Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Det har tidigare länkats till bilder av den aktuella korsningen:
När jag tittar på korsningen så blir jag provocerad. Jag retar mig på att Trafikverket har haft fräckheten att konstruera en korsning som är såpass usel för gångtrafikanter.
Det underliggande budskapet gångtrafikanterna är "Bry dig inte om reglerna. Att följa reglerna kommer att utsätta dig för ett stort och onödigt besvär."
Det som skulle kunna vara förmildrande, skulle vara såvida ljussignalerna låter en gångtrafikant passera alla 3 övergångsställen i 1 svep, utan att behöva vänta vid varje hörn av korsningen. Men jag tvivlar mycket starkt på att rödljusen är utformade på det sättet. Jag misstänker att en gångtrafikant behöver vänta på grön gubbe vid 3 tillfällen för att passera 1 väg. Det är ett hån mot gångtrafikanterna.
Till vem skrev du det?
Förtydligande apropå den avslutande frågan:
Jag skrev det till Trafikverket, för några år sedan när de byggde om korsningen Ågestavägen/Huddingevägen. Tror jag skrev till någon projektledare för bygget, men fick inget vettigt svar. Har även skrivit till den allmänna adressen (”kundtjänst” eller vad det kallas där) och repeterat mailet nyligen, apropå olyckan.
Jag skickade även en kopia av mailet till Huddinge kommuns trafikavdelning, så att de får argument att använda gentemot Trafikverket (som ansvarar för vägen).