2024-10-13, 13:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Oj vilken makt över media jag verkar ha.

Funkar det likadant för dig? Att om du för tusende gånger skriver att Hedarv inte var bjuden kommer media att skriva det? Eller har jag en särskild maktposition?
Om man skall se till din reaktion som någon form av måttstock på neutral objektivitet så tror jag inte att Expressen kommer skriva att de gjort ett misstag och notera att Hedarv aldrig varit inbjuden. I det här fallet har alla inblandade bekräftat att Hedarv var gäst (+1) till en person som erhållit inbjudan, och trots det fortsätter man i PODar, artiklar och nyhetsinslag att diskutera som att Hedarv blivit inbjuden. Detta trots att alla vet att så inte var fallet. Så nej, jag tror inte att du eller t.ex. Expressen kommer ta sitt förnuft till fånga och sluta sprida uppgifter som man vet är osanna. Du kommer med andra ord antagligen inte släppa det här.
Citera
2024-10-13, 13:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Nej, men det är ganska troligt att om du tjatar om det tillräckligt länge så finns dom upgifterna att läsa i någon av dom mindre noggranna kvällstidningarna där saken presenteras av David Baas med orden :"Expressen kan nu avslöja att obekräftade uppgifter från anonyma uppgiftslämnare gör gällande att SÄPO haft en personlig överläggning med Åkesson där man förklarat att Hedarv är gängkriminell. Uppgifterna är verifierade". Hedarv var aldrig bjuden på bröllopet. Hedarv närvarade i egenskap av att vara gäst till en av dom inbjudna. Släpp det här någon gång. Han var inte bjuden.

Varför skulle SÄPO ha lyft närvaron av en person, vars närvaro inte betraktas som någon säkerhetsrisk för bröllopsgästerna?
Citera
2024-10-13, 13:37
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Om man skall se till din reaktion som någon form av måttstock på neutral objektivitet så tror jag inte att Expressen kommer skriva att de gjort ett misstag och notera att Hedarv aldrig varit inbjuden. I det här fallet har alla inblandade bekräftat att Hedarv var gäst (+1) till en person som erhållit inbjudan, och trots det fortsätter man i PODar, artiklar och nyhetsinslag att diskutera som att Hedarv blivit inbjuden. Detta trots att alla vet att så inte var fallet. Så nej, jag tror inte att du eller t.ex. Expressen kommer ta sitt förnuft till fånga och sluta sprida uppgifter som man vet är osanna. Du kommer med andra ord antagligen inte släppa det här.

Det intressanta är att en anonym person redan i maj varnade SD för att Hedarv var bjuden på bröllopet. SD valde att ignorera. Den personen måste rimligen ha haft en viss insyn om inbjudningarna till bröllopet. I motsats till dig visste han även vad +1 betyder i praktiken. SD fick således minst två varningar. Väldigt förtroendeingivande för ett parti som ska ta i med hårdhandskarna mot gängen
Senast redigerad av FranzMarc 2024-10-13 kl. 13:40.
Citera
2024-10-13, 13:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Varför skulle SÄPO ha lyft närvaron av en person, vars närvaro inte betraktas som någon säkerhetsrisk för bröllopsgästerna?
Det är fullt möjligt att så varit fallet, men det känns troligt att det i så fall skett genom en bedömning som SÄPO gjort på basis av information som inhämtats på annat vis än via en gästlista som enligt uppgift inte innehöll Hedarvs namn.
Citera
2024-10-13, 13:40
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Expressen fortsätter att lyfta Åkessons bröllop i alla möjliga sammanhang.

En artikel som uteslutande handlar om kulturlivet i Sydkorea (!) har fått rubriken:

"Vi har Åkessons bröllop – de är världens centrum"

Artikeln avslutas:
"Sydkorea ser ut som ett av världens nya centrum, medan Sverige ser ut som ett uppdraget, avtacklat skepp, Nordens pajasrepublik, en kulturlös provins vars ledande politiker låter mc-gängledare gästa sitt bröllop."

https://www.expressen.se/kultur/vict...bananrepublik/
Citera
2024-10-13, 13:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Det intressant är att en anonym person redan i maj varnade SD för att Hedarv var bjuden på bröllopet. SD valde att ignorera. Den personen måste rimligen ha haft en viss insyn om inbjudningarna till bröllopet. I motsats till dig visste han även vad +1 betyder i praktiken.
Det tycker jag också är intressant. Och den saken är vad jag förstår det som borde vara centralt för kritiken. Men att som du vid upprepade tillfällen bevisa din okunskap gällande etikett vid bröllop blir bara fånigt. I synnerhet om den fånigheten avser att blunda för de bekräftade uppgifterna att Hedarv inte var bjuden. Om Hedarv varit så bekant med Åkesson som vänsterpacket vill fabulera om hade det stått "Gabriella Hedarv & Robert Hedarv" på inbjudan. Det hade du vetat om du känt till detta i praktiken.

Robert Hedarv var inte inbjuden, han var gäst till en person som var inbjuden. Släpp det där nu.
Senast redigerad av fettveken 2024-10-13 kl. 13:50.
Citera
2024-10-13, 14:00
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Det intressanta är att en anonym person redan i maj varnade SD för att Hedarv var bjuden på bröllopet. SD valde att ignorera. Den personen måste rimligen ha haft en viss insyn om inbjudningarna till bröllopet. I motsats till dig visste han även vad +1 betyder i praktiken. SD fick således minst två varningar. Väldigt förtroendeingivande för ett parti som ska ta i med hårdhandskarna mot gängen

Man hade ju gärna velat veta, hur mejlet i maj var formulerat och vem som var avsändaren. SD säger själva, att 1. tipset kom mitt i valkampanjen till EU och TV4:s reportage och 2. SD hanterar mängder med tips från allmänheten om allt möjligt. Personen som hanterade mejlet i maj finns inte längre kvar på pressavdelningen (SD kanske anställde extrapersonal inför valkampanjen).

Uppgiften i juli om Mattias Karlssons exfru har tydligen varit begränsade till Expo och ETC (som SD inte har ngt större fötroende för). Ingen s.a.s. reguljär media/MSM återgav Expo:s skriverier om Mattias Karlssons exfru.
Citera
2024-10-13, 14:00
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Det tycker jag också är intressant. Och den saken är vad jag förslår borde vara central för kritiken. Men att som du vid upprepade tillfällen bevisa din okunskap gällande etikett vid bröllop blir bara fånigt. I synnerhet om den fånigheten avser att blunda för de bekräftade uppgifterna att Hedarv inte var bjuden. Om Hedarv varit så bekant med Åkesson som vänsterpacket vill fabulera om hade han det stått "Gabriella Hedarv & Robert Hedarv" på inbjudan. Det hade du vetat om du känt till detta i praktiken.

Robert Hedarv var inte inbjuden, han var gäst till en person som var inbjuden. Släpp det där nu.
En person som på Facebook skriver om hur hon umgås med gängkriminnela Mc klubbar. Den egenutsedda statsministerkandidaten har givetvis ingen aning. Att det centrala i kritiken skulle vara hur SD hanterat varningarna är ett väldigt förenklat sätt att se på saken. Det är inte konstigt att de tar lätt på varningarna när de är fostrade i fake news anda och har en partiledare som mer än gärna hänger med HA knutet folk som Thule trummisen. SD och Jimmys trovärdighet är noll. De har helt enkelt haft en kultur där den Mc kriminella miljön är ok. Ni SD folk som inte skäms är bortom räddning. Men fortsätt du att hävda att han inte var inbjuden i din lilla bubbla
Citera
2024-10-13, 14:05
Avstängd
Citat:
Expressen fortsätter att lyfta Åkessons bröllop i alla möjliga sammanhang.

En artikel som uteslutande handlar om kulturlivet i Sydkorea (!) har fått rubriken:

"Vi har Åkessons bröllop – de är världens centrum"

Artikeln avslutas:
"Sydkorea ser ut som ett av världens nya centrum, medan Sverige ser ut som ett uppdraget, avtacklat skepp, Nordens pajasrepublik, en kulturlös provins vars ledande politiker låter mc-gängledare gästa sitt bröllop."

https://www.expressen.se/kultur/vict...bananrepublik/
Ja, du ser. Media har alltid varit en politisk plattform där allt är tillåtet, varför skulle Expressen vara annorlunda? Det är helt uppenbart att David Baas och andra på vänsterkanten inte ens själva tror att de ramlat över något sensationellt som hade fått Peter Bratt att skrika "säkerhetsrisk", men media kommer inte sluta älta detta, nej. Men dom har slutat kalla en spade för en hacka och erkänner att Hedarv "gästat" bröllopet instället för att fåna sig med att han var "inbjuden". Det var han inte.
Citera
2024-10-13, 14:07
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Man hade ju gärna velat veta, hur mejlet i maj var formulerat och vem som var avsändaren. SD säger själva, att 1. tipset kom mitt i valkampanjen till EU och TV4:s reportage och 2. SD hanterar mängder med tips från allmänheten om allt möjligt. Personen som hanterade mejlet i maj finns inte längre kvar på pressavdelningen (SD kanske anställde extrapersonal inför valkampanjen).

Uppgiften i juli om Mattias Karlssons exfru har tydligen varit begränsade till Expo och ETC (som SD inte har ngt större fötroende för). Ingen s.a.s. reguljär media/MSM återgav Expo:s skriverier om Mattias Karlssons exfru.

Att de inte har förtroende för Expo när det kommer till dessa frågor biter dom i röven. Att ignorera något bara för att man inte gillar avsändaren leder till faktaresistens. De borde vara tacksamma för att de informerar. Expo gjorde vad de kunde. De kan inte begära att Daniel Poohl personligen ska åk till Sölvesborg och ropa "stoppa bröllopet!".
Citera
2024-10-13, 14:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
En person som på Facebook skriver om hur hon umgås med gängkriminnela Mc klubbar. Den egenutsedda statsministerkandidaten har givetvis ingen aning.

Och varför skulle Jimmie Åkesson följa vad som skrivs på Gabriella Hedarvs Facebook?

Åkesson säger, att han inte har träffat det här paret sedan 2019 (före pandemin) dvs han har inte haft någon kontakt med dem senaste fem åren.
Citera
2024-10-13, 14:13
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Och varför skulle Jimmie Åkesson följa vad som skrivs på Gabriella Hedarvs Facebook?

Åkesson säger, att han inte har träffat det här paret sedan 2019 (före pandemin) dvs han har inte haft någon kontakt med dem senaste fem åren.
Du får gärna tro på Jimmy jag gör det inte. Varför skulle han förresten haft problem med det? Han har ju umgåtts med Thule trummisen som stödjer och hänger med HA. Det visste ju definitivt Jimmy., även han var inbjuden på beloppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in