Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 20:33
  #241
Medlem
VerifieraMails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
50% av ungdomarna är muslimer.

Nej. Fel. Det är 75%. Och råkar man titta på dem blir det ett jävla liv. Där är en stor anledning till att vettigt folk gör annat. Typ rave.
Citera
Igår, 20:33
  #242
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James.Fjong
Låt mig citera Docent Idiot:

Allt färre ungdomar går på nattklubb. Det säger Sébastien Tutenges, docent på Lunds universitet som forskar om nattliv, till SVT Nyheter Skåne.
– De tänker mer på sin hälsa och framtid, samt bekymrar sig för klimatförändringar och krig, säger han.


Tror han på det här själv eller hycklar han som alla andra ”experter”?


Ja det kan man undra? Hahaha! Det låter helt snurrigt. Studerat bort hjärnan.
Citera
Igår, 20:34
  #243
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Den största bidragande orsaken är nog ändå marknadshyror. Nattklubbar är bara fullsatta fredag-lördag 24-05. 750.000 -1.000.000 kr i månadshyra i stora städer 250.000 per helg det e tunga belopp sen är det personal, dörrvakter, garderob, dj:s som tror dom är världsstjärnor osv. Så det e nog mer problem än bara Babbar. Men det e ju bra om folk super lite oxå.

Vad surrar du om? Tror du inte det varit marknadshyror förr? Tror du staten subventionerade klubbarnas hyror förr?
Citera
Igår, 20:37
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James.Fjong
Låt mig citera Docent Idiot:

Allt färre ungdomar går på nattklubb. Det säger Sébastien Tutenges, docent på Lunds universitet som forskar om nattliv, till SVT Nyheter Skåne.
De tänker mer på sin hälsa och framtid, samt bekymrar sig för klimatförändringar och krig, säger han.


Tror han på det här själv eller hycklar han som alla andra ”experter”?
Det är fan i mig tragikomiskt hur jävla fega alla är kring elefanten i rummet.
Hur kan man kalla sig forskare och i princip blåljuga om faktan.
Citera
Igår, 20:37
  #245
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewelInTheSea
Reagerar som gubbe när jag rör mig i centrala Stockholm på helgkvällar och nätter det är ju för fan helt dött. Stor skillnad mot när jag var ute i svängen 20-30 år sedan.

Det är nog många faktorer som spelar in. Säkerhet tror jag är en stor anledning till att unga inte tycker det är kul att gå ut. Riskera rån, våld och våldtäkt är ju inte jättekul direkt. Sen är det ju jävligt dyrt numera en stor stark 70-80 spänn till ex.
Så är det.

Till och med stureplan en varm och behaglig sommarkväll är stendött efter klockan 00.
Citera
Igår, 20:40
  #246
Medlem
area50s avatar
Dom sitter hemma i soffan & röker på istället. Att supa är bara "boomers" som gör nu för i tiden
Citera
Igår, 20:43
  #247
Medlem
vattenskoterns avatar
Det är pga för att alla nattklubbar är översvämmade att våldsamma blattar som tar alla chanser dom får till att skapa bråk.
Citera
Igår, 20:43
  #248
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vad surrar du om? Tror du inte det varit marknadshyror förr? Tror du staten subventionerade klubbarnas hyror förr?

Ett diskotek ute i orten har samma bruksvärde som ett diskotek vid stureplan så den enda skilnaden i hyra blir priset på danstillståndet. Vad kostar ett andrahandskontrakt? Jag driver, givetvis.

När tjejerna försvinner från dansgolvet för att de vill inte bli glodda på slutar de betalande killarna komma, de gillar inte heller blattarna.
Går gayklubbar fortfarande bra? De kanske inte har samma invasion.
Citera
Igår, 20:46
  #249
Medlem
sonicyouthzs avatar
pga dörrvakter som beter sig som översittare
Citera
Igår, 20:48
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så är det.

Minns hur man som ung kunde promenera hemåt genom stan i berusat tillstånd vid 4 -tiden på natten. Utan några som helst problem. Det kunde vara riktigt trevligt en ljus sommarnatt.

Det Sverige är borta.

Undrar om dagens unga inser fullt ut hur mycket politikerna förstört för dem.
Här kan även jag hålla med, var för några somrar sedan i Växjö, för att ta sig till stan var man tvungen o passera Araby, folket jag gick med berätta här går vi aldrig mer på kvällarna, mycket riktigt när vi gick hem gick vi inte igenom Araby, men även om vi var en lite bit ifrån dök det upp en massa skummisar, man kände sig inte trygg, handla om blickar, gängen, kändes som man blev förföljd, vissa börja gå mot en för att vika av eller tvärvända just framför, Kunde bara berätta här skulle inte jag heller gått helt ensam.
Citera
Igår, 20:51
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Det är fan i mig tragikomiskt hur jävla fega alla är kring elefanten i rummet.
Hur kan man kalla sig forskare och i princip blåljuga om faktan.
Det är just fakta som forskaren i det här fallet förhåller sig till. Att ungdommar idag tänker mer på sin hälsa och framtid är ett belagt faktum. Att de skulle vara rädda för invandrare är bara rasistiskt önsketänkande.
Citera
Igår, 20:53
  #252
Medlem
James.Fjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Det är fan i mig tragikomiskt hur jävla fega alla är kring elefanten i rummet.
Hur kan man kalla sig forskare och i princip blåljuga om faktan.
Allt för många gör det idag. Vårt jobb är att dra ner brallorna på lögnhalsarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in