Citat:
Ursprungligen postat av
Regentia
Fett. Tack fr era svar och lnk. Skulle inte frvna mig om Myatt sitter och myser ver utvecklingen och gr allt han kan fr att sga-inte-sga att det finns kopplingar och bygga upp mytbilden kring hans sktebarn. Samtidigt kan jag inte lta bli att undra hur mycket som r frstsigpares vilja att mla fan p vggen.
Det r typ byggt fr att det ska bli s. Med sjlvinitiering och decentralisering och en jttestor samling texter, zines, ritualbcker, bilder, videos, som folk fastnar i och lser och lser.. avsiktligt inte berttar om det r O9A eller inte, de har liksom monopoliserat den hr aspekten av mnskligheten genom att skapa s mycket material, s allting som r p det hr sttet "r O9A". O9A r liksom bara
en id, kultur, zines, etstetik, memes.. Det var tempel och snt frr i tiden, men det r inte det lngre.
Jag tror de tog inspiration frn Grant Morrisson, Genesis P. Orrige, och s vidare, de var ju samtida, p samma plats, med tanken att skapa en kultur och pverka genom den. Inte agera direkt sjlva utan skapa mytbildning, lure, en stor kropp texter som lore-nrdar fastnar i och sprider vidare.. det r medvetet s? Chockfaktorn och att vi pratar om det hr p flashback r en del av det, fler och fler fr hra om det.
Om man vill ta bort glamouren och den lockande mystiken s mste man brja kalla det fr nt annat, ngot torrt och nedvrderande/frnsttande, men utan att ljuga nd korrekt och informativt benmna det. Frslag: "Ntpsykopati."