Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-10-21, 00:00
  #1
Medlem
Mileistas avatar
Jag har en stor katt på 12 kg och igår natt fann jag en hundvalp utomhus son följde med mig till dörren, lade sig på foten och somnade, så tanken var att ha hunden över natten och försöka hitta ägaren idag.

När min katt som alltid är så snäll fick se hunden reste den ragg, varpå valpen som ser ut att vara en pitbullblandning började skälla så katten hoppade på henne och försökte den döda henne, men jag lyckades stoppa den. Den rev mig på händerna, handleden, armarna, benen, fotleden mm trots att jag bar tjocka byxor. Idag är jag illamående, har magont, diarre, lite kall fast det är 29 grader varmt och det kommer massa mörkt blod istället för urin.

Vad kan det vara? Hunden bor hos en granne nu och katten var orolig hela natten så den blev nog rädd.
Citera
2024-10-21, 00:07
  #2
Medlem
GimliRedBeards avatar
Hoppas du bor i Sverige så du inte behöver fundera på Rabies!
Men du ska nog ta dig till sjukhus! Pissa blod är inte en symtom på förkylning!
Citera
2024-10-21, 00:09
  #3
Medlem
Mileistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GimliRedBeard
Hoppas du bor i Sverige så du inte behöver fundera på Rabies!
Men du ska nog ta dig till sjukhus! Pissa blod är inte en symtom på förkylning!
Nej Argentina
Citera
2024-10-21, 00:14
  #4
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mileista
Nej Argentina

Du ska definitivt till sjukhus tycker jag. Fråga om rabies... men det är tydligen inte lika illa som i Asien!
(det är bara så förbannat obotligt om man råkar ut för det)
__________________
Senast redigerad av GimliRedBeard 2024-10-21 kl. 00:18.
Citera
2024-10-21, 00:23
  #5
Medlem
Mileistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GimliRedBeard
Du ska definitivt till sjukhus tycker jag. Fråga om rabies... men det är tydligen inte lika illa som i Asien!
(det är bara så förbannat obotligt om man råkar ut för det)
Sjukvården här är skräp och om jag skulled berätta vad jag sett så skulle ni tro att trollade. Min sister besökte gynokologen och var tvungen att ta med sig egna kondomer tex some de skulle trä på ett instrument de förde in.
Citera
2024-10-21, 00:26
  #6
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mileista
Sjukvården här är skräp och om jag skulled berätta vad jag sett så skulle ni tro att trollade. Min sister besökte gynokologen och var tvungen att ta med sig egna kondomer tex some de skulle trä på ett instrument de förde in.

Jo jag har en aning... Har varit i Brasilien bland annat!
Citera
2024-10-21, 00:53
  #7
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mileista
Jag har en stor katt på 12 kg och igår natt fann jag en hundvalp utomhus son följde med mig till dörren, lade sig på foten och somnade, så tanken var att ha hunden över natten och försöka hitta ägaren idag.

När min katt som alltid är så snäll fick se hunden reste den ragg, varpå valpen som ser ut att vara en pitbullblandning började skälla så katten hoppade på henne och försökte den döda henne, men jag lyckades stoppa den. Den rev mig på händerna, handleden, armarna, benen, fotleden mm trots att jag bar tjocka byxor. Idag är jag illamående, har magont, diarre, lite kall fast det är 29 grader varmt och det kommer massa mörkt blod istället för urin.

Vad kan det vara? Hunden bor hos en granne nu och katten var orolig hela natten så den blev nog rädd.

Vilket land befinner du dig i?

Blod i urinen? låter inte så bra!

Googla rabies + symptom asap, ifall det nu skulle vara rabies så är det extremt bråttom att du får vård, annars så dör man.
Citera
2024-10-21, 01:04
  #8
Medlem
Intelligenskvoten... Du blev alltså biten i ett högrisk land, rekommendationerna är till och med i Sverige att genast ta sig till akutmottagning för stelkramp/antibiotika kur. De du beskriver är symptom på blodförgiftning, förmodligen hade hunden någon bakterie i sitt saliv, i värsta fall har du rabies.
Citera
2024-10-21, 01:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mileista
Jag har en stor katt på 12 kg och igår natt fann jag en hundvalp utomhus son följde med mig till dörren, lade sig på foten och somnade, så tanken var att ha hunden över natten och försöka hitta ägaren idag.

När min katt som alltid är så snäll fick se hunden reste den ragg, varpå valpen som ser ut att vara en pitbullblandning började skälla så katten hoppade på henne och försökte den döda henne, men jag lyckades stoppa den. Den rev mig på händerna, handleden, armarna, benen, fotleden mm trots att jag bar tjocka byxor. Idag är jag illamående, har magont, diarre, lite kall fast det är 29 grader varmt och det kommer massa mörkt blod istället för urin.

Vad kan det vara? Hunden bor hos en granne nu och katten var orolig hela natten så den blev nog rädd.

Sök vård snarast! Blod i urinen är vanligtvis urinvägsinfektion, men du skriver att det är en massa blod... Övriga symtom kan ha olika orsaker, tex. virusinfektion. Sammantaget bör du absolut söka vård. Ta kontakt snarast. Du behöver få en rejäl undersökning, helt klart.
Citera
2024-10-21, 01:14
  #10
Medlem
Var du i Sverige var det nytt rekord med 29 grader i oktober.
Citera
2024-10-21, 01:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Var du i Sverige var det nytt rekord med 29 grader i oktober.

TS skriver att han befinner sig i Argentina.
Citera
2024-10-21, 01:50
  #12
Medlem
Mileistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Intelligenskvoten... Du blev alltså biten i ett högrisk land, rekommendationerna är till och med i Sverige att genast ta sig till akutmottagning för stelkramp/antibiotika kur. De du beskriver är symptom på blodförgiftning, förmodligen hade hunden någon bakterie i sitt saliv, i värsta fall har du rabies.
Det var katten som rev mig. Hunden flydde bäst den kunde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in