2024-10-18, 22:00
Medlem
Jax34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Okei... da er jeg litt mer med. Hvis det er blodspor som indikerer kvelning, s m det vel ha vrt en ganske brutal kvelning, og da er det jo lett tenke seg til at dde p toalett-rommet da.

Er det snn at riksadvokaten kan bestemme selv hva han vil konkludere med? Jeg skjnner ikke at man kan sette 103 p en snn sak som det her.

Man m jo nesten bare se p hva som er sannsynlig og ikke. Han kan jo ikke dmmes uten bevis, det er opplagt, men sannsynligheten for at han str bak er stor uansett om det skulle vise seg at han faktisk er uskyldig.

Jeg mener at statistikken og sannsynliggjring av gjerningsperson br telle.
Her er jeg enig med riksadvokaten. Vi kan ikke dmme folk for drap uten skikkelige bevis. Statistikk og sannsynlighet er ikke bevis.
Citera
2024-10-18, 22:01
Medlem
Citat:
Okei... da er jeg litt mer med. Hvis det er blodspor som indikerer kvelning, s m det vel ha vrt en ganske brutal kvelning, og da er det jo lett tenke seg til at dde p toalett-rommet da.

Er det snn at riksadvokaten kan bestemme selv hva han vil konkludere med? Jeg skjnner ikke at man kan sette 103 p en snn sak som det her.

Man m jo nesten bare se p hva som er sannsynlig og ikke. Han kan jo ikke dmmes uten bevis, det er opplagt, men sannsynligheten for at han str bak er stor uansett om det skulle vise seg at han faktisk er uskyldig.

Aerosol bloddrper, det er noe som oppstr ved kvelning iflge ekspertisen.
Det indikerer vel at man fr pustet litt under kvelningen og ikke at munnen og nesen er helt tildekt.
Citera
2024-10-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Han tror at det har vrt en rettsak med bevisfring for at TH er uskyldig, og s har retten konkludert med at TH umulig kan vre involvert i forsvinningen.

Politiet har konkludert med at det ikke har skjedd noe ulovlig. Etter etterforskningen har man funnet ut at handlingene ikke bryter med noen lover, og saken avsluttes fordi det ikke er grunnlag for straffeforflgelse. S enkelt .
Citera
2024-10-18, 22:03
Medlem
Citat:

Du kan mene s mye du vil. Saken mot TH er over.
Citera
2024-10-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Politiet har konkludert med at det ikke har skjedd noe ulovlig. Etter etterforskningen har man funnet ut at handlingene ikke bryter med noen lover, og saken avsluttes fordi det ikke er grunnlag for straffeforflgelse. S enkelt .

Jeg er ikke s veldig interessert i din fortolkning av jus.
Citera
2024-10-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jax34
Her er jeg enig med riksadvokaten. Vi kan ikke dmme folk for drap uten skikkelige bevis. Statistikk og sannsynlighet er ikke bevis.

Er igrunn enig med deg, det er litt paradoksalt for meg. Men s lenge man ikke har noen bevis for at han er uskyldig, s virker det feil sette 103.

Men nr jeg tenker p det en gang til, s m man kanskje bare velge 103. Selv om det er overveldene sannsynlig at han str bak.
Citera
2024-10-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg er ikke s veldig interessert i din fortolkning av jus.

Nei. Men dagen i dag har handlet om at juristene har beslutttet frikjenne TH. Det er juss.
Citera
2024-10-18, 22:07
Medlem
Citat:
Du kan mene s mye du vil. Saken mot TH er over.

Over for denne gang kanskje?

Det kan jo hende at siste ord ikke er skrevet, selv om jeg ikke tror at det kommer til bli noen lsning.
Citera
2024-10-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TN er henrykt og kommer n med flgende pstand om TH:

Han snakker alltid sant, sier TN til TV2
Jeg har trodd p Tom absolutt hele tiden. Han er en rlig person som snakker sant

Og dette vset skal man behve se p trykk nr man vet at TH er tatt i lgner.

Men at BolleNilsen n er henrykt er ikke det minste rart, n yner han nok hp om mere plse.
Citera
2024-10-18, 22:09
Medlem
Citat:
Nei. Men dagen i dag har handlet om at juristene har beslutttet frikjenne TH. Det er juss.

Ja jeg skjnner at det var en stor dag for deg, for meg s kom ikke det som noen overraskelse og det endrer heller ikke p hva jeg tror har skjedd.
Citera
2024-10-18, 22:10
Medlem
Citat:
Jeg har ikke fulgt s mye med p den saken her, men er det noe sted jeg kan lese om akkurat det her?

Finnes det alts bevis for at han er uskyldig?

Henleggelseskoden som er brukt, innebrer at bevisene med srlig styrke taler mot at Tom Hagen har begtt en straffbar handling.

Politiet kan nok ikke avslre alle bevisene de sitter p. Det er andre siktede i saken, og etterforskningen pgr fortsatt.
Citera
2024-10-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Henleggelseskoden som er brukt, innebrer at bevisene med srlig styrke taler mot at Tom Hagen har begtt en straffbar handling.

Politiet kan nok ikke avslre alle bevisene de sitter p. Det er andre siktede i saken, og etterforskningen pgr fortsatt.

For meg er det litt vanskelig konkludere med hva begrunnelsen for det er da. Det at man har alibi, det beviser jo ikke at man er uskyldig. Det forteller jo bare at det er beviselig at han iallefall ikke var der og drepte henne selv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in