Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-24, 18:29
  #205
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Gud vad du är en negativ människa. Hahaha

Tro mig, alla KAN bli rika om dom VILL. Men det kräver vissa uppoffringar som t.ex. du inte är villig till. Sedan håller jag väl med om att mentala begränsningar kan sätta stopp. Ett cp kommer få det mycket svårare såklart. Men du är väl inte cp? Du gör dig själv till ett cp istället. Genom att övertala dig själv att du är cp. (CP är endast en metafor).

Och att kalla det ful personlighet att vara tråkig? Nej. Det kallas tråkig. Och då behöver man kanske fundera på om man vill vara ihop med sig själv? Vill du det? Inte? Nä men varför ska då någon annan vilja det? Något måste man ju erbjuda. Du trivs ju inte ens med att vara tråkig? Då får du kanske försöka ändra på det. För att få ett annat resultat i framtiden.
Nej jag är inte cp.

Hur blir man otråkig då....
Citera
2024-09-24, 18:29
  #206
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Jag är inte ful. Men inte supersnygg heller.
Är vit.

Min personlighet är ful på så sätt att jag är tråkig, blyg, nervös, osocial, dålig på att prata och uttrycka mig.

Finns massor med brudar som passar in på den beskrivningen. Klart du kan hitta någon. Leta på rätt ställen. Dejting-appar kan fungera, t ex kristna som vill omvända och få dig att leva eller efterblivna som tycker att du är ett helvetes kap. Gå med i någon förening, förkovra dig i något så kan du säkert bli intressant. Anmäl dig till gift utan ögonkast eller vad fan skitprogrammen heter.
Citera
2024-09-24, 18:32
  #207
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Du har helt rätt i att det är hans ansvar att styra upp läget. I övrigt bryr jag mig inte ett smack om vad TS snackar om, dessa offerkoftor får mig att spy på kommando.
Hur kan man göra det då?
Citera
2024-09-24, 18:37
  #208
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Nej jag är inte cp.

Hur blir man otråkig då....
Tror det har med humöret att göra. Är du glad så kommer du automatiskt bli roligare också. Umgås med vänner, hitta på saker, ha ambitioner, tro på dig själv. Sätt upp mål. Ge inte upp liksom, det är losermentalitet. Och jag känner ingen loser som är glad.
Citera
2024-09-24, 18:45
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Hur kan man göra det då?
Sluta identifiera dig med ditt dåliga mående. Skaffa en plan, vilken som helst, och slutför den.

Välmående kommer ur känslan av duglighet, att kunna inse att man inte är den skit som man känner sig som. Alla människor behöver olika utmaningar, för vissa kan det vara så banalt som att diska eller bädda sängen varje dag (eller t.o.m. duscha). Det spelar ingen roll vad du uträttar, huvudsaken är ATT du uträttar. Du behöver dock ha rimliga mål, att börja tokgymma som första steg är en dålig idé.

För varje besegrat ”projekt” höjer man ribban lite till och sedan upp i sadeln på nytt. Du behöver bygga upp dig själv från grunden. Berätta inte för din omgivning hur jobbigt allt är, svälj bara gråten och uthärda. Till slut gråter du inte längre. Din omgivning kommer att notera och bete sig därefter.

Detta låter så jävla enkelt för att det är enkelt. Du behöver sluta känna efter och absolut inte vara en quitter. Någon föreslog KBT, det anser även jag vara en väg framåt.

__________________
Senast redigerad av Fetgirig 2024-09-24 kl. 19:02.
Citera
2024-09-24, 18:45
  #210
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Ok, ge inte upp. När du slutar att leta så dyker det säkert upp någon 🤗

I så fall bör väl TS ge upp på stört?
Citera
2024-09-24, 18:45
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Det är omöjligt för mig att vara lycklig när jag är helt galen i tjejer men vet att jag aldrig kommer få en flickvän.

Därför vill jag dö. Men tydligen vill jag även leva, för jag vågar inte ta livet av mig.
Så jag är liksom fast i existensen. Fast vid att vara vid liv. Fast mellan att vilja dö och vilja leva.
Så det känns som att jag är i ett fängelse.

Jag har redan hört alla råd som finns, så tråden kommer förstås inte att hjälpa mig, men jag ville väl bara skriva av mig lite.

Varför skulle du inte kunna få en flickvän?
Citera
2024-09-24, 19:09
  #212
Medlem
Klart du ska fixa en tjej? Lås inte dig på vad du är eller vad andra är. Dejta i en annan stad kör bara. Fan finns snubbar med en personlighet som en sten som skaffar tjej.
Citera
2024-09-24, 19:11
  #213
Medlem
Aafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
För många inlägg att svara enskilt på så jag försöker svara lite generellt på alla.

Jag är inte ful. Men inte supersnygg heller.
Är vit.

Min personlighet är ful på så sätt att jag är tråkig, blyg, nervös, osocial, dålig på att prata och uttrycka mig.

Alla säger att jag behöver ändra på mig. Det är klart att det vore nödvändigt.
Men det är en annan sak om det är möjligt att förändra på sig så mycket.
Exempel: jag skulle behöva ändra på mig om jag vill bli en ingenjör hos NASA. Men det är inte möjligt för mig att bli det p.g.a. begränsad hjärnkapacitet. Spelar ingen roll hur mycket jag skulle försöka.

På samma sätt är det inte möjligt för mig att bli en tävlingsdeltagare i löpning i VM.

Detta är fakta. Det är inte kass attityd.

Detta ständiga snack om "men ändra på dig bara. Sluta spela offer" måste få ett slut.
Jag kan aldrig bli en sån där rolig, självsäker, socialt begåvad person som får alla tjejer på fall. Aldrig. Detta är fakta.
Om det vore möjligt för alla att bli såna, ja då vore alla såna.

Att bli rik vore också omöjligt för mig. Om alla kunde bli rika så vore alla rika.

Att skaffa karisma är också omöjligt för mig.

Det är lätt för er att lista upp en massa saker "var si och så" men ni förstår inte att det är omöjliga saker. Och det handlar inte om attityd/inställning, det handlar om fakta.

Och nej jag letar inte out of my league, och tar inte vad som helst heller.

Att vara en "förlorare" är egentligen inte en egenskap, det är ett mindset. Det är en mental spärr som säger "jag kan inte", innan du ens har försökt. Många gånger begränsar vi oss själva genom att tro att vissa saker är utom räckhåll, när vi faktiskt aldrig ens testat dem. Basala grejer som att våga prata med människor, tro på sig själv lite mer, eller ta små risker i vardagen är inte omöjliga drömmar – de är fullt genomförbara, och det är där utvecklingen börjar. Ingen förväntar sig att du ska gå från tystlåten till supersocial över en natt, men att bara öppna upp lite och våga pröva kan leda till stora framsteg. Du kanske till och med blir förvånad över hur mycket du kan klara av när du släpper tanken på att du redan är "dömd att misslyckas". Begränsa inte dig själv innan du ens har tagit ett steg framåt – det är där många fastnar, och det är precis där du kan bryta mönstret.
Citera
2024-09-24, 19:15
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Nä.

Jag vill allt.

Förstår inte hur någon kan tro på det där.
Hur föddes den där myten egentligen.

Om du mår bra med dig själv och i ditt liv. Om du har saker på gång och är på väg mot något mål som ger ditt liv mening.
Om du är glad och lite lätt obrydd om omgivningen då blir du ganska attraktiv. Erbjudanden kommer ganska tätt.

I alla fall är det min egen erfarenhet.

Numera när jag är en hemmasittande desperat wanker som kroppsligen skriker efter närhet från en kvinna, då lyser dom jävlarna med sin frånvaro.

Oavsett om det leder till att du får en kvinna eller inte är det troligen värt jobbet att försöka må bra utan kvinnor.
Citera
2024-09-24, 19:19
  #215
Medlem
Ät svamp. Då kommer insikten och utsikten.
Citera
2024-09-24, 19:20
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aafan
Att vara en "förlorare" är egentligen inte en egenskap, det är ett mindset. Det är en mental spärr som säger "jag kan inte", innan du ens har försökt. Många gånger begränsar vi oss själva genom att tro att vissa saker är utom räckhåll, när vi faktiskt aldrig ens testat dem. Basala grejer som att våga prata med människor, tro på sig själv lite mer, eller ta små risker i vardagen är inte omöjliga drömmar – de är fullt genomförbara, och det är där utvecklingen börjar. Ingen förväntar sig att du ska gå från tystlåten till supersocial över en natt, men att bara öppna upp lite och våga pröva kan leda till stora framsteg. Du kanske till och med blir förvånad över hur mycket du kan klara av när du släpper tanken på att du redan är "dömd att misslyckas". Begränsa inte dig själv innan du ens har tagit ett steg framåt – det är där många fastnar, och det är precis där du kan bryta mönstret.

Han borde snegla mot idrotten, om inte annat för att se vad det handlar om, att våga för att vinna!

Tänk i nya banor, gör något helt annorlunda, pröva saker och fastna inte i vinkelvolten..

Slutligen, börja tycka om sig själv, för det blir otroligt svårt att sprida kärlek runtomkring sig och älska sin kommande flickvän om man inte gillar sig själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in