Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-29, 12:33
Medlem
Att installera i router som fördelar internet verkar meckigt. Men är man skyddad om man har det på sina Androida enheter samt telefon har ju 5 enheter i abonnemanget. Hade man kunnat få i router så hade väl det räckt.
Citera
2024-09-29, 15:25
Medlem
Kanske blir sämre säkerhetsmässigt? Om man kommer åt routern kommer man åt alla anslutna enheters nätverkstrafik?
Citera
2024-09-29, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isdoafj
Kanske blir sämre säkerhetsmässigt? Om man kommer åt routern kommer man åt alla anslutna enheters nätverkstrafik?
Därav att man kör DoH eller dylikt på enheterna med.
Citera
2024-09-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Därav att man kör DoH eller dylikt på enheterna med.

DoH? Jag får upp Play-doh och Homer Simpson när jag söker på nätet.
Vad är DoH?
Citera
2024-09-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
DoH? Jag får upp Play-doh och Homer Simpson när jag söker på nätet.
Vad är DoH?
DNS over HTTPS.
Citera
2024-10-06, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ochvemedu
Att installera i router som fördelar internet verkar meckigt. Men är man skyddad om man har det på sina Androida enheter samt telefon har ju 5 enheter i abonnemanget. Hade man kunnat få i router så hade väl det räckt.

Lite grann beroende på vad för trafik du/ni kör så kanske inte hela nätverket behöver gömmas bakom en VPN router? Du skulle ju kunna skydda/kryptera vissa typer av trafik, det mesta av din övriga trafik torde ju vara end-end krypterad redan (e.g. https). Ex själv så har jag en Synology som är VPN uppkopplad medans övriga nätverket/hushållet går direkt ut på Internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in