Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Hej! Jag skulle vilja ha lite råd av er på flashback.
Jag köpte en blu-ray-film på tradera och när den kommer fram så ser jag att säljaren inte använt bubbelkuvert eller något för att skydda filmen trots att han tagit 36kr betalt i frakt. Han har bara lagt den i en kuvert helt utan skydd. Och fodralet är både sprucket och bitar har lossnat.
Hur skulle ni gå till väga? Skulle ni bara låta det vara, eller kontakta säljaren och be om ersättning? Eller skriva något i omdömet om att det bara skickas i vanligt kuvert, som en varning till andra säljare, etc etc.
Hur hade ni gjort? Jag gillar inte att bråka om småsaker, men tycker ändå att "rätt ska vara rätt" i någon form.
Rätt ska självklart vara rätt och man skickar såklart allting förpackat på ett sätt så att varan inte går sönder. Hör av dig till säljaren och be om pengarna tillbaka eftersom du fick en trasig vara pga hans slarv. Men var trevlig och artig. Om han betalar tillbaka pengar -> Positivt men ärligt omdöme om att varan var dåligt förpackad men du fick tillbaka pengarna. Om han inte betalar -> Negativt omdöme och saklig beskrivning vad som hände.
Ger han ett dåligt omdöme till dig som ”hämnd” så kontaktar du Tradera och ber dem ta bort det, vilket de gör om det är uppenbart att du inte gjort något fel. Därför det är viktigt att du är trevlig och saklig i dina meddelanden, oavsett hur han beter sig.