Citat:
Ursprungligen postat av
OlitBrand
Så du menar: Killar är desperata och kvinnor ignorerar?
Jag tror det har att göra med att snubbar inte är så tydliga som dom tror alla gånger. Så det bästa man kan göra oavsett kön är att säga som det är rakt ut: Jag är intresserad.
Det hade löst många problem för alla individer.
Genom mina år på denna jorden så har folk som är intresserad av mig varit jävla otydliga från start. Att bete sig som ett jäkla kioskmongo runt mig säger varken att dom är intresserade eller inte. Sen har dom kommit år efteråt och sagt: ja men jag var ju intresserad.
Och jag kollar på dom och frågar: Och varför sa du inget? Jag är inte en jäkla tankeläsare.
Så sammanfattning: KOMMUNIKATION!
Inte riktigt så jag menar även om det finns en viss sanning i det också.
Vad jag menar är att hos en kille som är intresserad av en tjej så slutar han aldrig vara det. Det har inget med desperation att göra ett helt annat ämne där många killar gör vad som helst för att ligga.
Jag pratar om något helt annat för gillar man någon så slutar man aldrig göra det enligt mig. Sen kan ju känslor går upp och ned men gilla personen kommer man alltid göra oavsett om man ser personen eller inte.
Men jag får det intrycket att tjejer bara kan stänga av sina känslor för en kille om inget utvecklas i relationen oftast till 90% så känner jag att killen måste ta steget annars går tjejen vidare och släpper det.
Kommunikation är som sagt väldigt viktigt men det blir ju också extremt konstigt att berätta för någon som man gillar som kanske har friendzonat en. Det kanske inte finns på världskartan att den personen är intresserad. Dessutom är risken enorm att det bara blir obekvämt.
Jag läst i andra trådar är att det har aldrig gått bra när man bara berättar upp och ned att man gillar någon.
Jag har en annan tråd där jag är förtjust i en kollega. Det kommer bli väldigt obekvämt om jag berättar rakt upp och ned, speciellt när hon i sin tur, inte visat något intresse av mig under en lång tid och istället visat intresse till någon annan.