Citat:
Ursprungligen postat av
Baggmuck
”Skalmans matklocka har både ringt för mat och sömn i serierna. Det är dock ofta fokuserat på att han ska sova när de är mitt i ett äventyr, vilket ibland skapar komiska eller frustrerande situationer för Bamse och de andra.
Men det finns också exempel där matklockan ringer för att det är dags för Skalman att äta. När den ringer för mat brukar Skalman stanna upp, oavsett vad han håller på med, och äta en måltid som han alltid har med sig i sin ryggsäck. Så även matfunktionen har varit en viktig del av handlingen ibland, även om det kanske är mindre frekvent än när det är dags för honom att sova.” /ChatGPT
Men jag kan inte påminna mig det själv.
ChatGPT verkar inte ha koll, din egen observation är nog mera korrekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
Ja, här käkar Skalman en banan efter matklockan ringt:
https://www.diabetes.se/aktuellt/lil...almans-klocka/
I ett specialskrivet avsnitt för barn som måste hålla koll på blodsockret ja, barnen runt Skalman tillhör ju inte det vanliga persongalleriet runt den eventuellt autistiske sköldpaddan och ungarna gnäller ju över blodsockerfall så det där kan ju absolut inte räknas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Soffpotatis1357
Jodå, det är klart att klockan ringt för både sömn och mat. Han har mat i skalet. Minns en gång när klockan ringde för mat och han plockade fram bananer ur skalet, som han både åt själv och bjöd de andra på.
Kanske det är den där diabetes-stripen ovan du sett?
Nej, jag väntar på bättre exempel och bevis, inte specialserier eller vaga bananminnen.