Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 02:11
  #25
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Men om du provar förslag du får.

Hittar du till slut något som fungerar för dig.

Du kan göra det i liten skala.

Jobba som bonde på en bondgård i Sverige för en dag.
Volontär utan betalt.
Sådant.

Testa nya idéer i liten skala varje dag i evighet tills du hittar något som fungerar för dig.

För ett halvår sen var det thaibrudar du va fixerad vid nu är det bönder. Nej tack till båda.
Citera
Idag, 02:12
  #26
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Har du funderat på att livet bara är det du känner och ser ?

Alltså varför känner du att du "måste" uppskatta det till en grad ?

Alla människor vill väl må bra eller?
Citera
Idag, 02:15
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag är totalt nattsvart inombords. Uppskattar ingenting jag har, inget gör mig glad, inte tacksam för nånting.
Har allt! egentligen... Skitfina vänner, roligt jobb, bra ekonomi, fysiska hälsan är på topp... allt är som det ska på utsidan. Men på insidan är det helt jävla dött.

Har gjort dumma grejer senaste veckorna för att se om jag fortfarande vill leva. Tester gränsen, om det känns okej att dö. Det känns som att det är det, men jag bestämmer mig för att leva iallafall. Än så länge.

Hur lär man sig att uppskatta livet?

Men... du säger att du har ett roligt jobb! Och skitfina vänner! Då är väl inte allt dött inom dig, eftersom du uppskattar några saker iaf?
Citera
Idag, 02:15
  #28
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag vet inte vad för mål som skulle ge mig nånting. Jag vet inte vad jag skulle behöva "uppgradera" i mitt liv förutom att bli en bättre människa, men det tror jag är omöjligt.

En digital dopaminavgiftning låter jävligt sunt men jag skulle behöva bli inlåst för att klara av det. Kanske se till att åka in i fängelse? 🤡

Haha nofap behövs inte det ligger inte på min topplista av sysselsättningar.

Vill du berätta om dina mål?

Att vara en bättre människa idag än du var igår.

Så du känner dig perfekt som medmänniska?

Men då har vi kanske hittat ditt problem? kolla på en massa youtube om digital avgiftning, dom dagar jag lyckas med något liknande så mår jag garanterat bättre...men svårt ofc.

Jag kan berätta i PM men jag måste sova nu.

Du kommer att kunna finna ditt syfte
Citera
Idag, 02:16
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Alla människor vill väl må bra eller?

Ja men du kanske missförstod mig..

Livet har inget syfte om att vara roligt och om man ställer höga krav så är man ofta missnöjd och känner att ingenting känns så roligt...

Tänk om livet är relativt trist och folk bara gör så gott dom kan ..?

Livet är ju eg om man tittar på det ovanifrån väldigt repeterade och enformigt och har man dessutom krav på att livet ska vara spännande och kul så blir man nog snabbt besviken ..!
Citera
Idag, 02:16
  #30
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
För ett halvår sen var det thaibrudar du va fixerad vid nu är det bönder. Nej tack till båda.

Ja om du tackar nej till alla förslag du får kommer du aldrig få till en förändring.

Jag försöker ju förklara för dig att det är mer ett mindset du måste anamma.

Livet händer inte av sig självt.

Du måste aktivt jobba för att till förändringen.

Om du bara väntar på att förändringen kommer ske kommer den aldrig ske.

En metod är att testa nya idéer och förslag tills någon idé fungerar för dig.

Det behöver inte vara just mina förslag.

Men om du aldrig testar någon idé kommer aldrig någon förändring ske.

Enkelt
__________________
Senast redigerad av FlyboySeven Idag kl. 02:19.
Citera
Idag, 02:20
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Den här gången är det några veckor jag känt såhär. Men det är återkommande, har hänt många gånger innan.
Nej det går inte att göra nånting åt det. Inget som jag vet iallafall. Då skulle jag gjort det istället för att fråga.

Detta att det upprepar sig med ditt dåliga mående, gör att jag tycker du behöver söka läkare. Kan vara saker i kroppen som är i obalans! Lite blodprover skadar inte!
Det går att få hjälp att må bättre i ditt fall tror jag!
Citera
Idag, 02:22
  #32
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag är totalt nattsvart inombords. Uppskattar ingenting jag har, inget gör mig glad, inte tacksam för nånting.
Har allt! egentligen... Skitfina vänner, roligt jobb, bra ekonomi, fysiska hälsan är på topp... allt är som det ska på utsidan. Men på insidan är det helt jävla dött.

Har gjort dumma grejer senaste veckorna för att se om jag fortfarande vill leva. Tester gränsen, om det känns okej att dö. Det känns som att det är det, men jag bestämmer mig för att leva iallafall. Än så länge.
Hur lär man sig att uppskatta livet?
Man kan börja med att fundera på vad livet skall ha för innehåll för att det skall bli meningsfullt.
Det är ett stort projekt som har olika svar under livets gång.
En av de stora frågorna
- varifrån kommer jag
- varför finns jag, vad är syftet?
- vad händer när jag är död?
Men själva sökandet i sig kan vara meningsfullt - att fundera på ens egen existens och hur livet kan få ett önskvärt värde.
Man httar väl aldrig ett svar man blir helt övertygad om hela livet om man inte är religiös kanske.
Men något hittar man i alla fall om man letar.
Citera
Idag, 02:29
  #33
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Men... du säger att du har ett roligt jobb! Och skitfina vänner! Då är väl inte allt dött inom dig, eftersom du uppskattar några saker iaf?

Det är det som är problemet, att jag vet att allt det där är så himla bra egentligen men jag har slutat känna det. Kan inte känna nån uppskattning eller glädje alls för vad jag har.
Det kom förbi ett par polare idag och undrade var jag hade varit hela helgen (ingen kontakt), dom va oroliga osv och stannade flera timmar här. Jag vet att egentligen så är det skitfint av dom och jag älskar dom i vanliga fall för att dom finns i mitt liv och alltid bryr sig om mig. Men nu är det som sagt helt dött i mig, känns bara svart. Det är skillnad på vad jag VET att jag borde känna och vad jag känner.
När dom kom hade jag en stor näve tabletter redo men dom räddade situationen eller vad man ska säga..
Aa jag vet inte det är bara ett helvete helt enkelt.
Citera
Idag, 02:35
  #34
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Att vara en bättre människa idag än du var igår.

Så du känner dig perfekt som medmänniska?

Men då har vi kanske hittat ditt problem? kolla på en massa youtube om digital avgiftning, dom dagar jag lyckas med något liknande så mår jag garanterat bättre...men svårt ofc.

Jag kan berätta i PM men jag måste sova nu.

Du kommer att kunna finna ditt syfte

Nej jag känner mig inte perfekt som medmänniska. Jag sa ju att jag vill bli en bättre människa.

Ja du får gärna berätta
Citera
Idag, 02:38
  #35
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Ja men du kanske missförstod mig..

Livet har inget syfte om att vara roligt och om man ställer höga krav så är man ofta missnöjd och känner att ingenting känns så roligt...

Tänk om livet är relativt trist och folk bara gör så gott dom kan ..?

Livet är ju eg om man tittar på det ovanifrån väldigt repeterade och enformigt och har man dessutom krav på att livet ska vara spännande och kul så blir man nog snabbt besviken ..!

Förstår det där. Men man kan väl få känna NÅNTING? Tror inte folk går runt och mår såhär som jag då skulle jorden dö ut på människor..
Citera
Idag, 02:39
  #36
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Ja om du tackar nej till alla förslag du får kommer du aldrig få till en förändring.

Jag försöker ju förklara för dig att det är mer ett mindset du måste anamma.

Livet händer inte av sig självt.

Du måste aktivt jobba för att till förändringen.

Om du bara väntar på att förändringen kommer ske kommer den aldrig ske.

En metod är att testa nya idéer och förslag tills någon idé fungerar för dig.

Det behöver inte vara just mina förslag.

Men om du aldrig testar någon idé kommer aldrig någon förändring ske.

Enkelt

Jag ska testa nånting, va inte orolig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in