Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-26, 12:27
  #301
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Ja, det finns alltid nån med sämre självförtroende, fulare, fattigare, osv som får ligga, men ts har inte fattat än. Han kanske kommer dit en dag, kanske inte.

Det ”tråkiga” med att komma till insikt är ju att man inser att man har ljugit för sig själv, genom hel livet. Det är tid som man aldrig får igen tyvärr, men sen blir det bättre.
Skillnaden mellan oss är att ni värdesätter att få ligga eller bli ihop med nån som ni inte är attraherade av.
Jag gör inte det.
__________________
Senast redigerad av JagAlskarTjejer 2024-09-26 kl. 12:34.
Citera
2024-09-26, 12:30
  #302
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Så länge du suktar efter tjejer kommer det vara 100 gånger att få en.

Sukta efter att leva ditt eget liv istället så kommer tjejen till slut. Tjejer gillar inte desperata killar, de känner av sånt och flyr.
Jag tror inte en sekund på att om jag suktar efter att leva mitt egna liv så kommer hon av sig självt.
Citera
2024-09-26, 12:41
  #303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Jag tror inte en sekund på att om jag suktar efter att leva mitt egna liv så kommer hon av sig självt.
Nehe, lycka till med att vara ensam då.

Även om du hittar en tjej så kommer du oundvikligen bli övergiven såsmåningom om du inte har ett eget liv.

Gör man en tjej till hela sitt liv så skiter det sig alltid till slut, på ett eller annat sätt.

Tjejer vill inte ha killar som gör dom till sitt allt, det är en Disney-saga som inte har något med verkligheten att göra över huvud taget. Varför tror du att typ 90% av alla äktenskap går åt helvete? Jo, för att de flesta män funkar exakt som du.
Citera
2024-09-26, 12:45
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Skillnaden mellan oss är att ni värdesätter att få ligga eller bli ihop med nån som ni inte är attraherade av.
Jag gör inte det.

Det stämmer säkert på nån människa, men jag har aldrig dejtat/varit ihop med någon som jag inte varit attraherad av.

För vissa så är tvåsamheten viktigare än attraktionen, och det är väl inget fel i det om man nu är nöjd med det? Att inte vara ensam kan betyda väldigt mkt för vissa.

Men ditt ”problem” ligger ju i att du straffar ut dig själv innan du ens ger någon annan en chans att börja tycka om dig.

Hela tråden skriker att du behöver hitta nån, men ändå så kommer du upp med anledningar till varför det inte går. Ditt citerade svar ovanför är ett lysande exempel på det. Du hittar på ursäkter till precis allt som nån skrivit i tråden, utan att fatta att det är du som behöver göra jobbet, ingen annan.

Jag förstår inte varför du inte är villig att göra något åt saken?
__________________
Senast redigerad av Cooltrayne 2024-09-26 kl. 12:48.
Citera
2024-09-26, 13:02
  #305
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Nehe, lycka till med att vara ensam då.

Även om du hittar en tjej så kommer du oundvikligen bli övergiven såsmåningom om du inte har ett eget liv.

Gör man en tjej till hela sitt liv så skiter det sig alltid till slut, på ett eller annat sätt.

Tjejer vill inte ha killar som gör dom till sitt allt, det är en Disney-saga som inte har något med verkligheten att göra över huvud taget. Varför tror du att typ 90% av alla äktenskap går åt helvete? Jo, för att de flesta män funkar exakt som du.
Alltså för det första så är det så illa för mig att jag inte kan få nån ens om jag skulle ha ett fantastiskt liv.
Och för det andra så kan jag inte skapa ett sånt där fantastiskt liv.
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det stämmer säkert på nån människa, men jag har aldrig dejtat/varit ihop med någon som jag inte varit attraherad av.

För vissa så är tvåsamheten viktigare än attraktionen, och det är väl inget fel i det om man nu är nöjd med det? Att inte vara ensam kan betyda väldigt mkt för vissa.

Men ditt ”problem” ligger ju i att du straffar ut dig själv innan du ens ger någon annan en chans att börja tycka om dig.

Hela tråden skriker att du behöver hitta nån, men ändå så kommer du upp med anledningar till varför det inte går.

Jag förstår inte varför du inte är villig att göra något åt saken?
Har jag inte varit tydlig med att jag inte kan få en flickvän oavsett vad jag gör?
Och nej jag vill inte importera en thailändska, köpa sex, ta steroider, eller hitta den fetaste och fulaste kvinnan som finns.
Och det är inte möjligt för mig att bli rik, känd, få ett fantastiskt liv, bli supersnygg, bli socialt begåvad, bli rolig, få bra självförtroende, högre självkänsla, eller bli bra på att prata.
Och nej professionell hjälp hjälper inte, dejtingappar funkar inte, krogen funkar inte, och så vidare.
Och nej jag vill inte ta nån jäkla kurs.
Och nej jag kan inte skaffa en hobby eftersom jag inte tycker att nåt är kul (och jag kan inte tvinga mig själv att tycka om något), och dessutom har jag inte tillräckligt med tid och energi för det.
Och ja jag går redan på gym.
Och nej bättre klädstil, ny frisyr eller parfym kommer inte ge mig en flickvän.
__________________
Senast redigerad av JagAlskarTjejer 2024-09-26 kl. 13:10.
Citera
2024-09-26, 13:09
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Alltså för det första så är det så illa för mig att jag inte kan få nån ens om jag skulle ha ett fantastiskt liv.
Och för det andra så kan jag inte skapa ett sånt där fantastiskt liv.

Har jag inte varit tydlig med att jag inte kan få en flickvän oavsett vad jag gör?
Och nej jag vill inte importera en thailändska, köpa sex, ta steroider, eller hitta den fetaste och fulaste kvinnan som finns.
Och det är inte möjligt för mig att bli rik, känd, få ett fantastiskt liv, bli supersnygg, bli socialt begåvad, bli rolig, få bra självförtroende, eller bli bra på att prata.
Och nej professionell hjälp hjälper inte, dejtingappar funkar inte, krogen funkar inte, och så vidare.
Och nej jag vill inte ta nån jäkla kurs.
Och nej jag kan inte skaffa en hobby eftersom jag inte tycker att nåt är kul (och jag kan inte tvinga mig själv att tycka om något), och dessutom har jag inte tillräckligt med tid och energi för det.
Och ja jag går redan på gym.
Och nej bättre klädstil, ny frisyr eller parfym kommer inte ge mig en flickvän.

Du verkar inte fatta att dina mentala föreställningar som du hela tiden skriver ut är bullshit, ren jvla B.U.L.L.S.H.I.T.

Du ljuger för dig, eftersom att det är den ”lätta” vägen ut här.

Allt skit som du skriver, det är inget nytt under solen.

När du börjar inse det (vilket du kanske aldrig kommer göra, tyvärr) så kommer du även att inse att du just nu ljuger för dig själv.

Det positiva är att det bara drabbar dig, för jag skiter eg i vilket. Du är en random snubbe som startar en random tråd som tusentals killar i dina situation har gjort före dig. Du är inte unik på något sätt, du är naiv och fast i ditt eget huvud.
Citera
2024-09-26, 13:14
  #307
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du verkar inte fatta att dina mentala föreställningar som du hela tiden skriver ut är bullshit, ren jvla B.U.L.L.S.H.I.T.

Du ljuger för dig, eftersom att det är den ”lätta” vägen ut här.

Allt skit som du skriver, det är inget nytt under solen.

När du börjar inse det (vilket du kanske aldrig kommer göra, tyvärr) så kommer du även att inse att du just nu ljuger för dig själv.

Det positiva är att det bara drabbar dig, för jag skiter eg i vilket. Du är en random snubbe som startar en random tråd som tusentals killar i dina situation har gjort före dig. Du är inte unik på något sätt, du är naiv och fast i ditt eget huvud.
Okej, tro så då. Men du har fel.
Vad ger det dig att tro på något så uppenbart felaktigt? Tron att livet är rättvist eftersom alla kan få det de vill ha om de bara jobbar för det? Förstår att man vill leva i den bubblan.
__________________
Senast redigerad av JagAlskarTjejer 2024-09-26 kl. 13:17.
Citera
2024-09-26, 13:19
  #308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Okej, tro så då. Men du har fel.
Vad ger det dig att tro på något så uppenbart felaktigt? Tron att livet är rättvist eftersom alla kan få det de vill ha?

För att jag har varit i din situation, troligen än värre. Jag vet att din ”världsbild/tro” om detta är direkt felaktig eftersom att den inte alls stämmer överens med hur attraktion funkar.

Men jag fattar oxå att du inte fattar, och kommer kanske aldrig att göra det heller, eftersom att det krävs lite av dig då.

Att sitta och säga nej till allt kommer ju inte leda dig framåt, det kommer cementera din roll som loser.
Vill du va kvar där? Fine, men det är ju ett val som DU gör, glöm inte det.
Citera
2024-09-26, 14:52
  #309
Medlem
HemskeSvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Om du hade försökt med ALLT så hade du inte varit i den här situationen fortfarande.
Ni har ju inte försökt med allt. Gör man det, får man brudar. Vet du hur jävla mycket brudar det finns? Och vet du hur sopig konkurrens det är om brudarna? När massor av killar är som ni så räcker det med att man inte väger 200kg och kan hålla en normal konversation för att man ska ligga klart över medel bland snubbar.

"mjö mjö jag vill inte ändra min personlighet". Jo, om din personlighet är i vägen för dina mål så är det läge att göra det.
Citera
2024-09-26, 15:02
  #310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Ni har ju inte försökt med allt. Gör man det, får man brudar. Vet du hur jävla mycket brudar det finns? Och vet du hur sopig konkurrens det är om brudarna? När massor av killar är som ni så räcker det med att man inte väger 200kg och kan hålla en normal konversation för att man ska ligga klart över medel bland snubbar.

"mjö mjö jag vill inte ändra min personlighet". Jo, om din personlighet är i vägen för dina mål så är det läge att göra det.

Absolut.
Jag har ju varit en av alla väggstrykare så jag vet precis vad du pratar om.
Citera
2024-09-26, 15:17
  #311
Medlem
Nu tror jag inte du kommer att ta för dig råd och rekommendationer, men vill du ens ha någon tjej överhuvudtaget, eller försöker du bara för att så många andra också ingår i parrelationer? Det finns så mycket annat i livet än förhållanden och att sätta kvinnor på en piedestal kommer verkligen inte att leda till någonting, vilket redan konstaterats. Finns gott om män och kvinnor som lever ensamma utan förhållanden och klarar sig alldeles utmärkt. Själv har jag valt att leva ensam, dels för att psyket inte klarar av det, men dels också för att jag inte har någon lust att göra mycket av det som krävs för att få eller upprätthålla ett förhållande. Jag har accepterat mig själv och går vidare, vilket du också borde göra.
Citera
2024-09-26, 15:22
  #312
Medlem
Kan det vara så att du är rädd att lyckas generellt? När man läser det du skriver blir det nästan absurt hur omöjligt precis allt är. Det är inte realistiskt att tänka så. Du behöver ändra ditt sätt att tänka, KBT är faktiskt värt att pröva. Men då måste du låta bli att tänka att det inte kommer att fungera.
Var inte så vrång mot dig själv, släpp sargen lite i taget, du kommer senare i livet undra vad du höll på med, som någon annan beskrev.
__________________
Senast redigerad av marageo 2024-09-26 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in