Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-14, 18:42
Medlem
Vi här har haft många tankar om vad, hur,, vem, som gjort något.
Och NÅGON måste sitta på ett svar, kanske aldrig klämmer fram det. Denne eller dessa måste ha ett rymligt samvete. Hoppas den eller de mår helsikes illa.
Kan vara flera med en ledare som har stenkoll på andra inblandade. Och skulle någon yppa ett ord så är det slut med denne.
Polisen kan väl inte helt lagt ner det hela.
Citera
2024-10-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MATCJoooo
Tycker polisen kan kolla sin fd kollega, Thyr. Bor på gatan Mattias sprang på och är väldigt aggressiv.

Tycker man borde kolla de 4 anhållna för mordförsök 2019. Kan någon av de ha koppling till något?

Vad vet vi om polisen har han barn etc?
Citera
2024-10-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moraklocka99
Tycker man borde kolla de 4 anhållna för mordförsök 2019. Kan någon av de ha koppling till något?

Yus*f *kan tex boende smalspår under tiden Matti4s försvann..
Citera
2024-10-16, 03:44
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moraklocka99

Finns det mer information gällande mordförsöket och vilka som var inblandade? Gick fallet vidare? Detta har gått mig förbi.
Citera
2024-10-16, 09:41
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Finns det mer information gällande mordförsöket och vilka som var inblandade? Gick fallet vidare? Detta har gått mig förbi.

Jag har också helt missat mordförsöket? Berätta gärna, eller hänvisa var det går att läsa.
Citera
2024-10-16, 20:27
Medlem
Jag hörde på omvägar från folk som ursprungligen är från Ljungby att han någon gång ska ha hotat med att ta livet av sig, och att det ska ha varit anledningen till att polisen drog i gång så snabbt. Jag kan inte påminna mig om att det har nämnts här?

Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
Det är som flera har konstaterat privat och utanför Flashback: Det är konstigt att så många, som t ex polisen, satte sån fart direkt. Hur ofta får man så bråttom att börja leta efter en försvunnen tonåring? Det är ju inte så att tonåringar inte brukar försvinna från fester och vakna upp hos någon tjej eller någon annanstans de inte borde vakna upp... Men här började letandet direkt. Nåt är skumt här och det måste ju finnas de som vet mer än vad som kommit ut, även utanför polisen...
Citera
2024-10-19, 01:01
Medlem
landbandys avatar
Men D* nnis borde ju åtminstone ana något om vem, eller vilka, som ville M illa !?

Eftersom han ropade att " de kommer våldta honom " så verkar det ju som att han t.o.m. visste vilka som kan ha gjort M illa.....

Hmm...

Tvillingar brukar ju kunna känna likadant / tänka likadant/ ana samma saker osv. - enligt forskning .
Senast redigerad av landbandy 2024-10-19 kl. 01:04.
Citera
2024-10-27, 02:02
Medlem
landbandys avatar
Varför står grannarna och diskuterar med en frusen i strumplästen kille utan jacka och skor på fötterna ; utan att se till att hjälpa honom in i värmen ????
Jag blir så förbannad !
När de själva snackat färdigt och ville in ; borde de väl ändå förstå att M ,verkligen behövde komma in !!!
Att låta en ung kille som dottern i huset kände ,få komma in för att ringa en taxi eller ringa till sin mor ,var väl inte så farligt ?!

Han hade ju kunnat få sitta på en stol i hallen typ innanför deras ytterdörr ; om de nu var så rädda för inbrottstjuvar .....
Senast redigerad av landbandy 2024-10-27 kl. 02:04.
Citera
2024-10-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Varför står grannarna och diskuterar med en frusen i strumplästen kille utan jacka och skor på fötterna ; utan att se till att hjälpa honom in i värmen ????
Jag blir så förbannad !
När de själva snackat färdigt och ville in ; borde de väl ändå förstå att M ,verkligen behövde komma in !!!
Att låta en ung kille som dottern i huset kände ,få komma in för att ringa en taxi eller ringa till sin mor ,var väl inte så farligt ?!

Han hade ju kunnat få sitta på en stol i hallen typ innanför deras ytterdörr ; om de nu var så rädda för inbrottstjuvar .....

Grannarna måste ju känt eller vetat vem han var, så fattar inte heller deras agerande. Precis som du skriver, satt honom på stol, ringt mamman.
Eller har ungdomarna terroriserat omgivningen så in i helvete att dessa fullständigt struntat i honom när han ringt på. Också ett mycket underligt beteende av grannarna.
Citera
2024-10-27, 10:54
Medlem
Liberty75s avatar
Jag förstod det som att M inte VILLE in, inte hos de första han besökte. Han satte väl igång något larm? Om jag minns rätt stog de och pratade en stund på husets baksida. Men han sa ju till alla att han var på väg nånstans. Var det inte till/bort från centrum så var det till Klotvägen.

Däremot när han frågade efter en kopp te ville grannen inte släppa in honom. (Om han verkligen bad om en kopp te? Undrar om det var en felhörning &#129320
Citera
2024-10-28, 17:15
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag förstod det som att M inte VILLE in, inte hos de första han besökte. Han satte väl igång något larm? Om jag minns rätt stog de och pratade en stund på husets baksida. Men han sa ju till alla att han var på väg nånstans. Var det inte till/bort från centrum så var det till Klotvägen.

Däremot när han frågade efter en kopp te ville grannen inte släppa in honom. (Om han verkligen bad om en kopp te? Undrar om det var en felhörning &#129320

Var det inte någon som hette Teglas eller Teglass i efternamn som han kände eller som bodde i området? Det kanske var honom han frågade efter?
Citera
2024-10-29, 22:04
Medlem
Extremeflys avatar
Är polisens teori fortfarande att han hamnat i vattnet? Vart går den i så fall? Borde inte kläderna lossna med tiden och flyta upp i land? Har dom gett upp helt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in