• 1
  • 2
2024-02-20, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
Vi kommer se nya aktörer;
IRAN
TURKIET

Tror du det? Visst det kommer flyttas men tror inte på Turkiet och Iran, det är mer där heroinet blandas ut och skickas vidare till Europa.

Turkiet har väl sedan länge fått bort opium odlingarna och Iran tror jag inte heller på men jag bara gissar.
Citera
2024-02-23, 22:16
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Man tror att det kommer bli riktigt svårt att få tag i heroin redan till sommaren då lagren som redan producerats och finns i Europa kommer ta slut, vad tror ni kommer hända?

Heroinet kommer inte att försvinna, produktionen kommer bara att flyttas till någon annanstans. Så länge efterfrågan efter heroin finns så kommer det dyka upp nya aktörer som står för odling, produktion osv. Vi har haft det bra i Sverige och alltid haft bra heroin, oftast Afghanskt som varit fritt från fentanyl. Majoriteten av Europa har faktiskt inte sett samma nivåer av fentanyl som USA tex och det ska vi vara tacksamma för.

Jag har bara testat fentanyl några enstaka gånger och föredrar heroinet före fentanylen. Man kan ju bara hoppas att det i framtiden kommer att fortsätta vara just heroin och inte fentanyl som som kommer in och tar över. Det har dock florerat horse med zener här i Sverige på senaste och det är lite oroande. Metonitazene och andra zener är likt fentanyl jävligt farliga att hantera/bruka. Jag har även testat dessa och de är farligt potenta.
Citera
2024-02-28, 15:02
Medlem
GlennGBGs avatar
Precis; det finns inte en chans att det försvinner, det är alldeles för lukrativt.
Oroväckande om det börjar blandas ut bara, vi kommer se en enorm våg av dödsfall om nitazener får fäste t.ex. Heroin kan vara svårt nog att dosera om man inte är van.
Citera
2024-09-26, 18:42
Medlem
ethernals avatar
Hur står det till med heroin nu för tiden?

Afghanistan var ju tidigare en enorm producent av heroin men jag som inte är insatt har inte läst något på länge i tidningarna om detta. Har det blivit annorlunda sedan Talibanerna tog över? Eller har det helt enkelt blivit utkonkurerat av fentanyl?
Citera
2024-09-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
Afghanistan var ju tidigare en enorm producent av heroin men jag som inte är insatt har inte läst något på länge i tidningarna om detta. Har det blivit annorlunda sedan Talibanerna tog över? Eller har det helt enkelt blivit utkonkurerat av fentanyl?
Talibanerna har eldat upp opiumfälten, då de inte vill att landet ska syssla med det mer.
Sist jag hörde något så fanns det dock en del kvar på lager.
Citera
2024-10-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Talibanerna har eldat upp opiumfälten, då de inte vill att landet ska syssla med det mer.
Sist jag hörde något så fanns det dock en del kvar på lager.

Smart initiativ. Dessvärre fortsätter judemedia glorifiera drogbruk så det lär sluta med att folk istället testar det nya, häftiga fentanylet som garanterat skapar starkare beroende.
Citera
2024-10-15, 21:26
Medlem
Pratade med en kille som påstod att det mesta av heroinet som finns i Europa produceras i Balkan.
Vad tror ni?
Själv är jag inte insatt alls.
Citera
2024-10-18, 15:16
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgiftningen
Pratade med en kille som påstod att det mesta av heroinet som finns i Europa produceras i Balkan.
Vad tror ni?
Själv är jag inte insatt alls.

Nix, det mesta kommer nere från afghanistan, pakistan osv, i alla fall enligt 99% av de langarna jag pratat med genom åren som haft koll. De jag köpt av åtminstone, men det är klart att det kommer från andra källor också.

Tycker det är lite märkligt att man köper av den gambianska "maffian" men knarket är afghanskt.. men gambianerna kanske inte kan producera eget.. vad vet jag..
Citera
2024-10-18, 15:46
Medlem
När jag var ung ca30år sedan, då var Laos och Kambodja och den gyllene triangeln ställen där heroinet var stora och iallafall så kom det heroinet till USA. kom det inte till Sverige också? Jag brukade inte då Men rykten från poliser och Media gjorde iaf gällande att det var så. Tror ni att det heroinet kommer mer till Sverige nu när Afghanistan är borta ur leken?
Citera
2024-10-19, 19:18
Medlem
Men heroin är så efterfrågat. Det är så enorma pengar i spelet. Och pengar gör att det kommer att fortsätta produceras. Det går inte att stoppa.
Vad jag förstår kan heroin produceras i de flesta länder. Och produktionen kommer flyttas för att efterfrågan är så stor.
Tror inte det blir som i usa. Med fentanyl och analogier. Det kommer inte till Europa.

Gissar bara såklart
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in