Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Hr kommer ett klipp som du kanske redan sett? https://www.youtube.com/watch?v=jE7yqAQg9A0

Professor Parks erknner att han gjort fel i en jmfrelse mellan Stellarium och Tychosium. Efter det kommer intressanta kommentarer som visar att Simon behver slipa p sina argument framver. Hur som helst, trevligt med den dmjuk instllningen Professor Parks har, vilket s klart r lttare nr man har p ftter

Tychosium r ju en s urbota dum simulation att man baxnar. Vad de egentligen gjort r ju bara att byta centrum frn solen till jorden, d ser det naturligtvis ut som om solen roterar kring jorden. Men eftersom de bara gjort planetbanorna som rena cirklar, utan att ta hnsyn till massa och gravitation, s blir ju resultatet rent nonsens. Jag skulle vilja se motsvarande gjort baserat p de grundlggande fysikaliska lagarna, om man stter lilla plutt-jorden med sin minimala massa i centrum s skulle resten av himlakropparna flyga ivg ut i universum direkt!
Citera
2024-09-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Tychosium r ju en s urbota dum simulation att man baxnar. Vad de egentligen gjort r ju bara att byta centrum frn solen till jorden, d ser det naturligtvis ut som om solen roterar kring jorden. Men eftersom de bara gjort planetbanorna som rena cirklar, utan att ta hnsyn till massa och gravitation, s blir ju resultatet rent nonsens. Jag skulle vilja se motsvarande gjort baserat p de grundlggande fysikaliska lagarna, om man stter lilla plutt-jorden med sin minimala massa i centrum s skulle resten av himlakropparna flyga ivg ut i universum direkt!

Precis och det du nmner har ven jag svl som andra ppekat rtt s nyligen i ett avsnitt av en podcast https://www.youtube.com/watch?v=x0Zs-tKJTGM&t=5431s

Det r ven intressant hur Simon skmmer ut sig i avsnittet nr han berttar om NASA m.m. och verkligen visar hur lite han kan, egentligen. Han framstller exempelvis Cluesforum som en klla till bevis fr att raketer inte kan framdrivas i vakuum. Han menar vidare att det som finns p sidan r forskning och att han publicerat massor av artiklar. Visst, det r en definitionsfrga, men fr oss som vet hur tufft det r att publicera i en vetenskaplig tidskrift r det skrattretande
Citera
2024-09-05, 12:05
Medlem
Citat:
Det r ven intressant hur Simon skmmer ut sig i avsnittet nr han berttar om NASA m.m. och verkligen visar hur lite han kan, egentligen. Han framstller exempelvis Cluesforum som en klla till bevis fr att raketer inte kan framdrivas i vakuum. Han menar vidare att det som finns p sidan r forskning och att han publicerat massor av artiklar. Visst, det r en definitionsfrga, men fr oss som vet hur tufft det r att publicera i en vetenskaplig tidskrift r det skrattretande

Ja det r lustigt hur de har mage att pst att de publicerar p sina egna webbsidor och fanzines r "forskningsartiklar"! De skulle sjlvklart aldrig vga utstta sig fr fackgranskning, eller ens lgga upp sina missfoster till alster som preprints p arXiv.org s att riktiga forskare kan lsa och skratta t dem.

Jag har mnga gnger frgat patrixx om nu fackgranskningssystemet r s korrumperat, varfr lgger inte Lanka upp sina fantastiska upptckter om virus p medRxiv.org? Om det lg ngot som helst i dom skulle det ju skapa enormt intresse, men icke sa nicke... han reserverar sina revolutionerande rn fr sin hemmagjorda "tidskrift" Wissenschaft Plus i stllet!
Citera
2024-09-22, 18:17
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
apelsinfantasin.
https://www.svtplay.se/video/e4oL9d1...ild?video=visa
Citera
2024-09-23, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin

Tnkte p samma sak nr jag sg Vetenskapens Vrld om den allmnna relativitetsteorin. Patrik tjatar oavbrutet om att fysikaliska teorier vi beropar inte r experimentellt bekrftade. Det hr avsnittet handlade uteslutande om det. Men om jag knner Patrik rtt r det nd ngot som inte stmmer med verkligheten.
Citera
2024-09-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin

Citat:
Tnkte p samma sak nr jag sg Vetenskapens Vrld om den allmnna relativitetsteorin. Patrik tjatar oavbrutet om att fysikaliska teorier vi beropar inte r experimentellt bekrftade. Det hr avsnittet handlade uteslutande om det. Men om jag knner Patrik rtt r det nd ngot som inte stmmer med verkligheten.

Sjlvklart r Einsteins teorier bevisade och anvnds praktiskt i IT och telekommunikation. Man kan t.ex. se skillnader i tid p en atomklocka p jorden och en i ett flygplan pga gravitationen. Detta mste man ta direkt hnsyn till nr man berknar position via GPS. Men eftersom Cui Bono inte tror p vare sig atomer eller satelliter s r det vl lnlst att argumentera!
Citera
2024-09-28, 10:42
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Sjlvklart r Einsteins teorier bevisade och anvnds praktiskt i IT och telekommunikation. Man kan t.ex. se skillnader i tid p en atomklocka p jorden och en i ett flygplan pga gravitationen. Detta mste man ta direkt hnsyn till nr man berknar position via GPS. Men eftersom Cui Bono inte tror p vare sig atomer eller satelliter s r det vl lnlst att argumentera!

Det psts att extrem dumhet stannar klockor.

Cui bonognget borde med ltthet kunna faststlla om denna teori r sann eller inte med hjlp av ett experiment.
Citera
2024-09-28, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Det psts att extrem dumhet stannar klockor.

Cui bonognget borde med ltthet kunna faststlla om denna teori r sann eller inte med hjlp av ett experiment.

Ja tiden verkar i alla fall st stilla under deras evighetslnga radio-program!
Citera
2024-09-28, 10:49
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ja tiden verkar i alla fall st stilla under deras evighetslnga radio-program!

D r teorin bekrftad enligt de infantila gossarnas stt att se det!
Citera
2024-09-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
D r teorin bekrftad enligt de infantila gossarnas stt att se det!

Japp. Jag knner att teorin r bevisad. Det slr alla experimentella data med hstlngder!
Citera
2024-10-11, 22:13
Medlem
urverksapelsins avatar
Verkar som om fegisarna i Cui Bono inte lngre vgar visa sig hr. Synd. Eller inte. Hursomhelst, inte alldtid jag anser USA Visar vgen, men i frga om skadestnd hurra.
Det som har hnt r att deras kollega Alex Jones har sagt att inga dog i Sandy Hook (liksom Cui Bono sagt att lilla Ebba, lilla hjlplsa oskyldiga flickan Ebba frn Drottninggatan 2017) aldrig funnits.
Nu har Jones dmts till skadestnd, och tydligen skall hans bok tvngsfrsljas fr att f in pengar.

Kul. Och mtte vi gra samma med herrar Martin och Patrik i Cui Bono!!!

frn Skalman:
Citat:
Alex Jones fretag "info wars" kommer att tvngsfrsljas fr att bekosta ett skadestnd p 1,5 miljarder dollar till offren fr skolmassakern i Sandy Hook.
Net proceeds from any sales will go to Sandy Hook families who won some $1.5 billion in damages from Jones for spreading lies that the 2012 school shooting never happened. Some of Jones followers harassed and threatened the families for years.
https://www.npr.org/2024/09/24/g-s1-244 ... hook-judge
Citera
2024-10-19, 01:45
Medlem
Citat:
Ja det r lustigt hur de har mage att pst att de publicerar p sina egna webbsidor och fanzines r "forskningsartiklar"! De skulle sjlvklart aldrig vga utstta sig fr fackgranskning, eller ens lgga upp sina missfoster till alster som preprints p arXiv.org s att riktiga forskare kan lsa och skratta t dem.

Jag har mnga gnger frgat patrixx om nu fackgranskningssystemet r s korrumperat, varfr lgger inte Lanka upp sina fantastiska upptckter om virus p medRxiv.org? Om det lg ngot som helst i dom skulle det ju skapa enormt intresse, men icke sa nicke... han reserverar sina revolutionerande rn fr sin hemmagjorda "tidskrift" Wissenschaft Plus i stllet!

Nu har RCB + John Blaid tergtt till att diskutera virus och Lanka. Om du inte redan gjort det kan du lyssna p 130RCB. Som vanligt r det ett gng som hller med varandra i allt. Synd bara att alla som representerar RCB har frvunnit hrifrn :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in