Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-26, 18:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du tänker att Googles/Apples senaste uppdatering innehåller en spökspärr?

Jag menar att gammal programvara strular mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Hur menar du nu egentligen? Ponera att det är en gammaldags telefon med hårdvaruknappar, då hade jag kunna köpa "argumentet" att en poltergeist har fysiskt tryckt ner knapparna i rätt kombination.
Men nu snackar vi alltså om smartphones, som reagerar enbart på specifika material. Ska detta spöke alltså ha kunnat framkalla rätt material för att kunna trycka på skärmen i rätt ordning? Om nu telefonen är låst så måste alltså spöket ha kunnat inta telefonen och genom enbart de elektriska signalerna styra den till perfektion - det här är ett otroligt geni till spöke vi har här.
Att tro att spöken finns är ju knappast ovanligt men att tro att spöken är övernaturliga varelser som kan styra elektronik via magi utan att spöket ens hade någon kunskap om smartphones. Vi snackar alltså om en sådan djup kunskap som att kunna manipulera enbart signalerna för att få den att göra som man vill.

Det måste vara lättare för dem att bara styra om signaler än att röra ett föremål.

Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Jag hade samma typ av problem för några år sedan. Fick med jämna mellanrum samtal från okända nummer, och när jag ringde upp var det oförstående människor som svarade som inte försökt ringa mig. Mycket märkligt.

Hade en längre diskussion med en snubbe som hade det omvända problemet, jag var långt ifrån först med att ringa upp honom och fråga varför han ringt. Han hade också Comviq.

Pratade med Comviqs kundtjänst flera gånger om detta men de återkopplade aldrig från teknikavdelningen, och problemen upphörde för ett år sedan eller så.

Jag får skylla på Comviq innan något anna händer.

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Finns två alternativ.

1. Du har haft en psykos
2. Du vet inte hur en telefon funkar.

Välj!

Vet du exakt hur din telefon fungerar? Nä, du blippar bara på den.

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ja för folk under 12 kanske, som tittar på spökjakt med Jocke & Jonna.

Finns inte ett enda bevis att spöken kan styra elektronik, snarare tvärt om.

Bevis finns väl inte, men alla spökkanaler har elekronik. Tror du inte vuxna kollar med?
Citera
2024-09-26, 18:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag menar att gammal programvara strular mer.

Så varför prata om spöken?
Citera
2024-09-26, 18:48
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Vet du exakt hur din telefon fungerar? Nä, du blippar bara på den.

Jo jag vet hur den funkar.
Citera
2024-09-26, 20:18
Medlem
Känner till mer än ett fall där en person blivit uppringd och pratat med någon nära släkting som inte lever längre.
Det pågick under några veckor vid båda tillfällena och sedan dog personen som blivit uppringd.

Så om du blir uppringd av någon som redan är död vet du att det snart är dags att vika in årorna.
Citera
2024-09-26, 20:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1
Känner till mer än ett fall där en person blivit uppringd och pratat med någon nära släkting som inte lever längre.
Det pågick under några veckor vid båda tillfällena och sedan dog personen som blivit uppringd.

Så om du blir uppringd av någon som redan är död vet du att det snart är dags att vika in årorna.

Nej, det är en levande människas telefon som ringt. Men tack för att du ger stämning.
Citera
2024-09-26, 21:49
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckaSystemet
Ja, det är det mest sannolika med tanke på att TS skrev "hen". Höns vet ju knappast hur man använder en telefon.

Höns heter chicken på modern engelska.

Vederbörandes telefon har inte ringt upp mig igen. Inte utan vederbörandes vetskap. Jag har inte försökt locka på spöket. Jag vet inte om man ska det.

Psykos är faktiskt helt uteslutet, jag har t o m talat med riktiga psykdoktorer om att mina vänner ibland upplever saker, och har själv sett grejer, de ansåg att det inte är psykos om man är orienterad x 3 samt saknar röster och vanföreställningar. Försöker bara inte vara en skittråkig nejsägare som förnekar deras upplevelse. Jag tror inte på spöken som de avlidnas andar men jag tror däremot på att världen inte är exakt som vi tror och att vårt medvetande samspelar med världen.
Citera
2024-09-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1

Kan nog stämma. Jag har en bekant som vid midnatt såg en död släkting träda fram i TV-rutan och ersatte testbilden på den gamla goda tiden. Han dog inte och lever än i dag.
Citera
2024-09-27, 22:40
Medlem
zombie-nations avatar
Nu har mobilen som ringde mig fått samtal från en annans mobil utan att den personen ringt. Så strulande alternativt spöktelefon är den som ringde mig, den tar emot och ringer själv och utan att det loggas. Fattar faktiskt inte hur det kan hända tekniskt. Det kan vara denne persons nära anhörige som spökar, hen blev begravd för bara några månader sedan.
Citera
2024-09-27, 22:42
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Nu har mobilen som ringde mig fått samtal från en annans mobil utan att den personen ringt. Så strulande alternativt spöktelefon är den som ringde mig, den tar emot och ringer själv och utan att det loggas. Fattar faktiskt inte hur det kan hända tekniskt. Det kan vara denne persons nära anhörige som spökar, hen blev begravd för bara några månader sedan.

Spöken kan inte använda telefonen.
Citera
2024-09-27, 22:49
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Spöken kan inte använda telefonen.

Jo då. När jag var ung läste jag min mors spökböcker, bl a Traude Scheider som blev uppringd av sin döde bror.
Citera
2024-09-27, 22:50
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Jo då. När jag var ung läste jag min mors spökböcker, bl a Traude Scheider som blev uppringd av sin döde bror.

Jag kan se höra döda och dom kan inte använda någon telefon.

Gick du på denna myten från spökböcker?
Citera
2024-09-27, 23:05
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Jag kan se höra döda och dom kan inte använda någon telefon.

Gick du på denna myten från spökböcker?

Det var den här boken: https://www.afushop.se/store/p/0/sch...ysterieboken.-[boken-som-vidgar-din-medvetenhet]-(sc)-1042679

Tycker du inte den ser seriös ut? Varför får man inte leka med tanken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in