kolsvart mörker pga detta sedan många år, bör man söka professionell hjälp, då det verkar mynnat ut i en fix idé.

Ett råd blir TS blir därför att fokusera på intressen, lägga samma energi på det som på det plågsamma tänkandet om obesvarad/utebliven fysisk kärlek och uteblivna ligg. Ett förslag är annars att omvända dig till homosexuell. Då jädrar i min lilla låda blir det pippa av. Gör det "finurliga" och högst vetenskapliga experimentet att registrera dig på appen Gringe, lägg ut en profil med i närmaste noll info om dig själv och ingen bild - inom loppet av 1-3 minuter har du (minst) fått en handfull mess som lyder "Vill du knulla?", "Överst eller underst?", "Ska vi ses?", "Kan du messa en bild på din kuk?", osv.
Jag har inga intressen, och kan tyvärr inte få det.
Citera
2024-09-24, 07:23
Medlem
GertBennys avatar
Citat:

Det är ganska uppenbart att du är ett Troll, så jag tycker du ska byta kön och "bli en Tjej" så kan du bli ihop med dig själv istället.
Citera
2024-09-24, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Tjaa.. Ingen aning. Men är obotlig optimist 🫤

Kanske det kanske. Vad tror du att det hänger på då?

Sen kan det även vara att det finns massor för TS men ingen duger, eller inte ser dom som är intresserade etc etc. Vad vet jag 🤷🏼

Ja ofta är det nog så att killar som ts har svårt att tyda små signaler. Man kan börja med att alltid vara trevlig mot alla man möter och le lite. Då är man mer attraktiv än dom flesta idag.
Citera
2024-09-24, 07:30
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Om du inte förstått det tidigare eller ingen velat förklara det för dig så är skälen till båda dina delar du skriver om samma;

Du är feg.

”Fega pojkar får aldrig kyssa vackra flickor.”

Sluta vara feg så löser sig dina problem.
Nej jag är inte feg.
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Gnäll inte! Du letar efter fel sorts tjejer på fel ställen! Det är ditt största problem. Det näst största är att du inte verkar veta hur man är trevlig. Alla killar som är trevliga mot ALLA tjejer (och killar för den delen) får till slut nån på fall. Så det är det minsta ni gnäll-puttar kan göra innan ni startar era gnälltrådar. Le och var trevliga mot alla ni möter under minst ett år och se om det gör någon skillnad.
Varför skulle jag inte gnälla när jag nästan tar livet av mig på grund av mitt problem?
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Kompis, jag trodde likadant tills för ungefär 3 veckor sedan.
Då dök en viss person dök upp i mitt liv likt ett jävla blixtnedslag, från ingenstans.

Innan dess har jag varit ensam i ca tio år, många familjemedlemmar har dött, stuckit.
Kände mig så ensam. Men så small det.

Ge inte upp, det är väl det jag försöker säga.
Det betyder inte att samma sak kommer ske för mig också. Eller ens att det kan ske för mig också
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Här har vi problemet. Du har fel inställning. Du har aldrig haft en kvinna, men får nu råd från någon som har haft kvinnor i överflöd. Du avskriver dessa med ett mästrande ”det är inte så verkligheten funkar lillen.” Detta kommer alltså från någon, som aldrig har varit med en kvinna. Med en sådan attityd, har Darwin redan bestämt sig för att dina gener skall upphöra med dig.

/AI

Ps. Om det nu inte är så det fungerar, vilket du bergsäkert kan slå fast, varför gör du då inte något som fungerar? Du verkar uppenbarligen veta hur du skall gå till väga…
Aha så eftersom du har det lätt med tjejer så betyder det att jag får en tjej om jag använder din metod för att få en tjej?
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
I-lands problem. Träna bli fit, ät bra mat, tjejer gillar om du är fit, dom kommer kladda på din mage på krogen, va inte tafatt. Prata inte bara om dig själv utan lyssna och låt tjejen prata vilket många eller flesta killar har svårt med och det tråkar ut tjejer många ggr. På andra dejten ska du ha kommit ihåg vad hon berättat och nämna hon sagt vilket kommer uppskattas.
Tränar redan, äter redan ok mat och tar alla rätta kosttillskott.
Lyssnar redan på tjejen och låter henne prata.
Citera
2024-09-24, 07:32
Medlem
En kvinna är inte en krycka för att du ska må bra. Du måste må bra och trivas med dig själv. Sen måste du vara öppen för känslor. Då inkluderar det glädje och attraktion men också att få nobben. När du har försökt dejta alla kvinnor i din stad får du väl hoppas på nästa årgång eller nyinflyttade...
Citera
2024-09-24, 07:34
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
En kvinna är inte en krycka för att du ska må bra. Du måste må bra och trivas med dig själv. Sen måste du vara öppen för känslor. Då inkluderar det glädje och attraktion men också att få nobben. När du har försökt dejta alla kvinnor i din stad får du väl hoppas på nästa årgång eller nyinflyttade...
Man kan ju inte må bra när man är hatad av det motsatta könet. I alla fall inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in