Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-11, 19:20
Medlem
Rasseltasss avatar
Jag slkollar i tabln. Ni vet hur det ser ut:

Sjuan

Mord i paradiset [Ssong: 9 | Produktionsr: 2020 | Avsnitt: 3 / 8 | Repris ]

Brittisk kriminalserie frn 2020. Jacks romans med Anna blommar samtidigt som Jack och hans kollegor utreder ett mystiskt mord p en tvlingscyklist.

TV8

Morden i Midsomer [Ssong: 10 | Produktionsr: 2007 | Avsnitt: 3 / 8 | Repris ]

Brittisk deckarserie frn 2007. King's crystal. Ett ddsfall i Shanghai fr terverkningar i ett familjefretag i Midsomer.Fretaget rr i sin tur upp starka knslor hos mnga och det drjer inte lnge innan ond brd dd r ett faktum.

r det ngon som tittar p dessa sndningar och den monumentala volym av reklam som fljer med? Eller lever dessa utsndning sitt eget liv dr mediefretagen och reklamkparna verkstller sina affrshndelser ovsett om noll eller tusen tittare alls existerar?
Citera
2024-10-11, 19:25
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass

Sjuan

Brittisk kriminalserie frn 2020. Jacks romans med Anna blommar samtidigt som Jack och hans kollegor utreder ett mystiskt mord p en tvlingscyklist.

TV8

Brittisk deckarserie frn 2007. King's crystal. Ett ddsfall i Shanghai fr terverkningar i ett familjefretag i Midsomer.Fretaget rr i sin tur upp starka knslor hos mnga och det drjer inte lnge innan ond brd dd r ett faktum.

r det ngon som tittar p dessa sndningar och den monumentala volym av reklam som fljer med? Eller lever dessa utsndning sitt eget liv dr mediefretagen och reklamkparna verkstller sina affrshndelser ovsett om noll eller tusen tittare alls existerar?
Kollar p Morden i Midsomer och lskar den.
Du har andra kanaler som skert visar den skit du fredrar men rr inte vr tabl fr det.
Mord i Paradiset vet jag far fredrar.

Du kanske r ung och inte frstr hur olika kanaler p tv fungerar?
Citera
2024-10-11, 20:42
Medlem
Tranquility Bass avatar
Morden i Midsomer har gtt i mnga r s den har nog tittare. Sedan r program p dag- och nattid mnga gnger utfyllnad fr kanaler som snder dygnet runt, man rknar inte med s mnga tittare. Det r inte heller fr dessa reklamspotar reklamkpare betalar utan det ingr i paket man kper.
Citera
2024-10-11, 21:26
Avstngd
Undrar om ntt program ha mindre n 50 tittare?
Citera
2024-10-11, 21:35
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Undrar om ntt program ha mindre n 50 tittare?
Knappast. Vldigt populra.
Citera
2024-10-11, 21:57
Medlem
Citat:

Sjuan

TV8

Mnga ldre kollar givetvis p tabl-tv.
Citera
2024-10-11, 21:57
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Knappast. Vldigt populra.
Tillt mig tvivla. Alla dessa program r repriser. Har avsnitten visats tio gnger tidigare? Eller kanske tjugo? Dessutom trycks ofantliga mngder iq-befriad reklam ut i varje avsnitt s att de i princip blir osebara pga. alla avbrott. Jag tror faktiskt att mnga av dessa utsndningar har noll tittare.
Citera
2024-10-11, 22:01
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Tillt mig tvivla. Alla dessa program r repriser. Har avsnitten visats tio gnger tidigare? Eller kanske tjugo? Dessutom trycks ofantliga mngder iq-befriad reklam ut i varje avsnitt s att de i princip blir osebara pga. alla avbrott. Jag tror faktiskt att mnga av dessa utsndningar har noll tittare.
Med tanke p att allt annat r skrp s tror jag brittisk underhllning har sina fans som tittar troget. r en.
Citera
2024-10-12, 11:19
Medlem
Citat:
Alla dessa program r repriser. Har avsnitten visats tio gnger tidigare? Eller kanske tjugo? Dessutom trycks ofantliga mngder iq-befriad reklam ut i varje avsnitt s att de i princip blir osebara pga. alla avbrott. Jag tror faktiskt att mnga av dessa utsndningar har noll tittare.

Repriser r ofantligt vanligt hos kabeltvkanalerna, inte bara fr dessa tv kriminalserier, hur mnga gnger har inte Seinfeldt eller MASH visats? Fr om att inte prata om repriserna hos History channel etc.

Mnga ser nog dock grna om sina favoriter, inte minst bland ldre generationer. Reklamavbrotten har otvivelaktigt blivit betydligt lngre (2x?) under senare r, vilket ju r hemskt i sig, men d struntar man ju bara att titta ett tag utan kokar kaffe, gr p toa eller dammsuger ett tag
Citera
2024-10-12, 20:40
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Sjuan

TV8

Det finns ens en enorm mnd boomers utan spnnande liv eller som r ensamma. De tittar p det. Frmodligen dagens hjdpunkt fr dem.
Citera
2024-10-13, 19:08
Medlem
cosmic_dancers avatar
Jag gillar att kolla morden i midsomer men streamar, mord i paradiset har jag inte sett mer n ett par avsnitt. Frstr dock din tanke och har funderat i liknande banor. Kollar tv p jobbet ibland och sls d av hur mycket skrp det r p exempelvis fyran. Det r hem till grden och ondliga repriser av bytt r bytt, en plats i solen och liknande. Tittar folk verkligen p de programmen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in