Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 06:41
  #1
Medlem
Vad tror ni detta beror på?
Beror det på minskad alkoholkonsumtion, sociala medier eller finns det mer naturliga förklaringar till detta?



”En trend i flera städer
Sébastien Tutenges, docent på Lunds universitet, forskar om nattliv. Han berättar att trenden med färre besökare på nattklubbar märks av i flera svenska städer.
– Vi ser en nedstängning av ganska många nattklubbar i Sverige, och vissa städer i Sverige har inte kvar nattklubbar, säger han.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...iv-obefintligt
Citera
Igår, 06:42
  #2
Avstängd
Människor har väl insett det roliga i att vakna dagen efter med ont i huvudet.
Citera
Igår, 06:50
  #3
Medlem
Folk träffas på nätet i dag, inte minst Tinder. Sedan vem vågar liksom gå ut nuförtiden på kvällarna? Det är ju bara kriminella ute. Sprit kan man köpa på bolaget och det är långt billigare, så då återstår liksom vilken funktion de egentligen ska fylla nuförtiden?
Citera
Igår, 06:50
  #4
Medlem
HBTKuks avatar
Färre unga som sricker mindre. Vem fan orkar gå på klubb som vuxen. Om det inte är ruggigt bra minimal/deep, förstås.

Men knappt då pallar man nu för tiden.
Citera
Igår, 06:51
  #5
Medlem
Hardstekts avatar
50% av ungdomarna är muslimer.
Citera
Igår, 07:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
50% av ungdomarna är muslimer.

Yes. Där är anledningen.

Kulturen dör.

Men det finns rave fortfarande.
__________________
Senast redigerad av Psykpatient33 Igår kl. 07:11.
Citera
Igår, 07:10
  #7
Medlem
NyaHenriksss avatar
Jag vill inte beblanda mig med drogade babbar som söker bråk så därför går jag aldrig ut på sådana ställen.
Citera
Igår, 07:14
  #8
Medlem
Alkohol försäljningen minskar. Men droghandeln slår hela tiden nya rekord. Synd för systembolaget men gängkriminella gnuggar händerna. Och klubbdöden tycker jag är överdriven här i Stockholm.
Citera
Igår, 07:19
  #9
Medlem
Nicke08s avatar
Alla, 100% i min bekantskapskrets går inte ut på krogen längre. Man känner inte igen sig idag.

I baren förstår inte ens personalen vad en stout är. Man blir välkomnad med:
-tjena kompis
-bror, vad vill du ha?
Deras vänner sitter invid baren med täckjackor. Dricker läsk. Högljudda, skränande unga pojkar som inte alls hör till. De passar mer in på en fritidsgård i orten.

Tyvärr, krogen i Stockholm är förändrad i grunden. Och inte till det bättre.

Det finns kvarterskrogar man fortfarande slipper detta. Men de blir färre och färre.
Citera
Igår, 07:19
  #10
Medlem
Dofternas avatar
Folk har slutat dansa. Dricks och umgås gör man, men på barer, pubar, hak och syltor.
Discodöden är här.
Citera
Igår, 07:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
50% av ungdomarna är muslimer.

Ja, det är faktiskt också ett problem för många företag att fundera över med en förändrade demografi, så hur når man de muslimska ungdomarna istället? Arabisk musik, magdans och vattenpipa?
Citera
Igår, 07:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Jag vill inte beblanda mig med drogade babbar som söker bråk så därför går jag aldrig ut på sådana ställen.

Finns det något mer att säga i denna frågan?

Möjligtvis är det intressant att se pk-forskare krumbukta sig, för att komma fram till något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in