Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-10-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomquestions88
Någon som tagit sig ur långvarit bruk av ikto? doser, hur lång tid tog det, för/nackdelar osv?

Alternativt nån som haft längre "uppehåll" och sedan börjat igen, varför uppehåll och varför börja igen?
Håller på att trappa ner alt trappa ut allt just nu. 4 mg om dygnet i ca 8 år så det får ta den tid den tar men ett år typ långsamt och försiktigt för att undvika EP och allmänt obehag.

Min läkare är ganska schysst också och föredrar långsamma nedtrappningar eftersom att de har förutsättning att lyckas bäst kontra snabb uttrappning med allt obehag det innebär.
Citera
2024-10-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Håller på att trappa ner alt trappa ut allt just nu. 4 mg om dygnet i ca 8 år så det får ta den tid den tar men ett år typ långsamt och försiktigt för att undvika EP och allmänt obehag.

Min läkare är ganska schysst också och föredrar långsamma nedtrappningar eftersom att de har förutsättning att lyckas bäst kontra snabb uttrappning med allt obehag det innebär.

Hur kommer det sig att du vill kliva av?
Citera
2024-10-11, 13:48
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att du vill kliva av?
Jag har haft en ångestproblematik modell jobbigare och då var Klonazepam behandling befogat.

Idag så är jag rehabiliterad och har fått min diagnos struken så det känns omotiverat att gå på en hyfsat stark benso i hyfsat hög dos i onödan dvs på slentrian och vana så det var jag som föreslog uttrappning MEN långsamt och under en längre tid pga tiden jag har stått på det samt den fysiska potensen i medicinen.

Jag är inte psykiskt beroende men fysiskt så blir alla det efter så lång tid och långsam uttrappning är då att föredra för att slippa både obehag och risk för andra otrevligheter.

Dessutom brukar långsam utsättning i fall likt mitt funka bättre än snabb utsättning.
Citera
2024-10-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag har haft en ångestproblematik modell jobbigare och då var Klonazepam behandling befogat.

Idag så är jag rehabiliterad och har fått min diagnos struken så det känns omotiverat att gå på en hyfsat stark benso i hyfsat hög dos i onödan dvs på slentrian och vana så det var jag som föreslog uttrappning MEN långsamt och under en längre tid pga tiden jag har stått på det samt den fysiska potensen i medicinen.

Jag är inte psykiskt beroende men fysiskt så blir alla det efter så lång tid och långsam uttrappning är då att föredra för att slippa både obehag och risk för andra otrevligheter.

Dessutom brukar långsam utsättning i fall likt mitt funka bättre än snabb utsättning.

Hur vet du att ångestproblematiken är botad, eller ja med klona känner du väl inte av den men har du övervägt att den kanske finns kvar när du plockar bort klonan sen?
Citera
2024-10-11, 19:26
Medlem
Citat:
Hur vet du att ångestproblematiken är botad, eller ja med klona känner du väl inte av den men har du övervägt att den kanske finns kvar när du plockar bort klonan sen?
Ja det är jag väldigt säker på däremot så lär man väl som alla andra uppleva en viss abstinens som skulle kunna vara av ångestkaraktär därav långsam nedtrappning under lite längre tid för att göra det så smärtfritt som möjligt för både kropp och knopp.
Citera
2024-10-17, 18:56
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Vad får ni ut av denna Benso? Själv känner jag typ ingenting. Har som mest tagit 12,5mg men kände inte så mycket mer än typ 10mg Diazepam och 15mg Oxazepam!

Och den påstås ju vara väldigt potent.

/Mvh
Citera
2024-10-17, 19:42
Medlem
volvo 240s avatar
Jag kan hälla i mig en burk 0,5or i ett svep och sedan inteta de på flera månader.

Aldrig kännt ngn abstinens p dessa. Altså ca 90 mg.
Citera
2024-10-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Vad får ni ut av denna Benso? Själv känner jag typ ingenting. Har som mest tagit 12,5mg men kände inte så mycket mer än typ 10mg Diazepam och 15mg Oxazepam!

Och den påstås ju vara väldigt potent.

/Mvh
Det är den effektivaste benzon långtidsverkande som du kan äta dagligen utan att behöva dosöka som stänger din ångest är uppe på samma dos nu som när jag startade behandlingen och det har gått år. Jag är inte den enda.

Den är liksom åt andra hållet så effektiv att man undrar varför ska man sluta när man väl har börjat och fått det att fungera mot ens problematik nått steady state precis som epileptikerna som också tar den.

Diazepam kan du inte käka såhär du får tolerans dålig effekt trots att du bara tar den några gånger i veckan för att kunna sova så var det för mig innan jag kastade den.
Citera
2024-10-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Det är den effektivaste benzon långtidsverkande som du kan äta dagligen utan att behöva dosöka som stänger din ångest är uppe på samma dos nu som när jag startade behandlingen och det har gått år. Jag är inte den enda.

Den är liksom åt andra hållet så effektiv att man undrar varför ska man sluta när man väl har börjat och fått det att fungera mot ens problematik nått steady state precis som epileptikerna som också tar den.

Diazepam kan du inte käka såhär du får tolerans dålig effekt trots att du bara tar den några gånger i veckan för att kunna sova så var det för mig innan jag kastade den.
Det där kunde jag inte ha sagt bättre själv och jag vet vad jag pratar om efter snart ett decenniums Klonazepamintag på daglig basis (lagligt och på recept självklart).

Klipper ångesten 100 %, naada torrfylleeffekt på normala doser, ingen eller extremt långsam toleransutveckling. Medicinen ligger mest i bakgrunden och gör sitt jobb och du både beter dig nyktert och upplevs som nykter av omgivningen. Dessutom långtidsverkande så det absolut bästa du kan få utskrivet mot GAD tex om du inte har svår EP.
Citera
2024-10-19, 19:48
Medlem
Skulle behöva vara helt nykter några månader.
Sedan få utskrivet 2mg ikto på morgonen.
Möjligen någon ssri också.
Sedan lägga till motion jobb vänner.
Alla dom här bra sakerna som får en att må bra.
Ensamhet är förövrigt en folksjukdom i vårat land. Och att vara själv hemma med sina tankar är skapat för misär.
Men det är inte helt lätt att träffa människor och skaffa nära vänner. Själv har man turen att ha kvar mina barndomskompisar. Då man var liten var det ju lättare att skaffa kompisar.
Men iktorivil tror jag på. För mig iaf.
Senast redigerad av Avgiftningen 2024-10-19 kl. 19:52.
Citera
2024-10-20, 07:27
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado

Har väldigt grov och ovanlig Epilepsi! Men tycker inte att denna Benso har dom Antikonvulsiva effekterna samt de muskelavslappnande och Skelletmuskelavslappnande effekterna jag behöver Tar mycket hellre 10mg Diazepam och en 15mg Oxazepam!

Men för att uppnå dessa antiepileptiska effekter så föredar jag nog Klobazam och/eller Midazolam
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2024-10-20 kl. 07:49.
Citera
2024-10-20, 08:32
Avstängd
Skrivs denna ut längre mot ångest eller endast epilepsi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in