2024-10-11, 16:39
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Rätta mig om jag har fel om två år, men är övertygad om att det kommer sluta för SD som det gjorde för Danmarks Dansk Folkeparti, som sjönk likt en sten.
Citera
2024-10-11, 16:39
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Jag har medvetet stuckit ut hakan i den här tråden och jävlar vad vissa har gått igång.
Men nu till slut tog tråden rätt riktning.
På Flashback finns det bara svart eller vitt och det går inte diskutera de viktiga frågorna fören alla fått rasa.
Nu kan jag återgå till en seriös diskussion.
När är man kriminell och vem ska bestämma vem som är kriminell?
Eftersom jag vuxit upp i ett land fullt av rättvisa blir jag riktigt trött när dreven startar, oavsett vem det är emot.
I vårt Svenska rättssamhälle är det domstolar som dömer och sedan utdelar staten straff. Efter avtjänat straff är man återigen oskyldig till brott så länge motsatsen inte bevisats.
I denna tråd rasar folk över JÅs samröre med en gängkriminell men vart finns bevisen?
Det enda som vi rasar över är att en person med ett mindre straffregister har varit på ett bröllop och det som talar emot hela drevet är att Säpo granskat varenda käft som var där.
Vad vi kan vara säkra på är att denna ”praktskandal” bara kommer spä på offerkoftan som det där skitpartiet ständigt använder sig av och när nästa skandal kommer så kommer detta trams kunna användas för att ta bort fokus från riktiga frågor,

SD vill att du ska kunna bli straffad om man är vän eller släkt med gängkriminella, vad är det du inte förstår? Det är ju SD som hittat på detta ingen annan, sen har Jimmie själv bristande vandel (om man går på SDs linje).
Citera
2024-10-11, 16:40
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
I gengäld har det inte fastslagits att JÅ lever som gängkriminell

Hmm spelproblem, beroende av psykofarmaka olika kvinnoaffärer, frekvent umgänge med olika medlemmar av kriminella gäng. Det är mycket som faktiskt tyder på att Jimmy lever mer som en gängkriminell snarare än som en typisk riksdagsledamot
Citera
2024-10-11, 16:41
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
En inte alltför kvalificerad gissning är att Expo/Sossarna och det mediala vänsterpacket konsekvent sitter och håller på liknande trams i händelse av att det uppstår behov av att avleda uppmärksamheten när någon i dom egna leden gjort bort sig? Som t.ex. när man lurat skjortan av gamla människor genom att sälja på dom lotter? Det är så jag tolkar det. Är det bara jag som får kräks i munnen av att höra David Baas yttra "Expressen kan nu avslöja"?
Jag har inte hängt med i svängarna den här gången, men som jag fattat det har Hedarv alltså inte varit bjuden, utan det är hans respektive som blivit bjuden + GÄST? Var Hedarv bjuden eller ej? Den frågan känns ganska central.
Det är ju inte en gång det handlar om, inte bara inbjudan till bröllopet.
Han har ju varit på flera olika fester hos JÅ det blir lamt att skylla på 1+1 varje tillfälle i så lång tid det går kanske en gång men inte ca 8 år bakåt.
Hedarv var politiskt aktiv inom partiet tidigare samtidigt som han då halkade in på JÅ,s fester i x antal år x antal gånger per år "som 1+1"? Näej inte troligt
Samtidigt som han övernattade vid x antal tillfällen efter fester hos anhöriga till JÅ .
Hans fru har varit nära vän till JÅ i ca 25 år,men JÅ har under dessa år Hedarv har varit gift med personen i fråga (ca 8 år,) inte lärt känna honom mer är väldigt "ytligt"
Nej trams
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-11 kl. 16:46.
Citera
2024-10-11, 16:44
Citat:
I gengäld har det inte fastslagits att JÅ lever som gängkriminell

Det har det inte gjort nej. MEN det har dock framkommit bevis på att han rör sig sedan många år i samröre på fester tillsammans med gängkriminella. Han har även gängkriminella i sitt parti (som de säger sig vilja slänga ut men vilket ej har skett utan det har fått olika uppdrag i olika kommuner).

Så alltså det Åkesson har velat göra till lag har han nu gjort omöjligt få till stånd om han nu inte själv också vill bli åtalad för det.
Han ville slänga ut folk och ta deras medborgarskap pga bristande vandel ifall det fanns samröre med kriminella. Det betyder ju också att Åkesson har bristande "vandel" och då skall han ställas inför samma domstol och hans medborgarskap skall dras in.

Åkesson vill leka cool och hänga med gängkriminella så då får han också vara cool nog att ställas till svars för det.
Även om den gängkriminella heter ALi, Mohammed eller Åke 64 år och är en fet mc gubbe.
Inför lagen är vi lika. Fast det gäller inte Åkesson och hans anhang.
Citera
2024-10-11, 16:47
Medlem
Slottsherres avatar
Strömmers nya kraftfulla uttalande:

"Kan inte bedöma"
Citera
2024-10-11, 16:48
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Det har det inte gjort nej. MEN det har dock framkommit bevis på att han rör sig sedan många år i samröre på fester tillsammans med gängkriminella. Han har även gängkriminella i sitt parti (som de säger sig vilja slänga ut men vilket ej har skett utan det har fått olika uppdrag i olika kommuner).

Så alltså det Åkesson har velat göra till lag har han nu gjort omöjligt få till stånd om han nu inte själv också vill bli åtalad för det.
Han ville slänga ut folk och ta deras medborgarskap pga bristande vandel ifall det fanns samröre med kriminella. Det betyder ju också att Åkesson har bristande "vandel" och då skall han ställas inför samma domstol och hans medborgarskap skall dras in.

Åkesson vill leka cool och hänga med gängkriminella så då får han också vara cool nog att ställas till svars för det.
Även om den gängkriminella heter ALi, Mohammed eller Åke 64 år och är en fet mc gubbe.
Inför lagen är vi lika. Fast det gäller inte Åkesson och hans anhang.
Exakt!
Citera
2024-10-11, 16:49
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Jag har medvetet stuckit ut hakan i den här tråden och jävlar vad vissa har gått igång.
Men nu till slut tog tråden rätt riktning.
På Flashback finns det bara svart eller vitt och det går inte diskutera de viktiga frågorna fören alla fått rasa.
Nu kan jag återgå till en seriös diskussion.
När är man kriminell och vem ska bestämma vem som är kriminell?
Eftersom jag vuxit upp i ett land fullt av rättvisa blir jag riktigt trött när dreven startar, oavsett vem det är emot.
I vårt Svenska rättssamhälle är det domstolar som dömer och sedan utdelar staten straff. Efter avtjänat straff är man återigen oskyldig till brott så länge motsatsen inte bevisats.
I denna tråd rasar folk över JÅs samröre med en gängkriminell men vart finns bevisen?
Det enda som vi rasar över är att en person med ett mindre straffregister har varit på ett bröllop och det som talar emot hela drevet är att Säpo granskat varenda käft som var där.
Vad vi kan vara säkra på är att denna ”praktskandal” bara kommer spä på offerkoftan som det där skitpartiet ständigt använder sig av och när nästa skandal kommer så kommer detta trams kunna användas för att ta bort fokus från riktiga frågor,

Det är viktigt att vi tar politikers korruption på allvar oavsett om det är någon vi gillar eller ogillar åsiktsmässigt. Facit på Åkessons korruption har vi här https://www.dn.se/sverige/sd-drar-ti...angkriminella/. Eller varför inte svängning gällande vinster i skolor https://www.di.se/nyheter/sd-svanger...a-skolvinster/. SD är ett parti likt andra vars politik kan köpas om man har de rätta ingångarna.

Moraliskt sätt är det lika illa om det är Jordgubben, Peje, Wallwnberg eller mc-gäng som köper våra politiker.
Senast redigerad av MadBalt 2024-10-11 kl. 16:57.
Citera
2024-10-11, 16:49
Medlem
RebuildSwedens avatar
Såklart förtjänar SD och Åkesson kritik men fan inte av den här magnituden. Som vanligt går "journalisterna" bananas när det gäller SD.

Dom får ju inte glömma att spara ett eller två avslöjanden till valrörelsen 2026 som dom alltid gör.
Senast redigerad av RebuildSweden 2024-10-11 kl. 16:52.
Citera
2024-10-11, 16:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Om Magdalena Andersson umgås med kriminella ska hon givetvis avgå. Precis som Jimmie Åkesson.
'

Kriminella måste väl också få känna sig inkluderade !

Hur var det nu med "Allas lika värde"

'
Citera
2024-10-11, 16:51
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Hmm spelproblem, beroende av psykofarmaka olika kvinnoaffärer, frekvent umgänge med olika medlemmar av kriminella gäng. Det är mycket som faktiskt tyder på att Jimmy lever mer som en gängkriminell snarare än som en typisk riksdagsledamot

Åkesson kanske vill vara som den där nye "moderne riksdagsmannen" som är en del av folket

Där han kommer ifrån är det enbart fullt av kriminella båttjuvar och vanliga alkisar med missbruksproblem. Så som Åkesson själv är.

Karl är fetlagd (brist på självbehärskning), Han är beroende av psykofarmaka och blivit utbränd minst 2 gånger. Han har erkänt sig vara spelmissbrukare och umgås i tvivelaktiga miljöer. Ja ni som varit på hans sommarfester i Sölvesborg vet vad jag talar om.
Nu visar det sig även han rör sig i mc kretsar och sätter dit dem på olika politiska uppdrag !!!!

Han är ju absolut totalt olämplig på precis alla nivåer. Detta är mannen som numera är en del av makten och bestämmer över våra liv.

Ändå så vet han om att hans lögner är synade och lik förbannat vägrar han avgå?
Varför är det ingen av de andra partiledarna som anmäler honom för han är ju faktiskt en stor säkerhetsrisk.
Citera
2024-10-11, 16:56
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
De flesta politiker är väl kriminella, alternativt kriminellt inkompetenta eller svårt korrumperade så de passar väl ihop. Vad har killen som umgicks med Åkesson blivit dömd för? För nog är det väl så här i Sverige att man är oskyldig tills skulden är bevisad och man är dömd. Fast det kanske bara gäller vissa. För ärligt talat så har vi större problem med annan brottslighet i Sverige än med folket i diverse MC-klubbar varav de allra flesta, möjligen med undantag av Bandidos, ligger väldigt lågt numera. Sverige är i ett jävligt allvarligt läge och ändå sitter det så kallade etablissemanget och silar mygg och sväljer kameler. När i helvete ska de börja fatta vad vi ska satsa våra tämligen begränsade resurser på.

Jadu, våra begränsade resurser...Går man tillbaka cirka 30 år åtminstone så var det inte lika moraliskt? att föra ut pengar ur Sverige, men idag försvinner faktiskt runt 500 miljarder årligen utomlands. Det kallas för skattesmitning, och görs väl mest utav de som egentligen inte borde behöva göra det. Skattetrycket blir enormt på Svensson men det räcker inte till. Jag tror att kostnaderna för flyktingar, bidrag etc. ligger kring 60 miljarder årligen, så den gruppen som vill ha hit flyktingar som billig arbetskraft, är också den gruppen som skattesmiter mest. Skitkul.

Alla tror ju att det bara är vänstern som vill ha hit flyktingar p.g.a humanitära skäl, men även högern vill ha hit dom, som sagt, billig arbetskraft. Gärna ifrån så många olika bakgrunder/kulturer som möjligt, därmed sätter man stopp för att fotfolket går ihop mot staten, så som arbetarna gjorde här på tidigt 1900-tal. Smart men fullständig katastrof för Sveriges befolkning. Alla sitter i knät på näringslivet. Vissa mycket mer än andra. Med sin påstådda politik SD säger sig ha så borde de vara närmare sossarna, inte moderaterna. Men men, så fel man kan ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in