Citat:
Ursprungligen postat av
gammgubbe
Fr mnga r sedan var jag med i unionen men gick ur av ideologiska skl efter att en feminist integrationsexpert hade skrivit ngot olmpligt p unionens hemsida. Fr ngra r sedan gick jag med i unionen igen d det brjade g dligt fr fretaget jag arbetade p. Ett r senare blev jag uppsagd men eftersom jag var med i facket kickade deras inkomstfrskring in. Jag hade jttemnga sparade semesterdagar vilka rknades som inkomst s jag fick faktiskt mer i ersttning nr jag var arbetsls n nr jag hade ln. Detta hade inte hnt om jag inte var med i facket. Nu jobbar jag p en myndighet och har en trygg anstllning men r med i facket nd. Detta mest fr att jag fr billiga personfrskringar. Hade jag tecknat dessa privat hade det blivit dyrare n medlemsavgiften.
Precis.
Om man tror att facket ska hjlpa en med att behlla jobbet, hja ens ln eller gra arbetsplatsen bttre s kan man lika grna g ur.
Man r med i frsta hand fr inkomstfrskringen och lite annat erbjudanden. Men ocks vetskapen att ju fler medlemmar desto bttre kollektivavtal.