Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-10-19, 01:18
Medlem
ErsByxlighets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Topp 5 pusselmärken om du får välja vilket du får?
Blir inte separata märken, för det finns ganska få bra, utan snarare vilken typer av pussel jag älskar.

1. Wasgij (Jumbo): Älskar att man inte får motivet utan får gissa sig fram. Tycker det är så mycket roligare! Oftast lägger jag undan kartongen om jag lägger andra pussel, bara för att inte ha något att gå efter. Blir ett annat sätt att utforska motivet efter hand.

2. Deco (Jumbo): Pussel med oregelbunden kant och "hål". Ger en intressant utmaning att bygga från mitten och ut eller iaf inte börja med kanterna.

3. High Quality Collection (Clementoni): De är så jävla fina! Motiven och färgerna är fantastiska. Bitarna sitter bra ihop, men bara där de faktiskt ska passa.

4. Trefl: Gör många pussel i större storlekar. 2k, 3k, 4k, 6k. Mycket bra bitkvalitet.

5. Ravensburger: Samma som Trefl, bra kvalitet, bra storlekar.
Citera
2024-10-19, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErsByxlighet
Blir inte separata märken, för det finns ganska få bra, utan snarare vilken typer av pussel jag älskar.

1. Wasgij (Jumbo): Älskar att man inte får motivet utan får gissa sig fram. Tycker det är så mycket roligare! Oftast lägger jag undan kartongen om jag lägger andra pussel, bara för att inte ha något att gå efter. Blir ett annat sätt att utforska motivet efter hand.

2. Deco (Jumbo): Pussel med oregelbunden kant och "hål". Ger en intressant utmaning att bygga från mitten och ut eller iaf inte börja med kanterna.

3. High Quality Collection (Clementoni): De är så jävla fina! Motiven och färgerna är fantastiska. Bitarna sitter bra ihop, men bara där de faktiskt ska passa.

4. Trefl: Gör många pussel i större storlekar. 2k, 3k, 4k, 6k. Mycket bra bitkvalitet.

5. Ravensburger: Samma som Trefl, bra kvalitet, bra storlekar.

Tackar! Hittade ett Ravensburgerpussel på second hand för 5 spänn. Hade ingen aning det var ett bra pusselmärke.
Citera
2024-10-19, 22:08
Medlem
Truthofconcepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frizzy
Är det roligt??

HUr många bitar har ni lagt som mest? 100 bitar eller kanske 1000 eller 10 000?
Hur många finns det som mest största pusslet alltså?

Vågar ni köpa begagnat pussel? tänk om det saknas bitar

Har ni ett särskilt bord för ert pussel? Det tar ju väldigt mycket plats!

Är det inte svårt om det typ är en himmel? Allt ser likadant ut ju
Vilka är era favoritpusselmotiv?

Trist. Men man kanske skulle utmana sig med ett pussel.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in