Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-24, 17:36
  #193
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Nej.

Det är förvisso sant att det finns en hel del bordeller och prostituerade i Asien, och att många av de invandrande fruarna / flickvännerna därifrån är "köpta". Men låt dig inte förblindas av detta.

Det finns många hederliga kvinnor där som verkligen drömmer om att träffa en spännande exotisk man från Europa, USA eller någon annan del av världen. De har dessutom en helt annan mentalitet än de kravmaskiner till kvinnor som gett dig nobben här på hemmaplan. Jag förstår precis vad du menar om svenska tjejer, och jag kan säga att den mentala skillnaden mellan en ung attraktiv tjej i Stockholm och en i Bangkok är större än många kan föreställa sig. Som man blir du uppskattad på ett helt annat sätt där och du behöver verkligen inte se ut som en fotomodell för att få napp.

Åk iväg och se själv, eller så lägger du dig under en sten och dör. Valet borde inte vara särskilt svårt.
Word! Mycket bra råd. Enda jag vill tillägga är att satsa på nån 40+,. En asiat borde kunna ge dig lite hopp
Citera
2024-09-24, 17:37
  #194
Medlem
Jag har en flickvän sedan många år tillbaka men livet blir inte så mycket bättre för det. Försök må bra och vara trygg i dig själv sen per automatik kommer resten. Men även om du inte träffar någon varför skulle du inte kunna må bra utan? Jag kan sätta mig själv nere vid vattnet med en whisky och cigarr och bara njuta av att ha fritid utanför arbete och slaveriet åt samhället. Kommer vara död i all evighet framöver så varför inte ta vara på den fritid man har? Kvinnor tar upp på tok för mycket av mäns tankar i världen
Citera
2024-09-24, 17:54
  #195
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
För många inlägg att svara enskilt på så jag försöker svara lite generellt på alla.

Jag är inte ful. Men inte supersnygg heller.
Är vit.

Min personlighet är ful på så sätt att jag är tråkig, blyg, nervös, osocial, dålig på att prata och uttrycka mig.

Alla säger att jag behöver ändra på mig. Det är klart att det vore nödvändigt.
Men det är en annan sak om det är möjligt att förändra på sig så mycket.
Exempel: jag skulle behöva ändra på mig om jag vill bli en ingenjör hos NASA. Men det är inte möjligt för mig att bli det p.g.a. begränsad hjärnkapacitet. Spelar ingen roll hur mycket jag skulle försöka.

På samma sätt är det inte möjligt för mig att bli en tävlingsdeltagare i löpning i VM.

Detta är fakta. Det är inte kass attityd.

Detta ständiga snack om "men ändra på dig bara. Sluta spela offer" måste få ett slut.
Jag kan aldrig bli en sån där rolig, självsäker, socialt begåvad person som får alla tjejer på fall. Aldrig. Detta är fakta.
Om det vore möjligt för alla att bli såna, ja då vore alla såna.

Att bli rik vore också omöjligt för mig. Om alla kunde bli rika så vore alla rika.

Att skaffa karisma är också omöjligt för mig.

Det är lätt för er att lista upp en massa saker "var si och så" men ni förstår inte att det är omöjliga saker. Och det handlar inte om attityd/inställning, det handlar om fakta.

Och nej jag letar inte out of my league, och tar inte vad som helst heller.
Citera
2024-09-24, 17:57
  #196
Avstängd
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Det är omöjligt för mig att vara lycklig när jag är helt galen i tjejer men vet att jag aldrig kommer få en flickvän.

Därför vill jag dö. Men tydligen vill jag även leva, för jag vågar inte ta livet av mig.
Så jag är liksom fast i existensen. Fast vid att vara vid liv. Fast mellan att vilja dö och vilja leva.
Så det känns som att jag är i ett fängelse.

Jag har redan hört alla råd som finns, så tråden kommer förstås inte att hjälpa mig, men jag ville väl bara skriva av mig lite.

Tjejer är grovt överskattade. Jag är trött på dom.
Citera
2024-09-24, 18:04
  #197
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Vem snackar om grundpersonlighet? Man är den man är just nu oavsett när man blev det. TS sitter fast i ett moment 22.

Självmordsbenägen pga avsaknad av en kvinna.
Får ingen kvinna pga självmordsbenägenhet.

Repetera.

Självmordsbenägen är han för att han kört sitt liv i botten och gett upp. Det är enkom hans ansvar att ta sig ur sin sjukdom.

Jag antar att TS snackar om sin grundpersonlighet.
Citera
2024-09-24, 18:05
  #198
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
För många inlägg att svara enskilt på så jag försöker svara lite generellt på alla.

Jag är inte ful. Men inte supersnygg heller.
Är vit.

Min personlighet är ful på så sätt att jag är tråkig, blyg, nervös, osocial, dålig på att prata och uttrycka mig.

Alla säger att jag behöver ändra på mig. Det är klart att det vore nödvändigt.
Men det är en annan sak om det är möjligt att förändra på sig så mycket.
Exempel: jag skulle behöva ändra på mig om jag vill bli en ingenjör hos NASA. Men det är inte möjligt för mig att bli det p.g.a. begränsad hjärnkapacitet. Spelar ingen roll hur mycket jag skulle försöka.

På samma sätt är det inte möjligt för mig att bli en tävlingsdeltagare i löpning i VM.

Detta är fakta. Det är inte kass attityd.

Detta ständiga snack om "men ändra på dig bara. Sluta spela offer" måste få ett slut.
Jag kan aldrig bli en sån där rolig, självsäker, socialt begåvad person som får alla tjejer på fall. Aldrig. Detta är fakta.
Om det vore möjligt för alla att bli såna, ja då vore alla såna.

Att bli rik vore också omöjligt för mig. Om alla kunde bli rika så vore alla rika.

Att skaffa karisma är också omöjligt för mig.

Det är lätt för er att lista upp en massa saker "var si och så" men ni förstår inte att det är omöjliga saker. Och det handlar inte om attityd/inställning, det handlar om fakta.

Och nej jag letar inte out of my league, och tar inte vad som helst heller.
TS, dom sakerna du listade upp som "ful personlighet" är inte lika med ful personlighet. Inte för mig iaf.
Citera
2024-09-24, 18:05
  #199
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Självmordsbenägen är han för att han kört sitt liv i botten och gett upp. Det är enkom hans ansvar att ta sig ur sin sjukdom.

Jag antar att TS snackar om sin grundpersonlighet.
Är inte hela tiden självmordsbenägen. Bara ibland som man blir sugen på att bara avsluta skiten. Men finns ingen risk att jag faktiskt gör det.
Citera
2024-09-24, 18:07
  #200
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
TS, dom sakerna du listade upp som "ful personlighet" är inte lika med ful personlighet. Inte för mig iaf.
Aha 🙂
Citera
2024-09-24, 18:08
  #201
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Är inte hela tiden självmordsbenägen. Bara ibland som man blir sugen på att bara avsluta skiten. Men finns ingen risk att jag faktiskt gör det.

Det är ett symtom på depression, så har du dessa tankar öht så har din hjärna insjuknat i depression. Det händer oftast när man upplever att ens verklighet inte möter ens förväntningar. Det finns olika sätt att bli frisk på, men det krävs vilja och arbete.

Talar av egen erfarenhet.
Citera
2024-09-24, 18:08
  #202
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
För många inlägg att svara enskilt på så jag försöker svara lite generellt på alla.

Jag är inte ful. Men inte supersnygg heller.
Är vit.

Min personlighet är ful på så sätt att jag är tråkig, blyg, nervös, osocial, dålig på att prata och uttrycka mig.

Alla säger att jag behöver ändra på mig. Det är klart att det vore nödvändigt.
Men det är en annan sak om det är möjligt att förändra på sig så mycket.
Exempel: jag skulle behöva ändra på mig om jag vill bli en ingenjör hos NASA. Men det är inte möjligt för mig att bli det p.g.a. begränsad hjärnkapacitet. Spelar ingen roll hur mycket jag skulle försöka.

På samma sätt är det inte möjligt för mig att bli en tävlingsdeltagare i löpning i VM.

Detta är fakta. Det är inte kass attityd.

Detta ständiga snack om "men ändra på dig bara. Sluta spela offer" måste få ett slut.
Jag kan aldrig bli en sån där rolig, självsäker, socialt begåvad person som får alla tjejer på fall. Aldrig. Detta är fakta.
Om det vore möjligt för alla att bli såna, ja då vore alla såna.

Att bli rik vore också omöjligt för mig. Om alla kunde bli rika så vore alla rika.

Att skaffa karisma är också omöjligt för mig.

Det är lätt för er att lista upp en massa saker "var si och så" men ni förstår inte att det är omöjliga saker. Och det handlar inte om attityd/inställning, det handlar om fakta.

Och nej jag letar inte out of my league, och tar inte vad som helst heller.
Gud vad du är en negativ människa. Hahaha

Tro mig, alla KAN bli rika om dom VILL. Men det kräver vissa uppoffringar som t.ex. du inte är villig till. Sedan håller jag väl med om att mentala begränsningar kan sätta stopp. Ett cp kommer få det mycket svårare såklart. Men du är väl inte cp? Du gör dig själv till ett cp istället. Genom att övertala dig själv att du är cp. (CP är endast en metafor).

Och att kalla det ful personlighet att vara tråkig? Nej. Det kallas tråkig. Och då behöver man kanske fundera på om man vill vara ihop med sig själv? Vill du det? Inte? Nä men varför ska då någon annan vilja det? Något måste man ju erbjuda. Du trivs ju inte ens med att vara tråkig? Då får du kanske försöka ändra på det. För att få ett annat resultat i framtiden.
Citera
2024-09-24, 18:23
  #203
Medlem
Hygrotorks avatar
Det är som Triss, plötsligt händer det. Förutom att det egentligen inte händer ett skit.
Citera
2024-09-24, 18:27
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Självmordsbenägen är han för att han kört sitt liv i botten och gett upp. Det är enkom hans ansvar att ta sig ur sin sjukdom.

Jag antar att TS snackar om sin grundpersonlighet.
Du har helt rätt i att det är hans ansvar att styra upp läget. I övrigt bryr jag mig inte ett smack om vad TS snackar om, dessa offerkoftor får mig att spy på kommando.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in