Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 14:56
  #121
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Det är ju inte studenterna jag kommenterar utan vad de får på sitt valda universitet. Så nationaliteten på USAs studenter spelar ingen roll i min argumentation. Men visst, USAs universitet får naturligtvis mer högbegåvade sökanden än Lund så det är säkert lite mer givande att studera där. Dock är de kraftigt woke-utsatta och det förekommer knappast i Sverige.

Någon som vet om klubb-döden slagit i USA? Även där är ekonomin kraftigt försämrad vilket kan påverka.

Jag är i USA 2-3 ggr per år. NY. Aldrig på nattklubb. Men det påstås att det mest är turister på Manhattan som går på klubb. Vanliga kids går på rap venues i Brooklyn och Queens men det är dyrt
som fan det med.
Citera
Igår, 14:57
  #122
Medlem
För kriminellt / för många blattar.

Sociala medier gör så klart inte saken bättre. Osociala medier, borde det kallas.
Citera
Igår, 15:05
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Många samverkade orsaker.

Invandringen är så klart en viktig orsak. Om vägen till klubben är farlig och många inne på den också är farliga och/eller otrevliga minskar naturligtvis lusten att gå dit. Då är det bättre med privata fester där man själv är med och bestämmer vilka som är välkomna.

Men det finns fler orsaker. Hela den gamla kulturen med att träffas och dansa och ragga mm. känns nog mossig för de yngre.

Dom extremt få gångerna jag dom senaste 2-3 åren varit på ställen med dansgolv så har dom tjejer
som varit uppe på golvet dansat nån jävla ringdans, dom ställer sej i ring ( med handväskorna i mitten av golvet ) och dansar med varandra för att inte släppa i babbekillar som skall äckla sej och tafsa.
Helt jvla bizzart. Är det konstigt att folk slutat gå ut ?

Man går ut och äter mat, kanske en drink eller två på något kul ställe sen åker man hem. 2024.
Citera
Igår, 15:07
  #124
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "Klubbdöd? Påstås bero på minskad alkoholkonsumtion.").

(i reportaget nämns ingenting om en ev. minskad alkoholkonsumtion)

Mod.
Citera
Igår, 15:09
  #125
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Utöver att dejtingappar har tagit över den funktion som utelivet fyllde för 15-20 år sedan så är det ju även så att unga inte umgås särskilt mycket fysiskt idag. Fokus är istället på att vara hemma och hänga på sociala medier. Att ungdomar gick ut och klubbade, blev fulla och stohejade ligger nog minst en generation bort tyvärr.
Citera
Igår, 15:09
  #126
Medlem
Invandrare/andragenerationens invandrare med mindrevärdeskomplex är anledningen till att jag inte går på klubb. De kan helt enkelt inte bete sig mot varesig män eller kvinnor. Sedan står det en hel drös utanför och hänger för att sälja bankad narkotika och råna när de får chansen. Polisen gör sig förstås bara påmind om höginkomsttagare kan tänkas vara kokainpåverkade.

Det är nog ett av skälen för många. Men andra faktorer som omnämns i tråden spelar garanterat också in.
Citera
Igår, 15:10
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Fullt med våldtäkter och fylleslagsmål på den tiden

Våldtäktslagstiftningen så helt annorlunda ut då, det var inte våldtäkt i dagens mening
det var mer som, ja vad skall vi säga eller jämföra med, som
överraskningssex kanske ?

Föredrar fylleslagsmål varje dag i vecka jmf med att bli knivad av en afghansk pundare vid slussen
en fredagkväll
Citera
Igår, 15:12
  #128
Medlem
Giant Squids avatar
Många faktorer som man ser i inlägg.
En helt annan drogkultur.
Folk tar mer kokain nu och bara står och pladdrar i munnen på varandra
Internets inverkan, folk vill ta selfies och se coola ut i sina nästa posts. Influencer syndrom.
Filmande på te,x dansgolv. På nittiotalet tordes killar släppa loss även om de totalt saknade dansförmåga. Idag är alla så ängsliga, kanske för att det kan filmas och man blir en viral trend morgonen efter.
Hipsteriet med EDM scenen som förstört sunkklubbsdansadet, Swedish House Mafia, Avicii m,m är delaktiga med sina fåniga Arena konserter där alla har tagit droger och vajjar fram och tillbaks med tända cigarettändare, helt förstört den riktiga primala urdansen berusad på rent alkohol.
Självklart priserna. Förr, om det var inträde så kanske de låg på 40-60 kr, då ingick garderobs avgift, vilket är skönt att hänga av sig om man ska röja runt.
Öl och drinkar var billigare, det är nyckeln till allt. Jag förstår inte alls dessa överpriser på öl nuförtiden. Det är värre än Arlanda.
Citera
Igår, 15:23
  #129
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Jag har aldrig i mitt liv sett en svensk kvinna (inte småtjejer) gå bredvid en arab.

Nej, brukar poängtera detta. Är 30+ och har inte en enda väninna som någonsin varit i lag med en arab eller somalier, t.ex. Ändå hävdas det bestämt här på Flashback att ALLA tjejer konstant är med dessa.
Men visst, känner inte småtjejer. Annat där kanske? Men troligen inte, som du nämner, är detta inget man sett på stan.
Citera
Igår, 15:31
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Folk träffas på nätet i dag, inte minst Tinder. Sedan vem vågar liksom gå ut nuförtiden på kvällarna? Det är ju bara kriminella ute. Sprit kan man köpa på bolaget och det är långt billigare, så då återstår liksom vilken funktion de egentligen ska fylla nuförtiden?

Men hallå vad tråkigt!
Jag är iaf ute men roliga ställen att gå till har verkligen minskat
Citera
Igår, 15:41
  #131
Medlem
GertBennys avatar
Det är ju så jävla dyrt på krogen med mat och öl så förstår att ingen vill gå ut. Staten borde skapa och finansiera kantiner eller liknade för mat, dryck och umgänge. Det vill säga enklare lokaler med billig husmanskost och som serverar alkohol. Tänk vad festligt att kunna gå till en sådan lokal och få en rejäl portion korvstroganoff eller köttbullar med potatis mos och en stor stark för typ 60 kronor. Det hade även bidragit till folkhälsan och problemet med ensamhet och isolering som många lider av. Tänk om Incel Bertil och Kattkvinnan Elisabeth träffas på ett sådant hak över en portion ugnsstekt falukorv och ett par glas pilsner och blir ett par? Det vore något för folkhälsan!
Citera
Igår, 15:50
  #132
Medlem
RedRights avatar
För att alla nattklubbar blir överfulla med tafsande svartskallar! Brudarna tröttnar och går inte dit mer. Blir helt enkelt korvfest tillslut och då dör det ut. Ganska enkelt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in