• 1
  • 2
2024-10-10, 15:38
Medlem
Jag har aldrig fattat riktigt varför tjejer friendzona killar som dom är intresserad av.
Om inte killen gör några moves när kemin är som bäst så gå tjejer vidare och sätter den killen i något slags kompis fack. Varför inte köra raka rör med killen och ta initiativ själv.
Medans killar alltid är intresserad.

Har dom löst något knep, är dom bättre på att förtrycka sina känslor och va mer känslokalla eller hur funkar det egentligen hos tjejer?
För det går ju egentligen emot ett annat känt faktum att tjejer drivs av känslor och inte logik.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2024-10-10 kl. 15:46.
Citera
2024-10-10, 15:42
Medlem
elmhedens avatar
Män jagar, kvinnor samlar.
Citera
2024-10-10, 15:54
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag har aldrig fattat riktigt varför tjejer friendzona killar som dom är intresserad av.
Om inte killen gör några moves när kemin är som bäst så gå tjejer vidare och sätter den killen i något slags kompis fack. Varför inte köra raka rör med killen och ta initiativ själv.

Har dom löst något knep, är dom bättre på att förtrycka sina känslor och va mer känslokalla eller hur funkar det egentligen hos tjejer?
För det går ju egentligen emot ett annat känt faktum att tjejer drivs av känslor och inte logik.

Så du menar: Killar är desperata och kvinnor ignorerar?

Jag tror det har att göra med att snubbar inte är så tydliga som dom tror alla gånger. Så det bästa man kan göra oavsett kön är att säga som det är rakt ut: Jag är intresserad.
Det hade löst många problem för alla individer.

Genom mina år på denna jorden så har folk som är intresserad av mig varit jävla otydliga från start. Att bete sig som ett jäkla kioskmongo runt mig säger varken att dom är intresserade eller inte. Sen har dom kommit år efteråt och sagt: ja men jag var ju intresserad.
Och jag kollar på dom och frågar: Och varför sa du inget? Jag är inte en jäkla tankeläsare.

Så sammanfattning: KOMMUNIKATION!
Citera
2024-10-10, 16:01
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Kvinnor vill att män ska ta för sig, ta initiativ m.m. Om de inte gör den inom skälig tid hamnar de i kompisfacket och hon går vidare till nästa kille.

Kille =/= Tjej
Citera
2024-10-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Så du menar: Killar är desperata och kvinnor ignorerar?

Jag tror det har att göra med att snubbar inte är så tydliga som dom tror alla gånger. Så det bästa man kan göra oavsett kön är att säga som det är rakt ut: Jag är intresserad.
Det hade löst många problem för alla individer.

Genom mina år på denna jorden så har folk som är intresserad av mig varit jävla otydliga från start. Att bete sig som ett jäkla kioskmongo runt mig säger varken att dom är intresserade eller inte. Sen har dom kommit år efteråt och sagt: ja men jag var ju intresserad.
Och jag kollar på dom och frågar: Och varför sa du inget? Jag är inte en jäkla tankeläsare.

Så sammanfattning: KOMMUNIKATION!

Inte riktigt så jag menar även om det finns en viss sanning i det också.
Vad jag menar är att hos en kille som är intresserad av en tjej så slutar han aldrig vara det. Det har inget med desperation att göra ett helt annat ämne där många killar gör vad som helst för att ligga.

Jag pratar om något helt annat för gillar man någon så slutar man aldrig göra det enligt mig. Sen kan ju känslor går upp och ned men gilla personen kommer man alltid göra oavsett om man ser personen eller inte.
Men jag får det intrycket att tjejer bara kan stänga av sina känslor för en kille om inget utvecklas i relationen oftast till 90% så känner jag att killen måste ta steget annars går tjejen vidare och släpper det.

Kommunikation är som sagt väldigt viktigt men det blir ju också extremt konstigt att berätta för någon som man gillar som kanske har friendzonat en. Det kanske inte finns på världskartan att den personen är intresserad. Dessutom är risken enorm att det bara blir obekvämt.

Jag läst i andra trådar är att det har aldrig gått bra när man bara berättar upp och ned att man gillar någon.
Jag har en annan tråd där jag är förtjust i en kollega. Det kommer bli väldigt obekvämt om jag berättar rakt upp och ned, speciellt när hon i sin tur, inte visat något intresse av mig under en lång tid och istället visat intresse till någon annan.
Citera
2024-10-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Kvinnor vill att män ska ta för sig, ta initiativ m.m. Om de inte gör den inom skälig tid hamnar de i kompisfacket och hon går vidare till nästa kille.

Kille =/= Tjej

Precis men varför är dom så duktiga på det? Jag klarar inte av att bara gå vidare till nästa.
Citera
2024-10-10, 16:41
Medlem
Citat:

Snälla skriv på Svenska din jävla tönt
Citera
2024-10-10, 17:11
Medlem
Man lär sig med tiden att inte slösa tid på någon som inte vet vad de vill. Killar kan svaja trots att de vet att en tjej är intresserad för att de har problem av något slag eller vad det nu kan vara. Vanligast är väl att killarna försöker få det till att bli kravlöst liggeri och det blir de flesta less på efter en stund. Sen ångrar sig en del killar senare men då är det ju försent. Tydlighet är bäst för alla
Citera
2024-10-10, 17:19
Medlem
Om en kille blir intresserad av någon tjej, som visar ointresse för att det ska bli något. Då vanligtvis tappar killen intresset och spenderar inte mer någon tid på tjejen. Alltså som vänner.

Om en tjej visar intresse för någon kille, som visar ointresse för att det ska bli något. Då behåller hon honom som en vän, av den anledning att han har andra egenskaper som är värda att ta vara på.

Jag vet inte om ni ser skillnaden, men killar är helt enkelt väldigt dåliga på att bli vänner med tjejer som de är intresserade av.

Nu finns visserligen kategorin killar som inte vågar visa sitt intresse och har lyckan eller olyckan att bli nära vän med tjejen de gillar. Men min känsla är att det oftast är en vänskap som inte håller, helt enkelt för då bryr man sig om tjejen träffar någon annan.
Citera
2024-10-10, 17:23
Citat:
.

Det gör de inte heller. Var får du det ifrån?
Citera
2024-10-10, 17:26
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Inte riktigt så jag menar även om det finns en viss sanning i det också.
Vad jag menar är att hos en kille som är intresserad av en tjej så slutar han aldrig vara det. Det har inget med desperation att göra ett helt annat ämne där många killar gör vad som helst för att ligga.

Jag pratar om något helt annat för gillar man någon så slutar man aldrig göra det enligt mig. Sen kan ju känslor går upp och ned men gilla personen kommer man alltid göra oavsett om man ser personen eller inte.
Men jag får det intrycket att tjejer bara kan stänga av sina känslor för en kille om inget utvecklas i relationen oftast till 90% så känner jag att killen måste ta steget annars går tjejen vidare och släpper det.

Kommunikation är som sagt väldigt viktigt men det blir ju också extremt konstigt att berätta för någon som man gillar som kanske har friendzonat en. Det kanske inte finns på världskartan att den personen är intresserad. Dessutom är risken enorm att det bara blir obekvämt.

Jag läst i andra trådar är att det har aldrig gått bra när man bara berättar upp och ned att man gillar någon.
Jag har en annan tråd där jag är förtjust i en kollega. Det kommer bli väldigt obekvämt om jag berättar rakt upp och ned, speciellt när hon i sin tur, inte visat något intresse av mig under en lång tid och istället visat intresse till någon annan.

Men har du testat säga som det är? Man kan ju inte vinna något om man inte öppnar munnen.

Hur vet du att det blivit en friendzone? Om man inte kommunicerat något om det innan.

Jag förstår om personen sagt: jag är inte intresserad.
Men det känns som bara en massa antaganden i det du skriver nu.
Det finns inga rätt eller fel, och ingen relation är statisk i alla lägen.
Citera
2024-10-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Men har du testat säga som det är? Man kan ju inte vinna något om man inte öppnar munnen.

Hur vet du att det blivit en friendzone? Om man inte kommunicerat något om det innan.

Jag förstår om personen sagt: jag är inte intresserad.
Men det känns som bara en massa antaganden i det du skriver nu.
Det finns inga rätt eller fel, och ingen relation är statisk i alla lägen.

Nu hamnar diskussionen i fel tråd när detta borde ligga i den andra tråden som jag har.

Men visst är det en massa antagande men det bygger ju på något. Som att relationen har blivit sämre och personen men är intresserad av är intresserad av en annan. Det är ganska betydande faktorer.
Att dessutom berätta i detta läget att man gillar personen. Jag förstår inte riktigt att det kommer vara en vinnande taktik. Hade hon gillat mig så hade hon inte hållit på med en annan, dessutom så hade hon sökt sig mer till mig, vilket hon inte gör utan tvärtom.
Men visst hon kanske gillar oss både och när hon trodde att jag inte var intresserad så sökte hon sig till den första bästa. Som du säger så säger man inget så får man inget veta. Men jag försöker se det från hennes vinkel.
Så hon är intresserad av en kollega och sen helt plötsligt kommer en annan kollega som visar intresse och deklarera sin kärlek. Vad ska hon göra med den informationen, dumpa honom och ta mig.

Mina chanser om jag nu ens vill det är mycket små och man är i så fall är nr 2 på jobbet vilket ger en bitter eftersmak.

Trots att mina chanser är är typ 0 så funderar jag ändå på att ge henne en hint. Kanske inte deklarera något men ger henne en tydlig hint.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in