Citat:
Ursprungligen postat av
Reka
Hur vet du att du aldrig kommer att få en flickvän? Vanskapt på något sätt? Någon svår diagnos? Mongolid? Extremt fattig och bor hos föräldrarna? Bosatt i någon folktom avlägsen avkrok? Eller...?
Ful personlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tidsmaskinisten
Alla människor har en del av livet som är usel. För vissa är det familjen, för andra är det jobbet, vissa är handikappade och så vidare. Ditt problem i livet är dejtingen. Tänk om en rullstolsburen skulle skriva att den är tokig i att springa, men vet att den aldrig kommer att göra det och därför vill dö. Att lägga ned all sin energi på att fokusera på den delen av livet som är dåligt mår ingen bra av. Kvinnorna du vill ha har också en del av livet som är lika jobbig för dem. Så alla människor upplever samma sak som dig, men av olika anledningar. Lägg fokus på de delarna av livet som är bra, det är enda vägen till lycka.
Nej.
Det är som att säga: "Alla har ett problem i livet. Ditt råkar vara att inte kunna andas."
Min poäng är att mitt problem är massivt och grundläggande.
I alla fall för mig.
Det kanske finns vissa som inte gillar det motsatta könet speciellt mycket, och klarar sig utan dem, men för mig är tjejer/kvinnor heliga. Det finns inget annat som jag tycker om mer.
Inget ni säger eller tror på kan ändra detta faktum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Vad är det som gör att du inte känner för skaffa flickvän?
Det är ganska naivt att tro att man kan lära sig raketforskning, flyga till månen, starta ett bolag och bli miljardär, lära sig köra en bil i 400km/h på en racebana, springa i 40km/h, hoppa 6meter högt med hjälp av en stav, ta 300kg i bänkpress…men inte att bli bra på det motsatta könet…
Du, du nöjer dig med att inte ens försöka få det du vill ha?
Märkligt att bara önska dig men ändå inte gå för det. Vad har du att förlora tänker du?
Va? Jag har förstås försökt.
Jag är inte dum, jag fattar ju att det inte finns nån tjej i hela universum som skulle vilja röra mig med tång ens.
Det är väl en del av problemet. Jag är för smart och klarar av att se sanningen i vitögat.
Många andra lever i en falsk förhoppning att de kanske får en nån dag. Därför lyckas de hålla sig över vattenytan. Det är en överlevnadsmekanism, som jag tydligen saknar.
Citat:
Ursprungligen postat av
pn222jw
En vacker dag stöter en tjej på dig, du svarar ja - problem solved.
Visst, jättekul.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ferh
Om man inte har några krav alls så kan de flesta få en tjej. Man kan fixa en tjej i något fattigt land om inte annat, eftersom de ju får en förhöjning av levnadsstandarden då bara av att flytta hit, vilket borde kunna locka rätt många. Även om det så klart inte blir någon kärlek då.
Problemet blir mer när man har höga krav, eftersom om det är en smart och snygg svensk tjej som är lätt att umgås med så har hon ju lixom förmodligen redan hittat en partner innan hon fyllt 25, för alla vill ju ha och även behålla en sån tjej. Så de kvinnor som är över 30 och singlar brukar främst vara antingen såna som ingen annan än desperata killar vill ha eftersom de är så fula/feta/tråkiga, såna som har 3-4 barn, eller såna som inte fungerar ihop med andra pga diverse psykiska problem. Bortsett från ett fåtal undantag, så klart.
Ja, det är kört som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
GertBenny
Precis som flera redan skrivit så fokuserar du alldeles mycket på ditt problem med att inte få tjejer. Det finns fler saker i livet än tjejer. En massa andra saker och som är betydligt lättare att "få". Jag tror du satt kvinnan på en piedestal eftersom du inte verkat haft någon och du därmed tror att en kvinna på något magiskt sätt kommer göra ditt liv bättre. Det kan bli så för en period, men ofta så kommer det en massa problem på köpet med en relation.
Nej det finns ingenting annat i livet än tjejer.