2024-10-20, 19:10
Avstngd
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Dagens mest bizarra nyhet r kanske den om den satanistiska sekten 764, som tydligen terroriserar nn del av Hsselby, och som enligt SVT kan kopplas till tv knivhuggningar av ldringar och ytterligare sex verfall p ldre i omrdet, verfall som filmats och publicerats p Telegram.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...kt-pa-telegram

Jag har aldrig hrt talas om den hr grupperingen tidigare, men 764 r tydligen ett vlknt fenomen sedan tidigare, och utgrs av nn underlig blandning av nazi-incel-pedofil-sadister:

https://www.wired.com/story/764-com-...dator-network/

I Wiredartikeln citeras "Anna", som groomats och utnyttjats av medlemmar av gruppen: They want to make you suffer. And for you to take your own life. They really are very sadistic people.

Inte helt olikt Dumpen-anhngarna lter det som.

Vad sger Hsselbyborna? r detta p riktigt eller r det ytterligare en hysterisk masspsykos a la 80-talets Rollspels- & Svarta Mssor-panik?
r inte alla dessa beteckningar egentligen synonymer?
Citera
2024-10-20, 19:33
Medlem
Det r vldigt sjukt att detta inte ftt strre uppmrksamhet. Skulle anta att polisen r oroliga fr att det blir en trend
Citera
2024-10-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Det r vldigt sjukt att detta inte ftt strre uppmrksamhet. Skulle anta att polisen r oroliga fr att det blir en trend

Varfr skulle det bli en trend bara fr att ngra kufar gr ngot?
Citera
2024-10-20, 22:31
Medlem
Psykpatient33s avatar
Det r en gammal sekt, men de knoppar av hela tiden med nya sekter. De berttar inte att det r avknoppningar till medlemmarna. Det r ett gng mnniskor som bara vill frm andra att d genom att psyka dem till det. De joinar forum p internet med folk som diskuterar sina autistiska depressioner, och fr dem att tro att de r deras vnner, och s ingr de exempelvis sjlvmordspakter med dem. Groomar barn och fr dem att skra sig sjlva, fr barnen att rita sina "gares" namn i sitt blod. De infiltrerar vldsamma grupper och radikaliserar dem, och frmr dem att beg mord, vldtkter eller terrordd. Syftet r bara att ka lidandet och att skada eller helst dda andra mnniskor, det har ingen skillnad hur det gr till, det har ingen skillnad varfr, eller vem det r som skadas.

Numera r det nog mest bara ett gng tvr-psykopatiska scammers som sitter hela dagarna vid sina datorer och inte har ngot annat liv. De frsrjer sig via att scamma och delar offer de hittar p internet med varandra. De vill bara skada och dda, de vill bara att det blir mer lidande och ngest. Det r liksom deras liv, deras stt att leva genom internet. ta hmtpizza och leva p andras misr. Scamma sinnessvaga och frm tonringar att skada sig sjlva eller andra.

De kanske kom frn O9A ursprungligen men det r ju inte samma gng lngre. De r nog inte ens satanister lngre, de r tjocka saddo-psykopater som tagit ver stafettpinnen bara. NLM r bara ett av deras projekt.

Eller om man vill s kan man vl tolka det som att satanisterna har lyckats f igng en slags flamma som fder sig sjlv, nr det knoppades av och inte lngre r 09A-folket som gr det lngre. Som en satanist-memetisk ritual som ftt eget liv.
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-10-20 kl. 23:09.
Citera
2024-10-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYNNERHETEN
Helt riktigt! Vad jag har hunnit lsa mig till s verkar 764 vara O9A fr Gen Z. Man skulle i s fall kunna placera de hr dden p en svensk tidslinje som strcker sig minst tillbaka till mordet p Josef Ben Meddour 1997. Lite suggestivt att att en av grningsmnnen, Jon Ndtveidt, tog sitt liv under ritualistiska former i just Hsselby.

Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Det r en gammal sekt, men de knoppar av hela tiden med nya sekter. De berttar inte att det r avknoppningar till medlemmarna. Det r ett gng mnniskor som bara vill frm andra att d genom att psyka dem till det. De joinar forum p internet med folk som diskuterar sina autistiska depressioner, och fr dem att tro att de r deras vnner, och s ingr de exempelvis sjlvmordspakter med dem. Groomar barn och fr dem att skra sig sjlva, fr barnen att rita sina "gares" namn i sitt blod. De infiltrerar vldsamma grupper och radikaliserar dem, och frmr dem att beg mord, vldtkter eller terrordd. Syftet r bara att ka lidandet och att skada eller helst dda andra mnniskor, det har ingen skillnad hur det gr till, det har ingen skillnad varfr, eller vem det r som skadas.

Numera r det nog mest bara ett gng tvr-psykopatiska scammers som sitter hela dagarna vid sina datorer och inte har ngot annat liv. De frsrjer sig via att scamma och delar offer de hittar p internet med varandra. De vill bara skada och dda, de vill bara att det blir mer lidande och ngest. Det r liksom deras liv, deras stt att leva genom internet. ta hmtpizza och leva p andras misr. Scamma sinnessvaga och frm tonringar att skada sig sjlva eller andra.

De kanske kom frn O9A ursprungligen men det r ju inte samma gng lngre. De r nog inte ens satanister lngre, de r tjocka saddo-psykopater som tagit ver stafettpinnen bara. NLM r bara ett av deras projekt.

Eller om man vill s kan man vl tolka det som att satanisterna har lyckats f igng en slags flamma som fder sig sjlv, nr det knoppades av och inte lngre r 09A-folket som gr det lngre. Som en satanist-memetisk ritual som ftt eget liv.

r kopplingen mellan O9A och 764 etablerad, eller r det en jmfrelse folk slnger sig med? Mste sga att det var lngesedan jag lste om O9A s har inte hngt med i hur de yttrat sig sedan WSA.
Citera
2024-10-21, 01:46
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
r kopplingen mellan O9A och 764 etablerad, eller r det en jmfrelse folk slnger sig med? Mste sga att det var lngesedan jag lste om O9A s har inte hngt med i hur de yttrat sig sedan WSA.
Om jag frstr det rtt r det nog estetiken de anvnder frn O9A, de har tydligen hittats ngra skrifter frn dem ocks vid tillslag. Likadant som de kr med nazist estetik, men finns inga strre lnkar n mot AtomWaffen.
Citera
2024-10-21, 07:12
Medlem
Citat:

Det r vl till sin natur svrt att etablera en koppling bortom estetiken och metodiken, iom att det rr sig om decentraliserad frmst ntbaserad aktivitet. Men flera kllor jag lst beskriver 764 som att de rr sig inom O9As ramverk.

https://gnet-research.org/2024/01/19...-exploitation/
Citera
2024-10-21, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33

Detta linjerar med min nuvarande frstelse av det hela. 764 har som jag tidigare nmnt beskrivits som att de verkar inom O9As ramverk, utan att ndvndigtvis vara del av en regelrtt toppstyrd organisation. Men med tanke p att initiering till O9A r spontan och sjlvorganiserad av novisen, s ser jag vissa svrigheter i att separera vad som r vad. O9A har s vitt jag frsttt haft Nexions (typ celler) som utgett sig fr att vara/r nazister, islamister och anarkister.

EDIT: Ja eller "spontan och sjlvorganiserad av novisen" i den absolut vidaste meningen nr det kommer till 764 och dess avknoppningar, dr det verkar frekomma att initiering och utpressning/sextortion r tv sidor av samma mynt, och i s fall kan ses som initierat av sekten snarare n novisen/offret. En dynamik som fr mig att tnka p pedofilringarna inom katolska kyrkan, dr offer blir frvare i en oupphrlig cykel.
Senast redigerad av SYNNERHETEN 2024-10-21 kl. 07:44.
Citera
2024-10-21, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Om jag frstr det rtt r det nog estetiken de anvnder frn O9A, de har tydligen hittats ngra skrifter frn dem ocks vid tillslag. Likadant som de kr med nazist estetik, men finns inga strre lnkar n mot AtomWaffen.

Citat:
Ursprungligen postat av SYNNERHETEN
Det r vl till sin natur svrt att etablera en koppling bortom estetiken och metodiken, iom att det rr sig om decentraliserad frmst ntbaserad aktivitet. Men flera kllor jag lst beskriver 764 som att de rr sig inom O9As ramverk.

https://gnet-research.org/2024/01/19...-exploitation/

Fett. Tack fr era svar och lnk. Skulle inte frvna mig om Myatt sitter och myser ver utvecklingen och gr allt han kan fr att sga-inte-sga att det finns kopplingar och bygga upp mytbilden kring hans sktebarn. Samtidigt kan jag inte lta bli att undra hur mycket som r frstsigpares vilja att mla fan p vggen.
Citera
2024-10-21, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Varfr skulle det bli en trend bara fr att ngra kufar gr ngot?

Ja lite lngskt kanske, men hade ingen bttre teori p varfr
Citera
2024-10-21, 09:52
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Fett. Tack fr era svar och lnk. Skulle inte frvna mig om Myatt sitter och myser ver utvecklingen och gr allt han kan fr att sga-inte-sga att det finns kopplingar och bygga upp mytbilden kring hans sktebarn. Samtidigt kan jag inte lta bli att undra hur mycket som r frstsigpares vilja att mla fan p vggen.

Det r typ byggt fr att det ska bli s. Med sjlvinitiering och decentralisering och en jttestor samling texter, zines, ritualbcker, bilder, videos, som folk fastnar i och lser och lser.. avsiktligt inte berttar om det r O9A eller inte, de har liksom monopoliserat den hr aspekten av mnskligheten genom att skapa s mycket material, s allting som r p det hr sttet "r O9A". O9A r liksom bara en id, kultur, zines, etstetik, memes.. Det var tempel och snt frr i tiden, men det r inte det lngre.

Jag tror de tog inspiration frn Grant Morrisson, Genesis P. Orrige, och s vidare, de var ju samtida, p samma plats, med tanken att skapa en kultur och pverka genom den. Inte agera direkt sjlva utan skapa mytbildning, lure, en stor kropp texter som lore-nrdar fastnar i och sprider vidare.. det r medvetet s? Chockfaktorn och att vi pratar om det hr p flashback r en del av det, fler och fler fr hra om det.

Om man vill ta bort glamouren och den lockande mystiken s mste man brja kalla det fr nt annat, ngot torrt och nedvrderande/frnsttande, men utan att ljuga nd korrekt och informativt benmna det. Frslag: "Ntpsykopati."
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-10-21 kl. 10:50.
Citera
2024-10-21, 13:03
Medlem
AegWyrs avatar
Frfarandet bryter ju emot protokollet fr urval av offer.

Fegt och svagsint. Inget man bygger en ny mnniska p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in