Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-04, 23:03
Medlem
Finns det någon handhållen spelkonsol som är förladdad med en massa klassiker? Alltså spel av hög kvalitet.
Inte sådana där som de bara tryckt ihop för att kunna säga att det finns spel med, men sedan är alla helt kassa.
Antar att för att få det jag önskar måste de typ ha betalat de som gjorde spelen från början.
Citera
2024-10-04, 23:32
Medlem
PowKiddy RGB10Max3 Pro?
Inte testat men fick upp den vid sökning.
Men beror ju på vilka spel du söker också.
Och kan du tänka dig att installera själv annars?

https://powkiddy.com/products/pre-sa...d-game-console
Citera
2024-10-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
PowKiddy RGB10Max3 Pro?
Inte testat men fick upp den vid sökning.
Men beror ju på vilka spel du söker också.
Och kan du tänka dig att installera själv annars?

https://powkiddy.com/products/pre-sa...d-game-console

Tror inte någon av de där emulatorkonsollerna kommer förinstallerade med roms.
Citera
2024-10-06, 17:12
Medlem
Dagcenterdanss avatar
Eftersom roms:s inte räknas som lagligt så blir det svårt att hitta något ”bra” som kommer förladdat med spel. Ingen seriös tillverkare skulle leverera en konsoll förladdad med roms.

Du får leta upp den bästa makapären som du tror på, sen får du ladda på den med roms själv.
Citera
2024-10-06, 17:34
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagcenterdans
Eftersom roms:s inte räknas som lagligt så blir det svårt att hitta något ”bra” som kommer förladdat med spel. Ingen seriös tillverkare skulle leverera en konsoll förladdad med roms.

Du får leta upp den bästa makapären som du tror på, sen får du ladda på den med roms själv.
De Official mini consollerna kommer ju med förinstalerade spel som nes mini.
Citera
2024-10-06, 17:35
Medlem
Dagcenterdanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Det är skillnad. Det är Nintendo själva som säljer NES mini. Deras spel som de gör vad de vill med.

Dessutom var du väl ute efter något handhållet med skärm?
Citera
2024-10-06, 22:48
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyckertca150st
Finns det någon handhållen spelkonsol som är förladdad med en massa klassiker? Alltså spel av hög kvalitet.
Inte sådana där som de bara tryckt ihop för att kunna säga att det finns spel med, men sedan är alla helt kassa.
Antar att för att få det jag önskar måste de typ ha betalat de som gjorde spelen från början.

Det finns olika bärbara konsoler på banggood.com, beroende på hur "nya" spel du vill spela. Fast jag tror ändå att kvalitén på spelen kan variera, att vissa kommer utan ljud osv. Så det bästa alternativet är nog om du köper en bärbar konsol från Asus, Razer, Steam osv. Om du vill lägga ut så mycket och sedan fixar firmware. Om du bara ska köra gamla spel så funkar det ju med en 3DS eller PSP.
Citera
2024-10-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars

Jo sant, men den är väl inte bärbar? Vill ha något att leka med när jag sitter på tåget osv.
Citera
2024-10-06, 22:54
Medlem
Citat:
Det är skillnad. Det är Nintendo själva som säljer NES mini. Deras spel som de gör vad de vill med.

Dessutom var du väl ute efter något handhållet med skärm?

Japp.
Citera
2024-10-06, 23:04
Medlem
Dagcenterdanss avatar
Citat:
Japp.
Jag har ingen själv, men jag har sett att det finns kanaler på youtube som testar och recenserar såna makapärer du är ute efter. Det kan ju vara värt för dig att göra några sökningar där innan du slår till på något?

Av det lilla jag har sett så ska man undvika det billigaste skräpet. Kass skärm, kass känsla i knapparna, kass prestanda, osv. Bättre är nog att göra som Elementart skriver att ta smällen och köpa en dyrare model som du själv laddar med de spel du gillar. Jag är en hängiven anhängare av buy once, cry once-filosofin. Det finns inget värre än att köpa något som man sen blir missnöjd med för man var för snål att ta det man egentligen ville ha.
Citera
2024-10-06, 23:06
Medlem
Citat:
Jag har ingen själv, men jag har sett att det finns kanaler på youtube som testar och recenserar såna makapärer du är ute efter. Det kan ju vara värt för dig att göra några sökningar där innan du slår till på något?

Av det lilla jag har sett så ska man undvika det billigaste skräpet. Kass skärm, kass känsla i knapparna, kass prestanda, osv. Bättre är nog att göra som Elementart skriver att ta smällen och köpa en dyrare model som du själv laddar med de spel du gillar. Jag är en hängiven anhängare av buy once, cry once-filosofin. Det finns inget värre än att köpa något som man sen blir missnöjd med för man var för snål.

Det enda dumma är väl att om man vill köra pc-spel så är även de "bärbara" väldigt stora. En Steam deck t. ex får man inte direkt ner i fickan om man inte har någon form av konstiga hipsterkläder.
Citera
2024-10-06, 23:08
Medlem
Dagcenterdanss avatar
Citat:
Det enda dumma är väl att om man vill köra pc-spel så är även de "bärbara" väldigt stora. En Steam deck t. ex får man inte direkt ner i fickan om man inte har någon form av konstiga hipsterkläder.
Nu tänkte ju inte jag på såna monster. Jag trodde du ville emulera typ snes eller på sin höjd ps1.

PC gaming handhållet tror jag inte på alls. Då är det bättre att du tjackar en ipad.

Du vet att du kan emulera på telefonen idag? Apple är numera ok med att man kör emulatorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in