Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-10-11, 17:33
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
När man arbetar med kriminella måste man arbeta med regler. Gnällande om att man inte får ta med sig smörgås?? Du vet inte hur eller om hon utförde sitt arbete, vidare kan det vara bra om man stämmer av inbokade tider med personal.

Det är inte lätt att arbeta med kriminella. De har begått brott och många är gränsöverskridande. Man måste helt enkelt ha tydliga regler. Tycker inte att de har rätten att klaga.

Jag har själv suttit inne och till skillnad från dig vet jag hur det är och även hur lättkränkta ”kriminalvårdare” tar till minsta medel för att hävda makt.

Det enda du har att komma med är skitsnack som du inte ens kan backa upp. Du har inte den blekaste om något och tro mig… En dag kanske det är du som sitter oskyldigt frihetsberövad. Då kommer du vilja att lagar och regler följs.
Citera
2024-10-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Jag har själv suttit inne och till skillnad från dig vet jag hur det är och även hur lättkränkta ”kriminalvårdare” tar till minsta medel för att hävda makt.

Det enda du har att komma med är skitsnack som du inte ens kan backa upp. Du har inte den blekaste om något och tro mig… En dag kanske det är du som sitter oskyldigt frihetsberövad. Då kommer du vilja att lagar och regler följs.

Tycker mer synd om personal som måste hantera Trash som vill diskutera och inte gör det de förväntas göra.
Citera
2024-10-11, 17:41
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Debatten idag... Nästa fråga de vill ha är väl om de önskar ett enkelrum eller ett dubbelrum. Kaffe på rummet? Smörgås när de ska arbeta? Om de inte har utfört stöd uppgifter ska personalen vara tyst. Om de behöver en icke akut läkarvård, så behöver den inte läggas efter arbetstid. Det går mot hotell service!

Ja, för du har ju verkligen koll på hur det fungerar...
Citera
2024-10-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ja, för du har ju verkligen koll på hur det fungerar...

Har läst artiklar om att det önskar enkelrum. Det är bara att lyssna på klippet.
Citera
2024-10-11, 17:52
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Har läst artiklar om att det önskar enkelrum. Det är bara att lyssna på klippet.

Finns det många som anser att det är bra med dubbelbeläggning?
Citera
2024-10-11, 18:18
Medlem
Vad är argumentet att de inte får dricka kaffe på rummet? Vi pratar om en klass tre anstalt.
Citera
2024-10-11, 18:24
Medlem
Citat:
Finns det många som anser att det är bra med dubbelbeläggning?

Vi pratade inte om att de sattes i isolering eller att de blev misshandlade av vakter.

Om det inte finns plats, så är svaret ja. Dessutom är det kostsamt med alla fängelser. Borde helt klart se över hur vi kan minska dem. Städning, matlagning, tvätt och maten ska bestå av gröt som både är billigt och nyttigt. Kaffe kan de få om de har skött sina plikter.

Det ska vara obekvämt att vara frihetsberövad. Så mycket att man inte kommer tillbaka.
Citera
2024-10-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vad är argumentet att de inte får dricka kaffe på rummet? Vi pratar om en klass tre anstalt.

Om det är en regel så ska man inte dricka kaffe på rummet. Varför vet jag inte, men kanske ska allt diskas till nästa dag?

Tycker att det bara är gnäll då man är dömd till fängelse!
Citera
2024-10-11, 18:28
Medlem
Citat:
Vi pratade inte om att de sattes i isolering eller att de blev misshandlade av vakter.

Om det inte finns plats, så är svaret ja. Dessutom är det kostsamt med alla fängelser. Borde helt klart se över hur vi kan minska dem. Städning, matlagning, tvätt och maten ska bestå av gröt som både är billigt och nyttigt. Kaffe kan de få om de har skött sina plikter.

Det ska vara obekvämt att vara frihetsberövad. Så mycket att man inte kommer tillbaka.

De har en matbudget för varje anstalt. I klass tre anstalter brukar de intagna laga sin egen mat. Så vill de lägga pengarna på Kaffe så får de.
Citera
2024-10-11, 18:29
Avstängd
Citat:
Ni tre verkar inte vara de mest begåvade... Först och främste fängelse ett straff. För det andra ska regler följas, men inte påhittade regler. För det tredje så lever vi i Sverige.

Kan du berätta om regler som inte påhittade?
Citera
2024-10-11, 18:34
Medlem
Citat:
Om det är en regel så ska man inte dricka kaffe på rummet. Varför vet jag inte, men kanske ska allt diskas till nästa dag?

De får ju diska själva så vad är problemet. Vem tror du diskar? Vi pratar om en öppen anstalt. Nu lyssnade jag på radiointervjuerna. Och frågan är varför en manlig klienthandläggare, som saknar medicinsk kunskap bokar av ett läkarbesök angående cellförändringar. Hon satt på en trea. Det var bara att ge henne permis. Det behövs inga vårdare som följer med. Var tiden konstig så kunde man säkert boka om.
Citera
2024-10-11, 18:45
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:

Visa upp denna regel då ditt förbannade stolpskott!!!! Inse att anstalten fått kritik på goda skäl och att du är dum i huvudet....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in