Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-26, 15:51
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
För att det gör ont att förändras.
Det är smärtsamt på flera sätt.
Jag har varit i ts situation och tagit mig igenom det. Men det var en ganska smärtsam process där jag mådde riktigt piss ett tag, men det löste sig tillslut.

Och såhär i efterhand, så inser man ju hur många ggr som jag hade en invit men inte fattade det, eftersom att jag hade fullt upp med att tycka synd om mig själv.

Så några få ggr då jag hade en straffspark där målvakten hade somnat bakom målet och det bara va att dunka in bollen, så lyckades jag övertala mig själv att skjuta bollen bredvid målet, eftersom att det stämde med min egen bild av mig själv som loser.

Sen kunde man gå hem och cementera sig i rollen som loser, eftersom att den är tryggare än att försöka på riktigt och misslyckas.
Ja exakt det som TS håller på med. Vad skulle du säga till ditt yngre jag nu? Hur kom du loss ur det tänkandet?
Citera
2024-09-26, 15:58
  #314
Medlem
Har du ett jobb och arbetskamrater? Eller pluggar du? Bor du i en stad eller på landet?
Citera
2024-09-26, 17:13
  #315
Medlem
HemskeSvens avatar
Om du är oskuld och deppig över just den detaljen så åk till Frankfurt och köp lite luder. Så behöver du inte känna dig stressad över att du ska vara en noob när du väl får en tjej.
Citera
2024-09-26, 17:25
  #316
Medlem
Ghastens avatar
Kvinnor ser om man är desperata och tappar intresset då. Gå med i någon klubb där det finns många kvinnor. Friska och svettis eller någon dansklass
Citera
2024-09-26, 17:53
  #317
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
För många inlägg att svara enskilt på så jag försöker svara lite generellt på alla.

Jag är inte ful. Men inte supersnygg heller.
Är vit.

Min personlighet är ful på så sätt att jag är tråkig, blyg, nervös, osocial, dålig på att prata och uttrycka mig.

Alla säger att jag behöver ändra på mig. Det är klart att det vore nödvändigt.
Men det är en annan sak om det är möjligt att förändra på sig så mycket.
Exempel: jag skulle behöva ändra på mig om jag vill bli en ingenjör hos NASA. Men det är inte möjligt för mig att bli det p.g.a. begränsad hjärnkapacitet. Spelar ingen roll hur mycket jag skulle försöka.

På samma sätt är det inte möjligt för mig att bli en tävlingsdeltagare i löpning i VM.

Detta är fakta. Det är inte kass attityd.

Detta ständiga snack om "men ändra på dig bara. Sluta spela offer" måste få ett slut.
Jag kan aldrig bli en sån där rolig, självsäker, socialt begåvad person som får alla tjejer på fall. Aldrig. Detta är fakta.
Om det vore möjligt för alla att bli såna, ja då vore alla såna.

Att bli rik vore också omöjligt för mig. Om alla kunde bli rika så vore alla rika.

Att skaffa karisma är också omöjligt för mig.

Det är lätt för er att lista upp en massa saker "var si och så" men ni förstår inte att det är omöjliga saker. Och det handlar inte om attityd/inställning, det handlar om fakta.

Och nej jag letar inte out of my league, och tar inte vad som helst heller.

Trots alla välmenande förslag om hur man bör transformera sin person och det till synes ofruktbara i att ”bestämma sig” för att det inte går, så har du sannolikt ganska rätt. Grundläggande personliga drag, manér och hur man tar sig ut för omgivningen låter sig inte ruckas på särskilt mycket. Det som står till buds är nog snarast att på ett bättre sätt hantera det man råkar ha begåvats med (ett exempel skulle kanske kunna vara inte uppehålla sig för mycket i samma, med tiden, självförstärkande tankeloopar).

Somliga här verkar tycka att det läcker ut lite tilltalande drag från mellan dina rader. Går dessa att närmare sätta fingret på och försöka förstärka en smula?

Kanske finns drag av lite underfundighet och krass iakttagelseförmåga att plocka fram. Sånt kan väl verka attraktivt i sin blyga form.

Om det nu är så att du i skrift framstår som en individ som tycks ha åtminstone ”något”, så kan väl det vara en sak att utgå ifrån? Finns kanske sammanhang där man kan lära känna varandra via det skrivna ordet innan man träffas om ömsesidig attraktion skulle uppstå. Typ brevväxling. Då får du också på förhand möjlighet att dra dina upplevda tillkortakommanden och kan diskutera dessa på ett lite "djupare" sätt. Skulle kunna avdramatisera saker och ting.

Och ses första gången genom att ta en promenad eller något liknande. Inte sitta mittemot varandra i någon situation som säkert blir spänd osv om man nu inte har begåvats med för saken lämpliga förmågor.
Citera
2024-09-26, 17:59
  #318
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Alltså ingen av er har en aning hur jag är i verkligheten.
Ni vet helt enkelt inte vad ni pratar om.
Ni tror att jag är som er, som alla andra, normal. Men det är jag inte.
Ni skulle säkert tro mig att det är kört för mig om ni skulle träffa mig i verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
För att jag har varit i din situation, troligen än värre. Jag vet att din ”världsbild/tro” om detta är direkt felaktig eftersom att den inte alls stämmer överens med hur attraktion funkar.

Men jag fattar oxå att du inte fattar, och kommer kanske aldrig att göra det heller, eftersom att det krävs lite av dig då.

Att sitta och säga nej till allt kommer ju inte leda dig framåt, det kommer cementera din roll som loser.
Vill du va kvar där? Fine, men det är ju ett val som DU gör, glöm inte det.
För att det gick för dig så betyder det inte att det går för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Ni har ju inte försökt med allt. Gör man det, får man brudar. Vet du hur jävla mycket brudar det finns? Och vet du hur sopig konkurrens det är om brudarna? När massor av killar är som ni så räcker det med att man inte väger 200kg och kan hålla en normal konversation för att man ska ligga klart över medel bland snubbar.

"mjö mjö jag vill inte ändra min personlighet". Jo, om din personlighet är i vägen för dina mål så är det läge att göra det.
Jag kan inte ändra på min personlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Kan det vara så att du är rädd att lyckas generellt?
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Har du ett jobb och arbetskamrater? Eller pluggar du? Bor du i en stad eller på landet?
Jobbar. Har arbetskamrater. Förort till storstad.
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Kvinnor ser om man är desperata och tappar intresset då. Gå med i någon klubb där det finns många kvinnor. Friska och svettis eller någon dansklass
De tror snarare tvärtom, att jag är ointresserad.

Eller hur.. att gå till friskis och svettis eller gå dansklass kommer ge mig en flickvän, inte.
Man får helt verklighetsfrämmande råd här..
Citera
2024-09-26, 18:22
  #319
Medlem
HemskeSvens avatar
"Jag kan inte ändra på min personlighet."

Jo, det går. Är du samma person nu som för tio år sen? Tjugo år sen? Knappast va? Och om du nu ÄR det så är det ändå ett val du gjort
Citera
2024-09-26, 19:18
  #320
Medlem
Vet arbetskamraterna om ditt problem? Träffas ni nånting utanför arbetstid? Fester eller så. Börjar man umgås med nån så brukar man ju träffa på dens kompisar och i sin tur deras kompisar, släktingar, partners, som i sin tur känner massa folk.
Får man loss den första kontakten så brukar det rulla på.
Citera
2024-09-26, 19:31
  #321
Medlem
Om du frångår din personlighet lite och fokuseringen på dig själv och vad andra tycker om dig- vad gör du själv i mötet med andra människor för att dom ska känna sig sedda och må bra?
Är du trevlig, ler och småpratar med kassörskan i mataffären eller personalen på fiket t ex?
Vill du lämna andra människor med en varm känsla inombords efter ett möte? Oavsett hur obetydligt det mötet kan verka vara, typ en expedit som frågar om du letar efter nåt särskilt, tjejen i receptionen eller vad som helst.
Människor som får en att må bra vill man ju vara med.
Alla möten behöver inte vara fokuserade på förhållande. Utan mer öva upp kontakten med andra människor istället för att tänka på raggning.
Citera
2024-09-26, 19:42
  #322
Medlem
Du kanske har högkänslig personlighetstyp som gör att du tar väldigt hårt på att bli nobbad. Som om inte de allra flesta blivit det någon gång… Du hade dejtat 6 tjejer, det är verkligen inte många, det kan ta tid och många försök att hitta rätt. Finns tjejer som ser bra ut som det tagit flera år för.
Det du beskriver som ful personlighet är ju bara att du är introvert, inte som psykopati direkt. Du har en fin kvinnosyn, bara det är guld värt. Du är intelligent, intresserad av filosofi vilket ju är ett outtömligt samtalsämne.
Och varför beskriver du dig själv som inte normal när du visar genom det du skriver att du bara är mänsklig, varför tror du du får så stort engagemang här?
__________________
Senast redigerad av marageo 2024-09-26 kl. 19:55.
Citera
2024-09-26, 21:11
  #323
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Om du frångår din personlighet lite och fokuseringen på dig själv och vad andra tycker om dig- vad gör du själv i mötet med andra människor för att dom ska känna sig sedda och må bra?
Är du trevlig, ler och småpratar med kassörskan i mataffären eller personalen på fiket t ex?
Vill du lämna andra människor med en varm känsla inombords efter ett möte? Oavsett hur obetydligt det mötet kan verka vara, typ en expedit som frågar om du letar efter nåt särskilt, tjejen i receptionen eller vad som helst.
Människor som får en att må bra vill man ju vara med.
Alla möten behöver inte vara fokuserade på förhållande. Utan mer öva upp kontakten med andra människor istället för att tänka på raggning.
Småpratar? Jag som i princip inte kan prata alls? Nej jag småpratar inte.
Skulle jag kunna prata (vara social) så skulle det nog vara lätt att få en tjej.
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
"Jag kan inte ändra på min personlighet."

Jo, det går. Är du samma person nu som för tio år sen? Tjugo år sen? Knappast va? Och om du nu ÄR det så är det ändå ett val du gjort
Ja det är jag. Nej det är inte nåt som jag har valt.
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Vet arbetskamraterna om ditt problem? Träffas ni nånting utanför arbetstid? Fester eller så. Börjar man umgås med nån så brukar man ju träffa på dens kompisar och i sin tur deras kompisar, släktingar, partners, som i sin tur känner massa folk.
Får man loss den första kontakten så brukar det rulla på.
Nej. Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Du kanske har högkänslig personlighetstyp som gör att du tar väldigt hårt på att bli nobbad. Som om inte de allra flesta blivit det någon gång… Du hade dejtat 6 tjejer, det är verkligen inte många, det kan ta tid och många försök att hitta rätt. Finns tjejer som ser bra ut som det tagit flera år för.
Det du beskriver som ful personlighet är ju bara att du är introvert, inte som psykopati direkt. Du har en fin kvinnosyn, bara det är guld värt. Du är intelligent, intresserad av filosofi vilket ju är ett outtömligt samtalsämne.
Och varför beskriver du dig själv som inte normal när du visar genom det du skriver att du bara är mänsklig, varför tror du du får så stort engagemang här?
För jag kan inte prata. Och jag har nog en slags social fobi.
Citera
2024-09-26, 21:20
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Småpratar? Jag som i princip inte kan prata alls? Nej jag småpratar inte.
Skulle jag kunna prata (vara social) så skulle det nog vara lätt att få en tjej.

Ja det är jag. Nej det är inte nåt som jag har valt.

Nej. Nej.

För jag kan inte prata. Och jag har nog en slags social fobi.
Fobier finns det behandling för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in