Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 16:08
  #1
Medlem
Hej det är så att jag nu blev nekad av mitt försäkringsbolag att bli betald för att jag var dum och inte visste att försäkring var inom de 45 dagarna man var i utlandet.

Jag visade ett legitimation från Dominikanska Republiken med mitt namn.

Men i detta legitimation så finns det ett efternamn som inte är mitt och faktiskt mammas.

På det Dominikanska legitimationen så står min pappas o mammas efternamn.

På det svenska passet är det bara mitt namn och pappas efternamn

Vad händer nu om jag inte betalar fakturan på cirka 15000 kr?

Kommer det Amerikanska sjukhuset kunna spåra mig och skicka inkasso?

Riskerar jag att bli nekad inresa när jag reser med svenskt pass?
Citera
Igår, 16:31
  #2
Medlem
Nej - Inte en chans att jänkarna spårar dig
Nej - Svenskt pass bland (Top 5 Visa free) i världen, åk var du vill
Citera
Igår, 16:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av level42
Nej - Inte en chans att jänkarna spårar dig
Nej - Svenskt pass bland (Top 5 Visa free) i världen, åk var du vill
Men påverkar det nästa gång jag ansöker om Esta in till USA?
Citera
Igår, 16:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoda174728
Men påverkar det nästa gång jag ansöker om Esta in till USA?

Står det någonting om att man måste kryssa ja om man har skulder till sjukhus m.fl på ESTA? annars är det ju bara att kryssa nej och du är home free.
Citera
Igår, 16:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Står det någonting om att man måste kryssa ja om man har skulder till sjukhus m.fl på ESTA? annars är det ju bara att kryssa nej och du är home free.
Bra fråga min vän
Citera
Igår, 17:45
  #6
Medlem
Om du visade passet med ditt gamla namn och land fins det inte en chans att dom kommer spåra upp dig i sverige. om något kommer på fråga vid nästa inresa kan du bara säga att det är din bror som du inte har haft kontakt med på 20 år eller något, ni har ju inte ens samma efternamn.
Citera
Igår, 17:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoda174728
Bra fråga min vän


Annars bör det ju inte vara ett brott att ha skulder, så länge du inte skulle ljuga om det på ESTA.
Citera
Igår, 17:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Om du visade passet med ditt gamla namn och land fins det inte en chans att dom kommer spåra upp dig i sverige. om något kommer på fråga vid nästa inresa kan du bara säga att det är din bror som du inte har haft kontakt med på 20 år eller något, ni har ju inte ens samma efternamn.
Jag har visat ett ganska nytt legitimation från Dominikanska Republiken mitt mellannamn och efternamn från Sverige står med, men där ingår även min mammas efternamn. Vilket inte gör på mitt svenska pass
Citera
Igår, 18:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Annars bör det ju inte vara ett brott att ha skulder, så länge du inte skulle ljuga om det på ESTA.
Jag vill ju flytta hit i framtiden, det är ju det jag är orolig för. Om det här nu kommer att påverka mig för att kunna bli medborgare
Citera
Igår, 18:04
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoda174728
Jag vill ju flytta hit i framtiden, det är ju det jag är orolig för. Om det här nu kommer att påverka mig för att kunna bli medborgare

Rekommendationen är ju då betala 15..annars när du blir medborgare så kanske det är 50.000 helt plötsligt som måste in.
Citera
Igår, 18:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Rekommendationen är ju då betala 15..annars när du blir medborgare så kanske det är 50.000 helt plötsligt som måste in.
Grejen är att jag visade legitimationen från Dominikanska Republiken vilket min mammas efternamn finnns med och med pappas efternamn. Vilket det inte gör på mitt Svenska pass. De kan lika gärna vara en helt annan person. Det jag kan göra är o bara kasta legitimationet. Så de inte ens ser det på flygplatsen
__________________
Senast redigerad av Skoda174728 Igår kl. 18:19.
Citera
Igår, 18:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoda174728
Grejen är att jag visade legitimationen från Dominikanska Republiken vilket min mammas efternamn finnns med och med pappas efternamn. Vilket det inte gör på mitt Svenska pass. De kan lika gärna vara en helt annan person

Någon annan får nog svara, kan ju ske lite mer rigorösa bakgrundskontroller när du står i begrepp att bli amerikansk medborgare och då kanske det där dyker upp, 15.000 är ju inte hela världen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in