2024-10-12, 16:30
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Nej, jag behöver inte visa på att någon information som inte redovisas i en "rapport" är tvivelaktig. Det tvivelaktiga är att informationen inte finns i rapporten till att börja med. Frågan kan ställas igen: vad är det för "nära relationer" som 88 politiker i SD har till kriminella MC-gäng. Det redovisas inte. Det bara påstås. Är du dum?

Det är väl likadant med de andra partierna?. Visst det kan ses som en svaghet. Men det förklarar fortfarande inte överrepresentationen. Men du tror att allt bara är påhittat? Då får du givetvis tro det, men det är inget jag vill diskutera eftersom du inte anser att du behöver visa på att så är fallet, utan att det räcker att avsändaren är vänster.
Citera
2024-10-12, 16:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Fettveken har skrivit runt 100 inlägg i denna tråd redan. Han eller hon kämpar med näbbar och klor för Jimmy Åkesson… beundransvärt korkat.

Sverigedemokraterna har t o m dragit tillbaka sin motion om att umgänge med gängkriminella eller deras familj och närmaste krets, ska diskvalificera politiker.

Detta är tragikomiskt pudlande som jag aldrig tror Sverige sett tidigare. Detta och S lotterlurendrejeri är helt sjuka beteenden.
Jag surfade in här i tron att kunna få lite korrekt information om vad denna Hedarv egentligen är för person, men landade i vad som mest liknar en samling whack-jobs som sitter och tävlar i att fåna ihop påhitt. Värre hysterisk shit-feast har jag aldrig sett. Men det är lite det som är charmen med Flashback, där svagbegåvade vänsterpack får en chans att tävla i konsten att visa sig riktigt manipulerade av vänsterns stor-muftis.

Hade det inte varit bättre att ställa relevanta frågor och kritisera sakligt istället för att tramsa ihop skvaller och snicke-snack i värsta fjortis-stil baserat på den vänster-smörja som sprids i slaskpressen? Här kommer ett par frågor som den intelligensbefriade vänstermaffian kan gnida könet mot:
1. Vem är ansvarig för att en president för en MC-klubb medföljer som gäst på ett bröllop där riksdagsledamöter och t.o.m. Vice Statsministern visats?
2. Hur fungerar informationsutbytet i ett parti som informerats om en möjlig gästs tvivelktiga bakgrund, utan att vidta åtgärder för att fröhindra medverkan och ifrågasätta fortsatt umgänge?
3. Varför överlåter ett riksdagsparti åt utomstående att göra riskbedömning av utomståendes medverkan på en fest där personer med officiellt uppdrag vistas?
4. Varför har inte SÄPO delgivits gästlistan, och varför har inte bakgrundskontroll gjorts på samtliga gäster?

Ägna er åt dessa frågor iställer för att hitta på trams som att "Åkesson bjöd in honom" eller "han tillhör Åkesson's närmaste". Släpp det skitpratet, ni ser bara ut som fåntrattar som inte fixar att hantera detta.

Din matematikkunskap är lika talande som din oförmåga att tänka logiskt. Jag hade gjort 52 inlägg i denna tråd när du skrev din kommentar. Man börjar fatta hur vänsterpackets hjärnor inte funkar.
Senast redigerad av fettveken 2024-10-12 kl. 16:48.
Citera
2024-10-12, 16:41
Medlem
Citat:
Jag skulle inte bli förvånad om JÅ avgår som partiledare innan nästa val.

Det tror jag med, om inte SD hade gjort ett exeptionellt bra val så hade han ändå avgått. Han har ju trots allt suttit längst av alla nuvarande partiledare och han har dessutom barn och är nygift med en ung fru. Tror han tröttnat lite på politiken på heltid.
Citera
2024-10-12, 16:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Det är väl likadant med de andra partierna?. Visst det kan ses som en svaghet. Men det förklarar fortfarande inte överrepresentationen. Men du tror att allt bara är påhittat? Då får du givetvis tro det, men det är inget jag vill diskutera eftersom du inte anser att du behöver visa på att så är fallet, utan att det räcker att avsändaren är vänster.
Nej, jag behöver inte visa något. Det är Acta Publica som behöver visa vad dessa 88 personers "nära relation till en person som är aktiv inom ett kriminellt mc-gäng" består av. Fattar du verkligen inte det här? Det smått fantastiska är att du inte inser hur patatetisk en "rapport" av det slaget är eller att rapporten inte har ett skit substans. Tomma påståenden. Du suger och sväljer hela satsen utan att ens fatta när jag påpekar att man inte redovisar ett endast dugg.
Senast redigerad av fettveken 2024-10-12 kl. 16:49.
Citera
2024-10-12, 16:52
Medlem
Typiskt media att försöka smutskasta. Vem bryr sig? Ingen

Det är MC-klubb inte kebabtekniker som skjuter oskyldiga
Citera
2024-10-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Hur många gånger ska su skriva samma sak? Han var bjuden i och med att hans respektive var det, och det är ju självklart att Åkesson visste vem hennes respektive var. Det är Mattias Karlssons gamla frus ny snubbe, du vet den Mattias Karlsson som står Åkesson närmast.

Jo sen har ju Jimmie enligt egen utsago känt Mattias Karlssons fru i 25 år, hur kan han då inte veta vem hennes nya kille är? Speciellt eftersom han också varit på Åkessons andra fester, en var t.ex.i hans egen trädgård.

Alltså, jag tycker SD skall rensa upp från MC-pack i partiets närhet också och det kan mycket väl vara som du skriver att Jimmie visste allt om mannen men helt självklart är det väl inte att man vet en massa saker om en bekants nya kille? Jag vet nästan ingenting om en del bekantas nya partners. Man orkar liksom inte bry sig och har annat att göra. Tänker mig att Jimmie har en del annat att pyssla med också.

Kanske borde SÄPO vara mer på hugget?
Citera
2024-10-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Alltså, jag tycker SD skall rensa upp från MC-pack i partiets närhet också och det kan mycket väl vara som du skriver att Jimmie visste allt om mannen men helt självklart är det väl inte att man vet en massa saker om en bekants nya kille? Jag vet nästan ingenting om en del bekantas nya partners. Man orkar liksom inte bry sig och har annat att göra. Tänker mig att Jimmie har en del annat att pyssla med också.

Vi får nog aldrig veta om Säpo avrådde från denna bröllopsgäst och Jimmie sket i det eller om Säpo inte sa nåt alls. Det ligger väl i säpos natur tänker jag.
Citera
2024-10-12, 17:11
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ser jag inte det? Det är ett säkerhetspolitiskt gigantiskt problem. Men diskutera då det istället för att sitta och fåna ihop påståenden som att Åkesson "bjudit in personen" och umgås med honom på ett nära vis. Det är ju inte sant. Ni hittar på det.

Hur vet du att de inte umgås? (Bortsett från att JÅ påstår att de inte gör det, men det kan ju vara en lögn).

F.ö så var alla +1: or också inbjudna till bröllopet. (Om en inbjuden gäst får tillåtelse att ta med en bekant så är nämligen denne också per definition inbjuden. Ska det vara så svårt att fatta?!)
Citera
2024-10-12, 17:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Definitivt. Jag tycker det är två saker som sticker ut i den här affären. Dels verkar SÄPO vara ett gäng soffliggare, men SD verkar ha en internkommunikation som är i klass med kvalitén på dom puckade vänsteraktivister och AfS-medlemmar som fånar sig i den här tråden, och det vill inte säga lite. Jag skulle se över rutinerna SD's säkerhetsavdelning med lupp om jag vore SÄPO, något har gått galet om det kan skickas internmail om att en misstänkt gängkriminell förväntas medverka på en fest utan att någon agerar.

Jag inser också att Mattias Karlsson antagligen skämts som en hund över att hans f.d. valt en ledare för ett MC-gäng efter han blivit dumpad. Är det någon som tror att han ville skryta om det eller undvika att det kommer på tal? Han har naturligtvis inte ringt Åkesson upphetsat förklarat att "Lyssna på det här vet du! Min f.d. knullas av en kriminell nu efter att hon dumpade mig, cool va!".
Citera
2024-10-12, 17:20
Avstängd
Citat:
Det är tvärtom inte alls fakta. Du spekulerar vilt i att Åkesson "kände till" att han var medlem i MC-gäng. Släpp det där och diskutera på sakligt vis istället.

Det står så mycket i Expressen. Är det där du hämtar din "fakta"? Släpp det här nu och kom in i matchen.

Fakta är fakta. Iaf under tiden du gick i skolan.
Jag är nog med n matchen. Är du en Jimmie så är du rätt ute då han är det.
Citera
2024-10-12, 17:20
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Jag skulle inte bli förvånad om JÅ avgår som partiledare innan nästa val.

Det är fullt möjligt, ja. Kanske redan nästa år när han suttit i 20 år, vilket är väldigt lång tid som partiledare.
Om JÅ inte redan har avgått innan riksdagsvalet 2026 så gör han definitivt det då. Detta eftersom SD (av uppenbara skäl) inte kommer att hamna i regeringen då heller, och i det läget har JÅ redan lovat att SD ska gå i opposition. Då är det läge för en nystart med en ny partiledare med ny omgivning. Det blir en slutgiltig sorti för herrar Åkesson, Jomshof och Karlsson! (Kom ihåg var ni läste det först!)
Citera
2024-10-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Hur vet du att de inte umgås? (Bortsett från att JÅ påstår att de inte gör det, men det kan ju vara en lögn).

F.ö så var alla +1: or också inbjudna till bröllopet. (Om en inbjuden gäst får tillåtelse att ta med en bekant så är nämligen denne också per definition inbjuden. Ska det vara så svårt att fatta?!)

Men så kan man väl inte resonera? Hur vet du att Dagostar inte är kompis med Donald Trump?

Man utgår väl från det man vet och för debatten utifrån det? Det mesta vet man ju normalt inte och det gäller precis allting.
Senast redigerad av Varglig 2024-10-12 kl. 17:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in