2024-10-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofmats
Hur ställer du dig till att Jimmie ville ha särskilda lagar för folk som är associerade till gängverksamhet?

Då menade han inte en mysfarbror som åker motorcykel
Citera
2024-10-12, 16:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Att han inte har koll på sina gäster är minst ett lika stort (säkerhetspolitisk) problem som om han hade koll.

Har svårt att förstå att du inte ser det.
Ser jag inte det? Det är ett säkerhetspolitiskt gigantiskt problem. Men diskutera då det istället för att sitta och fåna ihop påståenden som att Åkesson "bjudit in personen" och umgås med honom på ett nära vis. Det är ju inte sant. Ni hittar på det.
Senast redigerad av fettveken 2024-10-12 kl. 16:06.
Citera
2024-10-12, 16:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
SD visste om det och det har expressen kunnat bevisa.
Du kan inte vrida och vända på det. En nära vän till Jimmie hade med sig en av Sveriges tyngsta kriminella. Hon visste om det och givetvis Jimmie då det är en så nära tjejkompis. Fakta.
Det är tvärtom inte alls fakta. Du spekulerar vilt i att Åkesson "kände till" att han var medlem i MC-gäng. Släpp det där och diskutera på sakligt vis istället.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Bara att läget. Vad jag läste i expressen fredag så pratar man inom SD hur det hade varit om Jimmie inte var med.
Det står så mycket i Expressen. Är det där du hämtar din "fakta"? Släpp det här nu och kom in i matchen.
Citera
2024-10-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Ser jag inte det? Det är ett säkerhetspolitiskt gigantiskt problem. Men diskutera då det istället för att sitta och fåna ihop påståenden som att Åkesson "bjudit in personen" och umgås med honom på ett nära vis. Det är ju inte sant. Ni hittar på det.
Det diskuterar jag gärna.

Vad ska vi göra med en partiledare med spelmissbruk, sviktande psykisk hälsa och oförmåga att tänka säkerhetspolitiskt?
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2024-10-12 kl. 16:13.
Citera
2024-10-12, 16:11
Avstängd
Citat:
Accepterar du möjligheten att Jimmie ljög sina väljare och det svenska folket rakt upp i ansiktet då?
Accepterar du möjligheten att Åkesson inte hade en aning om att Hedarv var President i en MC-klubb som klassas som kriminell? Man kan dessutom fråga sig om Hedarv var president i någon MC-klubb som klassats som kriminell tidigare när han medföljt sin respektive på en fest dit hon blivit inbjuden? Accepterar du möjligheten att hälften av det du läser i slaskpressen är ihoptrummat politiska aktivister? Släpp det här nu.
Senast redigerad av fettveken 2024-10-12 kl. 16:15.
Citera
2024-10-12, 16:15
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
En tanke är att man i rapporten redogjort för vad som i som 88 fallen utgör en "nära relation till en person som är aktiv inom ett kriminellt mc-gäng". Det är smått generande att du inte fattar detta. Jag är väl inte helt fel ute om jag antar att anledningen till att man inte redovisar det i rapporten är att den "nära relationen" i själva verket är helt oskyldig och uppenbart vag. Men ett vänstertroll är garanterat beredd att svälja hela satsen, och det var antagligen avsikten med rapporten.

Okej, då får du visa på att så är fallet. Jag ger inte mycket för dina antaganden. Du menar att dessa leder till att SD är överrepresenterade eller vad?
Citera
2024-10-12, 16:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Okej, då får du visa på att så är fallet. Jag ger inte mycket för dina antaganden. Du menar att dessa leder till att SD är överrepresenterade eller vad?
Nej, jag behöver inte visa på att någon information som inte redovisas i en "rapport" är tvivelaktig. Det tvivelaktiga är att informationen inte finns i rapporten till att börja med. Frågan kan ställas igen: vad är det för "nära relationer" som 88 politiker i SD har till kriminella MC-gäng. Det redovisas inte. Det bara påstås. Är du dum?
Citera
2024-10-12, 16:18
Medlem
jhww82s avatar
Fettveken har skrivit runt 100 inlägg i denna tråd redan. Han eller hon kämpar med näbbar och klor för Jimmy Åkesson… beundransvärt korkat.

Sverigedemokraterna har t o m dragit tillbaka sin motion om att umgänge med gängkriminella eller deras familj och närmaste krets, ska diskvalificera politiker.

Detta är tragikomiskt pudlande som jag aldrig tror Sverige sett tidigare. Detta och S lotterlurendrejeri är helt sjuka beteenden.
Citera
2024-10-12, 16:22
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Nej, det är vad jag förstått ingen vän till Åkesson. Han har inte blivit bjuden och han umgås inte med Åkesson. Det är Åkessons f.d. partikamrat och vän som blivit inbjuden och hon har tagit med sin respektive som sin gäst (+1). Enligt uppgift sträcker sig Åkessons umgänge med Hedarv till att han vet att han är kvinnans respektive och har sagt "hej" och nickat igenkännande åt honom vid de tillfällen han varit närvarande på några av de fester där Åkesson bjudit in sin vän (och hon tagit med sig sin respektive som gäst). Hela grejen att försöka ljuga ihop något om att Åkesson och Hedarv är bästa polare är bara fånig. De "hänger" inte.
Han har ju övernattat vid flertalet tillfällen hos nära anhöriga till Åkesson,påstå sedan att det är en "ytlig"bekantskap "visste inget"det är ju bara trams och "vissa" som blint tror på det
Citera
2024-10-12, 16:22
Medlem
jhww82s avatar
Jag skulle inte bli förvånad om JÅ avgår som partiledare innan nästa val.
Citera
2024-10-12, 16:23
Avstängd
Citat:
Det diskuterar jag gärna.

Vad ska vi göra med en partiledare med spelmissbruk, sviktande psykisk hälsa och oförmåga att tänka säkerhetspolitiskt?
Vem är det du fantiserar om ovan, brushan? Du har gått från "Åkesson har bjudit in och är nära vän med Presidenten för en kriminellt klassad MC-klubb" till "Åkesson har sviktande psykisk ohälsa" och "oförmåga att tänka säkerhetspolitiskt". Det är väl en jädra tur att du inte har ansvar för något säkerhetspolitiskt tänkande. Man är nog inte fel ute om man misstänker att du på samma sätt beskyller Trump för taskigt "säkerhetspolitiskt tänkande" för att "bjöd in" killen som skjöt honom i örat med ett gevär.
Citera
2024-10-12, 16:27
Medlem
Citat:
Vem är det du fantiserar om ovan, brushan? Du har gått från "Åkesson har bjudit in och är nära vän med Presidenten för en kriminellt klassad MC-klubb" till "Åkesson har sviktande psykisk ohälsa" och "oförmåga att tänka säkerhetspolitiskt". Det är väl en jädra tur att du inte har ansvar för något säkerhetspolitiskt tänkande. Man är nog inte fel ute om man misstänker att du på samma sätt beskyller Trump för taskigt "säkerhetspolitiskt tänkande" för att "bjöd in" killen som skjöt honom i örat med ett gevär.
Ja alltså jag personligen tror att han ljuger.

Men nu adresserar jag möjligheten att han inte ljuger, alltså har oerhört dålig koll på sina bröllopsgäster, och den problematik det scenariot för med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in