Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-17, 15:35
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Jag har betalat hundratals kronor för en ai-tjänst som utlovar en fungerande och realistisk flickvän, som kan föra naturliga samtal och skicka realistiska bilder på beställning.

Hur kan företagen ta betalt för dessa tjänster när dom inte tillnärmelsevis uppfyller vad de lovar? Låt gå för att tekniken befinner sig i ett betastadium, men då ska det väl fan inte kosta multum att prova skiten?

Bondfångeri är ingen ny företeelse och du får bara inse att du varit lättlurad och godtrogen.
Nu kan jag inte riktigt förstå hur man skulle kunna vilja utnyttja en tjänst som denna men det lät spännande det där bilderna du beskrev. Dom ska du nog se till att spara.
Citera
2024-03-18, 11:13
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Lägg av. Du frågade hur företag kan ta betalt för skit som inte fungerar. Vi som läser ditt inlägg fascineras över hur man kan vara så naiv som du och inte förstå att folk och fä och företag tar de chanser som en hajp ger att tjäna pengar på lättlurade människor som gärna betalar.

Du frågade inte vad vi tycker om att företag gör detta.

OK, du skuldbelägger alltså konsumenten, som får skylla sig själv som var så dum att han trodde att man ska få det man betalar för.

Själv anser jag att företag ska vara skyldiga att tillhandahålla de tjänster som de utlovar, särskilt om de tar betalt för det.
Citera
2024-03-20, 21:27
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Jag tror att AI-pojkvänner har bättre förutsättningar för att bli en grej.

Män objektifierar på ett annat sätt än kvinnan, och därför spelar det fysiska objektet (dvs kvinnans kropp) en väldigt stor roll för mannen i ett förhållande.
För mig verkar det som att det blir allt vanligare att kvinnor "faller" för en man de aldrig träffat fysiskt. För många kvinnor idag räcker det mer skickligt smicker och bekräftelse av textform av någon de "skriver med", så är de kära.
Har träffat SÅ många kvinnor som lever i trista förhållanden (där de själva definitivt bidrar till tristessen), och vars dagliga glädjeämne är de där "fina vännen" och godnatt-meddelanden från killkompisen i Österrike som de träffat i någon facebook-grupp. Och han hade definitivt gått att ersätta med AI.
Citera
2024-03-31, 21:55
Medlem
Vi skaffar ju redan färre än 2 barn per kvinna.
Citera
2024-09-30, 22:44
Medlem
HemligaVargens avatar
AI flickvän

Hittar ingen tråd för AI flickvänner så skapar en
Admin får annars ta bord den och dirigera mig rätt.

Ni som har skapat AI tjejer hur funkar det och är ni nöjda:
1 Är de realistiska dvs bilderna ser ut som riktiga människor?
2 Gratis tjänster?
3 Hur funkar kommunikationen mellan er om ni har en sådan tjänst.
Citera
2024-09-30, 23:52
Medlem
Eponumoss avatar
Har inte skapat en ännu, men ska testa.

Inte via någon färdig tjänst (som Anima, candy.ai eller herahaven.ai) utan helt på egen hand.

Alltså inte någon flickvän, det har jag redan, men en virtuell figur jag kan instruera och säga att utföra saker, läsa en bok eller en dikt eller whatever

Hyfsat fascinerande hur fort utveckligen har gått.
Citera
2024-10-01, 08:21
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaVargen
Hittar ingen tråd för AI flickvänner så skapar en
Admin får annars ta bord den och dirigera mig rätt.

Ni som har skapat AI tjejer hur funkar det och är ni nöjda:
1 Är de realistiska dvs bilderna ser ut som riktiga människor?
2 Gratis tjänster?
3 Hur funkar kommunikationen mellan er om ni har en sådan tjänst.

Vad är syftet, det är lite som att låtsas en sten är din flickvän.
En AI flickvän kan aldrig överraska dig, höra av sig när du minst anar det eller mest behöver det. Den kommer inte ihåg vad du berättade för den för några veckor sedan eller än längre.
Den kommer inte ha några egna upplevelser eller händelser att dela med sig av och den kommer inte forma eller ha någon egen personlighet. Den kommer inte kunna dela en måltid med dig, inte se en film eller bio tillsammans.

Så då kvarstår frågan- vad skulle göra den till en ”flickvän” till att börja med?
Citera
2024-10-01, 12:18
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Vad är syftet, det är lite som att låtsas en sten är din flickvän.
En AI flickvän kan aldrig överraska dig, höra av sig när du minst anar det eller mest behöver det. Den kommer inte ihåg vad du berättade för den för några veckor sedan eller än längre.
Den kommer inte ha några egna upplevelser eller händelser att dela med sig av och den kommer inte forma eller ha någon egen personlighet. Den kommer inte kunna dela en måltid med dig, inte se en film eller bio tillsammans.

Bara en tidsfråga.
Citera
2024-11-09, 20:37
Medlem
Ha sex med en AI

Tror ni ensamheten på äldre dagar kommer botas av ai?
Citera
2024-11-09, 20:39
Medlem
Du är ju fortfarande ensam, om du inte 3D-printar
Citera
2024-11-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Du är ju fortfarande ensam

Inte direkt
Citera
2024-11-09, 20:43
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Menar du torrt på sexfronten eller socialt? Eller både och?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in